سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / فسادستیزی، پیمان نانوشته میان دولت سیزدهم و مردم است

فسادستیزی، پیمان نانوشته میان دولت سیزدهم و مردم است

رئیس‌جمهور از سامانه ۲۷۷۷ مرکز شبانه‌روزی مبارزه با مفاسد اداری که در نهاد ریاست جمهوری مستقر است، بازدید کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان صبح شنبه ۲۵ شهریور به صورت سرزده از سامانه ۲۷۷۷ مرکز شبانه‌روزی مبارزه با فساد که در نهاد ریاست جمهوری مستقر است، بازدید کرد.

در ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ دفتر بازرسی ویژه به دستور رئیس‌جمهور از سامانه تلفنی ۲۷۷۷ برای مبارزه با ارتشا در نظام اداری کشور رونمایی کرد تا مردم بتوانند گزارش‌های خود در مورد فسادهای اداری را به این سامانه اعلام کنند.

گفتنی است، دوره جدید فعالیت دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور و نماینده ویژه وی در امر مبارزه با فساد در دولت سیزدهم از آبان ۱۴۰۰ آغاز شد که با تغییر سازوکار مبارزه با فساد و در راستای اجرای نقشه ملی مقابله و پیشگیری از فساد تقویت شده است.

دیدار رئیس‌جمهور با خانواده شهدای امنیت در مشهد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی  با خانواده شهیدان مدافع امنیت «دانیال رضازاده، رسول دوست‌محمدی و حسن براتی» دیدار کرد.

همچنین رئیس‌جمهور با حضور در چایخانه حرم حضرت رضا(ع) و مواکب مردمی اطراف حرم مطهر از تلاش‌های آستان قدس رضوی به‌ویژه خادمان بارگاه منور رضوی و مجموعه‌های مردمی در میزبانی شایسته از زائران تقدیر کرد.

رئیس‌جمهور که همزمان با سالروز رحلت پیامبر(ص) وارد مشهد شد و در فرودگاه شهید‌ هاشمی‌نژاد از سوی استاندار خراسان رضوی مورد استقبال قرار گرفت.

هدف از سفر رئیس‌جمهور به مشهد بررسی وضعیت

خدمت رسانی‌ به زائران دهه آخر صفر و زیارت امام هشتم‌(ع) است. آیت‌الله رئیسی همچنین دیروز در نماز جمعه شهر مشهد شرکت و شب گذشته نیز با مدیران کشوری، استانی و دستگاه‌های خدمت‌رسان به زائران رضوی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی دیدار کرد.

امنیت کشور و جایگاه امروز مرهون خون شهدا

و از خودگذشتگی آنهاست

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر پنج‌شنبه و همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی‌(ع)، با حضور در منزل شهیدان روح‌الله و سلمان امیراحمدی با مادر و دیگر اعضای خانواده این دو شهید امر به معروف و مدافع امنیت دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور در این دیدار با‌ اشاره به شکست مفتضحانه پروژه دشمنان برای به آشوب کشاندن کشور و متوقف ساختن پیشرفت‌های نظام و انقلاب اسلامی در جریان اغتشاشات سال گذشته گفت: امروز فضای کشور در همه عرصه‌ها فضای کار، تلاش، مجاهدت و پیشرفت بوده و دشمنی که با فتنه و آشوب به‌دنبال متوقف ساختن حرکت رو به پیشرفت کشور و انقلاب بود، در وضعیت ناامیدی و افول است.

رئیسی با‌ اشاره به قساوت و بی‌رحمی دشمنان و برخی پادوهای آنان در به شهادت رساندن شهدای مدافع امنیت در اغتشاشات سال گذشته تصریح کرد: امروز به برکت خون این شهدا کشورمان بیش از هر زمان دیگری امنیت دارد و همه ما وظیفه داریم نسبت به آرمان بلند این شهیدان وفادار بمانیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه خانواده معظم شهدا پرچم‌های برافراشته ایثار و شهادت در سراسر کشور هستند، افزود: این پرچم‌ها همواره باید برافراشته نگه داشته شود تا همچنان یاد شهید و شهادت و ایثار و گذشت در کشور باقی بماند.

رئیسی با تاکید بر اینکه همه مدیران و مسئولان نیز باید بدانند که امنیت کشور و جایگاه امروز آنان مرهون خون شهدا و از خودگذشتگی آنهاست، افزود: ایستادگی و صلابت ملت ایران، به‌ویژه خانواده معظم شهدا، نوید دهنده آینده‌ای بسیار روشن برای انقلاب اسلامی است.

شهید سلمان امیراحمدی از شهدای مدافع امنیت است که در اغتشاشات سال گذشته در منطقه 17 تهران به شهادت رسید.

فرزند دیگر این خانواده، شهید روح‌الله امیر‌احمدی نیز سال 85 در راه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیده بود.

همچنین مرحوم حسینعلی امیراحمدی پدر شهیدان امیراحمدی نیز پس از یک بار جانبازی به دست منافقین و چندین بار مجروحیت در دفاع مقدس، در اسفند سال 98 درگذشت.

همه امور اجرایی در استان‌ها باید تحت ‌اشراف استاندار باشد

در جلسه صبح چهارشنبه هیئت دولت که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به شائبه‌های مطرح شده در روزهای اخیر درباره مشاهده آلودگی در انبارهای نگهداری نهاده‌های دامی، گفت: نهاده‌های دامی و از جمله ذرت علاوه‌بر اینکه قبل از خرید از مبدأ خارجی مورد آزمایش قرار می‌گیرند، در داخل کشور نیز قبل از ترخیص از گمرک مجددا به لحاظ اطمینان از فقدان آلودگی و فساد، آزمایش می‌شوند.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد سیلوهای همدان نیز گفت: به‌ دنبال مسائل مطرح شده در این‌باره، این محموله سه بار از سوی اداره دامپزشکی مورد آزمایش قرار گرفت و علاوه‌بر آن، یک نمونه هم توسط دادگستری استان برای آزمایشگاه به مرجع استاندارد استان اصفهان ارسال شد که نتیجه همه آزمایش‌ها حاکی از فقدان آلودگی بود و فقط در یکی از سیلوها وجود قارچ بیش از حد مجاز مشاهده شد که محصول آن سیلو نیز با انجام فرآیندهای لازم قابل استفاده در تهیه خوراک دام خواهد بود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به واردات سالیانه 450 میلیون دلار موز و نیز واردات بخش عمده کود شیمیایی مورد نیاز کشور ‌اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده، خودکفایی در تولید موز از مهر امسال با زیر کشت بردن 1500 هکتار زمین آغاز و در مدت 3 سال سطح زیر کشت موز به 5 هزار هکتار خواهد رسید تا موز مورد نیاز کشور در داخل تولید شود. همچنین طبق برنامه‌ریزی انجام شده در تولید کود فسفات و پتاس نیز طی

2 سال آینده به جایگاه مطلوب خواهیم رسید.

رئیسی ضمن قدردانی از پیگیری‌های صورت گرفته، بر ضرورت شفاف‌‌سازی دقیق، جامع و بهنگام نسبت به شائبه‌آفرینی‌ها تاکید و تصریح کرد: در استان‌ها همه مسائل در حوزه اجرا، باید با هماهنگی استاندار به عنوان نماینده عالی و تام‌الاختیار دولت پیگیری شود. استانداران وظیفه دارند به مسائل و مشکلات همه بخش‌های اجرایی مستقر در استان نظارت و ‌اشراف داشته و آنها را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنند.

تلاش برای به صفر رساندن سوزاندن گازهای سمی

در مشعل‌های میادین گازی

در ادامه جلسه مهندس جواد اوجی وزیر نفت نیز در گزارشی با ‌اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای توقف روند سرمایه‌سوزی در مشعل‌های میادین گازی خاطرنشان کرد: در دولت مردمی برای توقف این روند که محیط‌زیست را نیز به شدت آلوده می‌کرد، 42 قرارداد با 17 پیمانکار منعقد شد و با هدف مهار گازهای مشعل در میادین غرب کارون، 21 مشعل تا پایان سال خاموش خواهد شد و مجموع کار نیز 54 درصد پیشرفت داشته است.

وزیر نفت در ادامه با بیان اینکه هنوز روزانه مقادیر قابل توجهی گاز در مشعل‌های منطقه شرق کارون سوزانده می‌شود، قول داد تا دو سال آینده همه مشعل‌های این منطقه نیز جمع‌‌آوری شود.

رئیس‌جمهور نیز ضمن تقدیر از تلاش برای به صفر رساندن سوزاندن گازهای سمی در این مشعل‌ها، خواستار تسریع در به نتیجه رسیدن هر چه سریع‌تر این طرح عظیم، ماندگار و موثر در صیانت از سرمایه‌های ملی و نیز حفاظت از محیط‌زیست شد.

رئیسی در بخش دیگری از این جلسه با ‌اشاره به طی روند بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت همکاری بیش از پیش دولت و مجلس برای تفاهم در بخش‌های مختلف این لایحه با هدف برنامه‌ریزی برای حل و فصل مشکلات کشور تاکید کرد.

رئیس‌جمهور همچنین با‌ اشاره به نزدیک شدن ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، از وزرای «آموزش و پرورش»، «علوم، تحقیقات و فناوری» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» خواست که همه مقدمات لازم برای آغاز با نشاط سال تحصیلی جدید را تمهید و فراهم کنند.

در بخش دیگری از جلسه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در گزارشی که به مناسبت روز ملی سینما ارائه شد، از افزایش 33 درصدی سالن‌های فعال سینمایی و رسیدن سالن‌های سینما از 500 به بیش از 700 واحد خبر داد و افزود: در حالی که در ابتدا در مقابل تلاش دشمن برای تعلیق فعالیت‌های هنری در کشور، سیاست عادی‌‌سازی را دنبال می‌کردیم، امروز شاهد رونق چشمگیر فعالیت‌های هنری در کشور هستیم.

امروز دشمن در حال تبدیل ضد ارزش‌ها به ارزش است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جلسه روز دوشنبه شورای‌عالی سینما به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور ‌اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه احداث سینما در همه شهرهای بالای 100 هزار نفر، کلنگ‌زنی شهر هنر در پرند برای بیش از 2 هزار هنرمند و خبرنگار و نیز تاسیس بنیاد پویانمایی بررسی و به تصویب رسید.

اسماعیلی همچنین از حمایت‌های دولت در تحقق وعده‌های رئیس‌جمهور به هنرمندان در زمینه بیمه بیکاری و تامین مسکن به‌ویژه برای هنرمندان پیشکسوت قدردانی کرد.

در ابتدای جلسه رئیسی در سخنانی با تسلیت فرارسیدن ایام رحلت رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و نیز سالروز شهادت امام حسن مجتبی‌(ع) و امام رضا‌(ع) تصریح کرد: همان‌گونه که خداوند تاکید می‌کند که امت پیامبر نباید از آموزه‌های عملی و اخلاقی ایشان عقب‌گرد داشته باشد، ما نیز نباید اجازه دهیم آموزه‌های تمدن‌ساز انقلاب اسلامی که امام راحل بنیان‌ گذاشت و توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی دنبال می‌شود، عقب‌گرد صورت گیرد.

رئیس‌جمهور گفت: امروز دشمن در حال تبدیل ضد ارزش‌ها به ارزش و تطهیر افراد فاسدی چون خاندان پهلوی و متهم کردن کسانی است که تمام وجودشان را برای اعتلای انقلاب اسلامی فدا کردند؛ مناسبت‌هایی همچون سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام باید ما را وادار به تفکر در این زمینه و محاسبه و مراقبه کند.

حضور تروریست‌ها در مرز مشترک یا درون خاک عراق

از سوی ایران قابل تحمل نیست

سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در دیدار آقای «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق، ضمن قدردانی از میزبانی کریمانه دولت و ملت این کشور از زوار امام حسین‌(ع) و برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی، همکاری وزارتخانه‌های دولت عراق، نیروهای مرزبانی و حشدالشعبی و همچنین همت مردم عراق به‌ویژه موکب‌داران را در برگزاری باشکوه این مراسم مهم و تاثیرگذار دانست.

رئیسی در ادامه اختلاط و امتزاج خون شهدای ایرانی و عراقی از جمله سپهبد شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در دفاع از اعتاب مقدسه و تمامیت ارضی عراق در کنار روابط دینی، فرهنگی و تاریخی را مهم‌ترین سند در استحکام روابط دو کشور و نفی‌کننده هرگونه جدایی میان دو ملت دانست و گفت: در روزهایی که عراق تحت محاصره گروه تروریستی داعش بود، جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی برای دفاع از عراق مضایقه نکرد و ثابت کرد ایران دوست روزهای سخت عراق است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حضور گروهک‌های تروریستی در مرز مشترک یا درون خاک عراق، به هیچ وجه از سوی ایران قابل تحمل نیست، بر لزوم اجرای کامل توافقات مربوطه تاکید کرد.

«فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس‌ اقلیم کردستان عراق به رئیسی، دیدارهای مستمر هیئت‌های دیپلماتیک و مقامات عالی‌رتبه دو کشور را نشان‌دهنده روابط مستحکم، قوی و رو به گسترش ایران و عراق دانست و گفت‌:‌ امروز روابط دو کشور از روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی فراتر رفته و به برکت عشق دو ملت به امام حسین‌(ع)، شاهد روابط شخصی و خانوادگی میان مردم ایران و عراق هستیم و باید از این روابط بی‌نظیر صیانت کنیم.

وزیر امور خارجه عراق در ادامه ضمن ارائه گزارشی از اجرای توافقات دو کشور از جمله در حوزه امنیتی، بر پایندی و تعهد کامل عراق به این توافقات تاکید کرد و گفت‌: دولت عراق به هیچ عنوان به هیچ جریان و گروهی اجازه نخواهد داد از خاک این کشور ‌تهدید و تعدی به مرزهای همسایگان به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران صورت دهند، یا در خاک عراق استقرار یابند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

از بدیهی ترین کارهای دولت الکترونیک

پاورقی

یک‌میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.