سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / مقاومت کشورهای آفریقایی مقابل استعمار نشانه بیداری و هوشیاری آنان است

مقاومت کشورهای آفریقایی مقابل استعمار نشانه بیداری و هوشیاری آنان است

رئیس‌جمهور فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را در تسهیل و تسریع تبادل ظرفیت‌های متقابل و ارتقای سطح روابط و گسترش همکاری‌ها موثر دانست.

سید ابراهیم رئیسی دوشنبه در دیدار«اولویا روآمبا» وزیر امور خارجه بورکینافاسو با ‌اشاره به روابط خوب ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عموم کشورهای آفریقایی از ایستادگی و مقاومت کشورهای آفریقایی در مقابل جریان استعمار و تروریسم تمجید کرد و آن را نشانه بیداری، هوشیاری و تشخیص دقیق نیازهای روز از سوی این کشورها دانست.

رئیس‌جمهور فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را در تسهیل و تسریع تبادل ظرفیت‌های متقابل و ارتقای سطح روابط و گسترش همکاری‌ها موثر دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای انتقال تجارب و دستاوردهای خود به کشورهای دوست به‌خصوص در آفریقا را اعلام کرد.

«اولویا روآمبا» وزیر امور خارجه بورکینافاسو نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورهای آفریقایی و از جمله بورکینافاسو از ایستادگی و مقاومت انقلاب اسلامی مقابل استکبار و نظام سلطه الهام می‌گیرند، افزود: مهم‌ترین دستور کار ما فعال کردن محورهای همکاری با ایران خواهد بود.

وزیر امور خارجه بورکینافاسو، جمهوری اسلامی ایران را دوست و برادر کشورش دانست و گفت علاقه‌مند به تقویت همکاری‌های متقابل هستیم.

اعمال موثر حاکمیت ملی بر تمام اراضی سرزمینی

بهترین راه جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی

سید ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه در دیدار«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه با ‌اشاره به‌اشتراکات تمدنی و تاریخی دو کشور ابراز امیدواری کرد سطح همکاری‌های فیمابین در دوره جدید ریاست جمهوری اردوغان بیش از پیش ارتقا یافته و به تقویت تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی دو طرف بینجامد.

رئیس‌جمهور همچنین با ‌اشاره به نگرانی‌های امنیتی ترکیه در منطقه، موثرترین راهکار برای مقابله با تروریسم را احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه دانست و تصریح کرد: اعمال موثر حاکمیت ملی هر دولتی بر تمام اراضی سرزمینی آن، بهترین راه جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی و ضدامنیتی است.

دکتر رئیسی با ضروری دانستن مقابله با حضور کشورهای بیگانه در مناطق مختلف از جمله قفقاز، بر حل و فصل مسائل از طریق گفت‌وگو و همکاری میان کشورهای هر منطقه تاکید کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی را در هموار کردن مسیر تعاملات تجاری دو کشور و تبادل ظرفیت‌های متقابل موثر دانست.

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران و ترکیه ظرفیت‌های زیادی برای گسترش و تقویت همکاری‌ها و تعاملات خود با یکدیگر دارند، تحقق هدف ارتقای سطح مبادلات تجاری فیمابین به 30 میلیارد دلار را ممکن دانست و بر اراده ترکیه برای تحقق آن تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه گسترش سطح تعاملات دو کشور نیازمند توجه و حمایت خاص سران ایران و ترکیه است، حمایت جمهوری اسلامی ایران از عضویت این کشور در گروه بریکس و نیز گفت‌وگو و همکاری دو کشور در زمینه حل و فصل مسائل منطقه‌ای را خواستار شد.

همکاری ایران و عربستان زمینه مداخلات خارجی را

محدود خواهد کرد

علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در آستانه عزیمت به ریاض با رئیس‌جمهور دیدار کرد.

سید ابراهیم رئیسی در این دیدار با تأکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران در توسعه و تحکیم مناسبات با همسایگان، از ایران و عربستان به عنوان دو کشور تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام یاد کرد و خواستار بهره‌برداری از توانمندی‌های موجود برای توسعه مناسبات تهران و ریاض شد.

رئیس‌جمهور گفت: همکاری ایران و عربستان و افزایش همکاری کشورهای منطقه در ابعاد دوجانبه و چندجانبه و در زمینه مسائل جهان اسلام در دو سطح دولتی و مردمی موجب اعتلای جایگاه کشورهای منطقه در معادلات منطقه‌ای و جهانی شده و زمینه مداخلات خارجی را محدود خواهد کرد.

رئیسی قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را

ابلاغ کرد

 قانون تشکیل سازمان پدافند غیر عامل کشور که در جلسه علنی مجلس 29/ 5/ 1402 مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید طی نامه‌ای از سوی سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به وزارت کشور، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.

محمدباقر قالیباف، رئیس‌ مجلس شورای اسلامی روز گذشته قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را به رئیس‌جمهور ابلاغ کرد.

طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل از سال ۹۸ در مجلس دهم تدوین شد، اما اولین بار سال ۱۴۰۱ به تصویب نمایندگان رسید. با تشکیل سازمان پدافند غیرعامل قرار است از آمادگی دستگاه‌های اجرایی کشور در برابر «تهدیدهای جدید» اطمینان حاصل شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 مردم نیجر برای اخراج آمریکایی‌ها به خیابان‌ها آمدند

اخراج فوری نیروهای آمریکایی

راز کودتاهای انگلیس برای ابقای پدر و پسر از زبان رهبر انقلاب

رژیم پهلوی که با کودتای انگلیسی‌ها تاسیس شد و بازهم با کودتای 28 مرداد سال 1332 با کمک این کشور ابقا شد؛ یک حکومت وابسته بود که برای تعمیق بخشیدن به استعمار انگلیس در ایران دستورات فرهنگی و سیاسی بلوک غرب و استعمارگران را عملیاتی می‌کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.