سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / سهم 15 هزار میلیاردی دولت برای بیمه رایگان ۵ دهک اول

سهم 15 هزار میلیاردی دولت برای بیمه رایگان ۵ دهک اول

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، در پاسخ به این پرسش که چه افرادی تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند، گفت: طبق بند «د» تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دهک‌های یک تا سه درآمدی از پوشش بیمه رایگان برخوردار شدند و همین روند مطابق با بند «ک» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و همچنین مصوبه هیئت وزیران در مورخ ۲۹ فروردین سال جاری تداوم یافت.
ناصحی افزود: بر اساس مصوبه دولت در ۳۰ خرداد امسال دو دهک دیگر به مجموع بیمه شدگان رایگان سازمان بیمه سلامت اضافه شدند و میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه در دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش یافت. بر این اساس پنج دهک اول درآمدی به صورت رایگان و میزان مشارکت در دهک ۶ با کاهش ۱۰ درصدی، از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد رسید؛ دهک ۷ با کاهش ۱۰ درصدی، از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد؛ دهک ۸ با کاهش ۲۰ درصدی، از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد؛ و پرداختی دهک ۹ با کاهش ۳۰ درصدی از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد رسید.
وی با بیا اینکه در حال حاضر جمعیت بیمه شدگان ۵ دهک اول درآمدی حدود ۱۰.۵ میلیون نفر هستند، درباره میزان مشارکت دولت در پرداخت حق بیمه در دهک‌های رایگان و بیمه‌پرداز با در نظر گرفتن جمعیت فعلی بیمه‌شدگان، گفت: میزان مشارکت دولت در دهک‌های رایگان قریب به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان و در دهک‌های ۶ تا ۹ به میزان پنج هزار میلیارد تومان است.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.