سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / طلا و نقره تکواندو جایزه بزرگ پاریس به حاج موسایی و زندی رسید

طلا و نقره تکواندو جایزه بزرگ پاریس به حاج موسایی و زندی رسید

دیدار پایانی وزن منهای ۵۸ کیلوگرم رقابت‌های جایزه بزرگ پاریس بین دو نماینده کشورمان برگزار نشد تا دو مدال طلا و نقره به حاجی موسایی و زندی برسد.

روز نخست مسابقات تکواندو جایزه بزرگ ۲۰۲۳ پاریس امروز جمعه دهم شهریورماه ۱۴۰۲ با یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز برای تیم کشورمان به پایان رسید.

در گروه مردان، مهدی حاجی موسایی و ابوالفضل زندی با شکست دادن تمامی رقبای خود به دیدار پایانی وزن ۵۸- کیلوگرم راه یافتند. با تصمیم کادرفنی دیدار نهایی برگزار نشد و حاجی موسایی به نشان طلا دست یافت و زندی به مدال نقره رسید.

حاج موسایی با برتری مقابل «دیونیسوس» از یونان، «ویتو دلایکویلا» از ایتالیا دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو و قهرمان جهان در سال ۲۰۲۲، «جک وولی» از ایرلند و «بیلی لویس» از استرالیا به دیدار پایانی رسید. ابوالفضل زندی نیز «پلازا هرناندز» از مکزیک، «پارک تائیه جون» و «جون جانگ» از کره جنوبی با رنکینگ سوم و چهارم و خلیل جندوبی از تونس (نفر یک رنکینگ المپیکی و دارنده مدال نقره المپیک) را شکست داد و راهی مبارزه نهایی شد.

در گروه بانوان، مبینا نعمت زاده نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم کشورمان به ترتیب، باریتا باکیشوا از قزاقستان، جانا خطاب از مصر و برونا دووانچیچ از کرواسی را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. نعمت زاده در این مرحله رو در روی «سرزو ایگلسیاس» از اسپانیا دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو رفت و در دیداری نزدیک نتیجه را ۲ بر یک واگذار و به مدال برنز رسید.

ناهید کیانی ملی پوش وزن ۵۷- کیلوگرم کشورمان در همان دیدار نخست نتیجه را ۲ بر صفر به کاریما تامی از تونس واگذار کرد و خیلی زود از دور مسابقات خارج شد.

این مسابقات فردا شنبه ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۲ در اوزان ۶۸- و ۸۰- کیلوگرم آقایان پیگیری می‌شود و طی آن متین رضایی و مهران برخورداری به مصاف رقبای خود می‌روند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

۱۴ نشان رنگارنگ بانوان ایران

مسابقات تکواندو بین المللی جام ریاست فدراسیون جهانی

تکواندو جام فجر؛ دختران ایران بر سکوی قهرمانی

سی و سومین دوره مسابقات تکواندو بین المللی جام فجر در گروه بانوان با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.