سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / افتخار آفرینی ورزشکاران کشورمان در مسابقات جهانی انگلستان

افتخار آفرینی ورزشکاران کشورمان در مسابقات جهانی انگلستان

دانلود

ورزشکاران کشورمان در مسابقات جهانی ورزش‌های نابینایان و کم بینایان جهان در انگلستان در چهاررشته ورزشی حضور یافتند که توانستند شش نشان طلا، شش نقره و چهار برنز کسب کنند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان کشورمان حاضر در این مسابقات که در شهر بیرمنگهام انگلستان برگزار شد به ما گفت کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات با ۲۶ ورزشکار شامل ۱۰ ورزشکار در رشته فوتبال، شش ورزشکار در رشته گلبال، شش ورزشکار در رشته پاورلیفتینگ، وزنه برداری قدرتی و چهار ورزشکار در رشته جودو حضور یافت.

محمدرضا مظلومی که خود جانباز جنگ تحمیلی است و از فروردین سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به افتخار جانبازی نایل شده است؛ افزود هر چهار ورزشکار تیم جودو اعزامی به این مسابقات بر روی سکو رفتند در این رشته ورزشی سه گردن آویز طلا از سوی وحید نوری، موسی غلامی و وحید جدی و یک نشان برنز از سوی میثم بنی طبابدست آمد و در رشته جودوی مردان، تیم ایران قهرمان جهان شد.

در پارولیفتینگ، وزنه برداری قدرتی نیز ورزشکاران کشورمان با کسب سه نشان طلا، شش نقره و سه برنز، خوش درخشیدند و بار دیگر برای ملت ایران افتخار آفریدند.

در این مسابقات، روحان احمدی، ورزشکار گیلانی کشورمان با افتخارآفرینی توانست دو نشان طلا به ارمغان آورد و بیشترین طلای انفرادی را کسب کند.

جواد قانع افتخار آفرین دیگر رشته پاورلیفتینگ کشورمان توانست، یک نشان طلا و یک نشان نقره را به نام ملت ایران به ثبت برساند.

در این رشته همچنین احد جواهری و رسول نصیری هر یک دو نشان نقره برای کشورمان کسب کردند، مهدی بهارزاده نیز یک نقره و یک برنز به دست آورد، آرش حسن پور هم با وجود آسیب دیدگی توانست دو نشان برنز برای کشورمان کسب کند.

در این مسابقات در رشته فوتبال ورزشکاران کشورمان ششم شدند و در گلبال نیز موفقیت‌ها به گونه‌ای نبود که به توانند صعود کنند.

به مناسبت افتخار آفرینی‌های ورزشکاران نابینا و کم‌بینای کشورمان در این مسابقات جهانی، سید مهدی حسینی متین، کاردار کشورمان در انگلستان با حضور در شهر بیرمنگهام، ضمن گفت و گو با مربیان و ورزشکاران کشورمان و تماشای برخی رقابت‌ها، به نمایندگی از ایرانیان مقیم انگلستان، از تلاش‌های اعضای کاروان ورزشی کشورمان قدردانی کرد.

مسابقات جهانی فدراسیون بین المللی ورزش‌های نابینایان (International Blind Sport Federation) با نام مخفف (IBSA) از هفته پیش در دانشگاه‌های شهر‌های بیرمنگهام و ولورهمپتون (Wolverhampton) و نیز ورزشگاهی در شهر کاونتری (Coventry) انگلیس برگزار شد.

در این مسابقات جهانی، بیش از هزار ورزشکار کم‌بینا و نابینا، از افزون بر ۷۰ کشور جهان، در ده رشته ورزشی نابینایان و کم بینایان در بخش زنان و مردان، شامل جودو، پاورلیفتینگ، گلبال، فوتبال، تیراندازی با کمان، تنیس، شطرنج، بازی با کارت، کریکت، بولینگ، رقابت می‌کنند که سه رشته از این رشته ها، پاراالمپیکی است.

مسابقات جهانی فدراسیون بین المللی ورزش‌های نابینایان و کم بینایان در سال جاری میلادی، در فاصله ۱۴ تا ۲۷ ماه اوت، ۲۳ مرداد تا ۵ شهریور ماه برگزار می‌شود. این مسابقات پس از بازی‌های پاراالمپیک، بزرگ‌ترین رویداد ورزشی ویژه افراد نابینا و کم بیناست و پیش از آغاز مسابقات امسال، همه داوطلبان در دوره‌های آموزشی ویژه شرکت کردند تا بتوانند به ورزشکاران کمک کنند. این مسابقات هر چهار سال، یک بار برگزار می‌شوند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تظاهرات مردم کشورهای جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی

حمایت از فلسطین و انتقاد از جنایات رژیم صهیونیستی

90 ثانیه با یکی از نوابغ پرواز در جهان، خلبان شهید علی اکبر شیرودی

ويدئو/ شهید علی اکبر شیرودی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.