سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / بهره‌برداری از ۱۵ ایستگاه شارژ برقی خودرو در تهران/ زاکانی: تهران باید به سمت برقی شدن حرکت کند/ قرارداد ۵۰ هزار تاکسی برقی در دستورکار است/ تبریک وزیر صمت به شهردار تهران بابت دقت نظر در استفاده از خودروهای برقی

بهره‌برداری از ۱۵ ایستگاه شارژ برقی خودرو در تهران/ زاکانی: تهران باید به سمت برقی شدن حرکت کند/ قرارداد ۵۰ هزار تاکسی برقی در دستورکار است/ تبریک وزیر صمت به شهردار تهران بابت دقت نظر در استفاده از خودروهای برقی

شهردار تهران از بسته شدن قرارداد 1000 دستگاه اتوبوس برقی خبر داد و گفت: تهران باید به سمت برقی شدن حرکت کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین بهره‌برداری از 15 ایستگاه شارژ برقی خودرو، گفت: به همت وزیر صمت و گروه مپنا امروز این کار امروز انجام شد.

وی با بیان اینکه یک سال و نیم پیش در خدمت اعضای شورای شهر 90 پروژه کلان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشریح کردیم، گفت: یکی از آنها برقی سازی تهران بود و تهران باید به سمت برقی شدن حرکت کند.

شهردار تهران گفت: نوع زیست ما امروز یکی از نقاط آلوده در بُعد هواست. ما باید به سمتی حرکت کنیم که با استفاده از ظرفیت‌ها، شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهبود دهیم و برقی شدن یکی از این راه‌هاست.

به گفته زاکانی؛ در 15 ایستگاه 74 دستگاه شارژ مستقر شده و در تفاهم‌نامه انجام شده باید تا پایان سال 1403، 5 هزار دستگاه شارژ در بیش از 1700 نقطه نصب شود و البته کار بزرگی است.

وی تأکید کرد: ما از توان داخلی استفاده می‌کنیم و شهرداری تهران قرارداد 1000 دستگاه اتوبوس برقی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسته و 50 هزار تاکسی برقی به صورت ویژه در دستورکار است و وزارت صمت هم همکاری لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهد.

شهردار تهران با بیان اینکه 400 هزار موتورسیکلت برقی در دستورکار است، گفت: 13 درصد آلودگی تهران به دلیل موتورهای کار است که پیمایش بالایی دارند و با برقی شدن موتورسیکلت‌ها بخشی از آلودگی برطرف می‌شود.

به شهردار تهران بابت دقت نظر در استفاده از خودروهای برقی تبریک می‌گویم
عباس علی آبادی وزیر صنعت معدن تجارت در آیین بهره برداری از ۱۵ ایستگاه شارژ برقی خودرو اظهار کرد: این آرزویی است که سال ها برای آن تلاش شده است. آینده برقی است؛ البته نهضت برقی سازی از انقلاب صنعتی دوم شروع شد. سال ۱۹۳۶ فورد در امریکا بیش از ۳۰ هزار خودروی برقی فروخت اما به دلیل ذخیره انرژی این حرکت متوقف شد.

وی ادامه داد: از طرفی بنزین آسان در دسترس بود و خودروهای دیزلی رشد قابل قبولی کرد درحالی که متوجه محیط زیست نبودیم و این خودروها جانشین خودروهای برقی شدند. بنابراین برقی سازی از یک قرن پیش شروع شده است.

علی آبادی با بیان اینکه خودروی برقی امروز در دنیا به سرعت در حال گسترش است، خاطرنشان کرد: ماشین های برقی اقتصادی اند؛ برای ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۱۵ کیلووات برق و ۱۰ لیتر بنزین لازم است؛ هزینه برقی آن حدود یک دلار خواهد شد، در حالی که ۱۰ لیتر بنزین حدود ۸ دلار هزینه دارد.

وزیر صمت با بیان اینکه  به شهر تهران به شورای شهر تهران و به شهردار پایتخت تبریک می گویم، گفت: شهردارهای قبلی پایتخت خیلی به روی این مساله توجه نداشتند. به دکتر زاکانی بابت دقت به این مطلب تبریک می گویم. امروز حدود ۱۰۰ دستگاه شارژ در سطح کشور داریم که به صورت پایلوت نصب شده اند.

وی تاکید کرد: همچنین امکان شارژ خودرو در منزل نیز در حال فراهم شدن است. این فناوری در داخل کشور بومی شده و می توانیم در اقصی نقاط کشور امکان شارژ خودرو را داشته باشیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور

مبتنی بر نیاز مردم، ظرفیت‌ها را شناسایی و به میدان می‌آوریم

علیرضا زاکانی شهردار تهران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.