سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / وقتی به متهم رسیدگی نشود، مدعی‌العموم می‌شود

وقتی به متهم رسیدگی نشود، مدعی‌العموم می‌شود

همتی در سال ۱۳۹۹ درخواست یک وام ۵ میلیارد دلاری در قالب ابزار تامین مالی سریع از صندوق بین المللی پول کرد که حتی نتوانست یک سنت از آن بگیرد و تنها دستاورد آن اطلاعاتی بود که در اختیار صندوق قرار گرفت.

عبدالناصر همتی که همواره توهم اجرای سیاست‌های مثبت پولی و ارزی را داشت و در انتخابات ریاست جمهوری نیز مدعی انجام امور به بهترین شکل ممکن بود، حالا ناخواسته لقب جاسوس را به خود گرفته و بار دیگر تشت رسوایی‌اش بر زمین ریخت.

تداعی اجرای سیاست‌ها و اعمال تصمیمات درست در مسائل کشور، از موضوعاتی بوده که دولت روحانی با آن درگیر است. این دولت علی‌رغم شعارهای پوچ انتخاباتی خود که با محوریت یک کلید برای قفل تمامی مشکلات کشور سر داده می‌شد اما در عمل‌گرایی پوچ‌تر از چیزی است که می‌توان فکر کرد. 

فارغ از تمامی خوب و بدهای این دولت و علی‌رغم به پایان رسیدن آن اما هر روز حاشیه‌ای از این دولت و دست‌اندرکاران آن در رسانه‌ها خبرساز می‌شود. 

اخیرا نیز پس از اخبار منتشر شده مبنی‌بر آزاد شدن پول‌های بلوکه شده کشور در کره توسط دولت سیزدهم، همانند دیگر دستاوردهای دولت موجب بروز نارضایتی و کوچک شمردن آن توسط دولت روحانی شد. اکنون اما پس از گذشت چند روز از این اتفاق و نقد این موضوع توسط هم‌طیفان دولت پیشین، اخباری از انتقال اطلاعات محرمانه کشور به صندوق بین‌المللی پول منتشر شده است. 

گفتنی‌ست همتی در سال ۱۳۹۹ در پی بحران کرونا درخواست یک وام ۵ میلیارد دلاری در قالب ابزار تامین مالی سریع از صندوق بین المللی پول کرد که حتی نتوانست یک سنت از آن بگیرد و تنها دستاورد آن اطلاعاتی بود که در اختیار صندوق قرار گرفت. 

این اتفاق که در واقع نوعی جاسوسی محسوب می‌شود، توسط رئیس بانک مرکزی وقت، عبدالناصر همتی انجام شده است. این موضوع بدین معناست که مسئولی که باید حافظ و نگهدار اطلاعات محرمانه اقتصادی کشور باشد اما به‌صلاح‌دید خود برای دریافت این وام، به خود اجازه هر کاری را می‌‌دهد. 

به گفته معاون اقتصادی همتی در بانک مرکزی، صندوق برای پرداخت این وام ۵ میلیاردی، اطلاعات محرمانه‌ای را از همتی خواسته بود که اعم از وضعیت ارزی و نرخ تورم بود. این موارد به‌گونه‌ای بوده که حتی همتی درباره آن‌ها به مردم نیز گزارشی نمی‌داده است و این اطلاعات را محرمانه تلقی می‌کرد. با این حال گویا مسئولان صندوق بین‌المللی پول از مردم کشور برای همتی محرم‌تر بوده‌اند. 

گفتنی‌ست حالا که دولت سیزدهم توانسته است تا با آزادسازی بیش از ۱۰ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده در کره و عراق، اقدام مثبتی در راستای بهبود وضع اقتصادی کشور انجام دهد اما همتی معتقد است که «آزادسازی پول‌هایمان در کره هنر نیست!» این موضوع در حالی بوده که اثرات مثبت این اتفاق بر روی اقتصاد کشور، گویای تغییر روند و بهبود وضعیت بازار است. 

مسئولانی که در زمان مشخص قدرتی داشته و از آن در راستای خلاف امنیت ملی و مشکلات مردم استفاده کردند، باید در برابر قانون پاسخگو باشند و اگر به متهم در زمان درست رسیدگی نشود، وی مدعی‌العموم شده و برای هر موضوعی اظهار نظر غیرکارشناسانه می‌کند. با این وجود انتظاری که از دستگاه قضا می‌رود، ورود به این موضوع و پیگیری جدی آن است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تیم کامپوند بانوان ایران قهرمان جام آسیایی بغداد شد

مسابقات تیراندازی با کمان جام آسیایی بغداد به عنوان قهرمانی

مجرم شیطان‌صفت ۱۹ بار بازداشت و آزاد شده بود!

اشد مجازات؛ سزای دست‌اندازی به نوامیس مردم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.