سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کتاب برگزیده / چهره برجسته شهید صدرزاده الگوی جوانان امروز و فرداست

چهره برجسته شهید صدرزاده الگوی جوانان امروز و فرداست

در مراسم پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و اولین رویداد ملی تکریم فعالان مساجد سراسر کشور با حضور رئیس‌جمهور، از تقریظ رهبر انقلاب بر دو کتاب «سرباز روز نهم» و ««اسم تو مصطفاست» رونمایی شد.

در این مراسم که با عنوان «مثل مصطفی» ظهر روز گذشته –دوشنبه 30 مرداد- در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور‌، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس‌ سازمان بسیج و جمعی دیگر از شخصیت‌های ملی و فرماندهان سپاه و بسیج حضور داشتند.

متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «سرباز روز نهم» که در این مراسم منتشر شد، به شرح زیر است:

بسمه تعالی

ـ پیش از این، کتاب دیگری در شرح حال شهید صدرزاده خوانده‌ام، ولی ابعاد شخصیت محبوب و چندجانبه‌ این شهید عزیز در این کتاب بیشتر بیان شده است. این چهره برجسته بی‌شک یک الگو است برای جوانان امروز و فردا. اراده‌ قوی، فهم درست، روحیه‌ ایثار، شجاعت، خستگی‌ناپذیری، ‌ادب، دلِ انباشته از محبت و صفا، و بسی دیگر از خصوصیات برجسته،‌ بخش‌هائی از شخصیت این جوان فداکار و انقلابی نسل‌های دوم و سوم انقلاب است. خواندن این کتاب برای من غبطه‌انگیز است. این گل‌های سرسبد به چه مقاماتی رسیدند، و من و امثال من چگونه در این مسیر، ‌پای در گل ماندیم. سلام و صلوات خدا بر شهید مصطفی صدرزاده و همسر صبور و پدر و مادر ایثارگر او.

اسفند ۴۰۱

متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب«اسم تو مصطفاست» هم که در این مراسم رونمایی شد به این شرح است:

بسمه تعالی

صفا، اخلاص، صِدق، ایثار، ترجیح رضای حضرت حق بر همه چیز، بر همه‌ عشق‌ها و همه‌ محبوب‌ها.. اراده و عزم راسخ در راه خدا و عشق به اهل‌بیت علیهم‌السلام، نمایشگر بخشی از شخصیت ممتاز شهید عزیز مصطفی صدرزاده است. سلام خدا بر او، و بر همسر صبور و دیگر وابستگانش، نوشته خانم تجار، شیرین و پخته و مبتکرانه است.

۱۸/۹/۹۷

ایمان عطارزاده معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر مقام معظم رهبری در این مراسم اظهار کرد: پیام شهدا این است که راه آنها خوف، ‌اندوه و حزن ندارد چرا که راه خداست و در راه خدا باید ثابت قدم بود، با قدرت حرکت کرد و متزلزل نشد.

وی افزود: انتشار تقریظ رهبری پایان یک کار نیست بلکه آغاز یک رویداد مستمر فرهنگی است تا در قالب‌های متنوع فرهنگی از جمله فیلم، سرود و نمایش محتوای این آثار فاخر به جامعه منتقل شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پیغام شهید صدرزاده درباره ماه رجب

شهیدمدافع حرم مصطفی صدر زاده

تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «صحیفه فاطمیه س»

توسط انتشارات ،قرآن و اهل‌بیت نبوت علیهم‌السلام منتشر شده است.  

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.