سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تقدیر مراجع تقلید از عملکرد دولت مردمی

تقدیر مراجع تقلید از عملکرد دولت مردمی

مراجع تقلید در دیدار رئیس‌جمهور از خدمات و زحمات خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی دولت و اهتمام ویژه رئیس‌جمهور نسبت به مسائل فرهنگی تقدیر و ضمن تصریح بر توجه بیشتر دولت به کنترل تورم و ثبات بازار، بر تبیین دقیق و بهنگام دستاوردهای دولت برای آگاهی مردم و ایجاد امید در جامعه تأکید کردند.

رئیس‌جمهور با سفر به شهر مقدس قم با مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد. آیت‌الله رئیسی همچنین در اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد در مسجد مقدس جمکران حضور یافت و به ایراد سخن پرداخت.

آیت‌الله نوری همدانی:

سوابق دکتر رئیسی درخشان

و خدمات خستگی‌ناپذیرشان در دولت قابل تقدیر است

آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید صبح دوشنبه، در دیدار رئیس‌جمهور، با درخشان توصیف کردن سوابق دکتر سید ابراهیم رئیسی در مسئولیت‌های مختلف، خدمات و زحمات بی‌شائبه دولت و تلاش‌های بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر شخص رئیس‌جمهور به‌ویژه در سفرهای استانی و ارتباطات خارجی را قابل تقدیر دانست.

آیت‌الله نوری همدانی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر دولت به اقشار ضعیف و کم‌درآمد و رفع تبعیض در کشور، بر لزوم مقابله با مشکلات اقتصادی و بالا بردن ارزش پول ملی کشور نیز تاکید کرد.

دکتر رئیسی: دولت با تکیه بر باور عمیق «ما می‌توانیم»

 در شش ماهه اول فعالیت بر بسیاری از مشکلات فائق آمد

رئیس‌جمهور نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های دولت طی دو سال گذشته، به 12 مشکل‌گریبان‌گیر کشور پیش از آغاز به کار دولت، از جمله همه‌گیری کرونا و فوت روزانه 700 نفر از هموطنان بر اثر این بیماری، کسری بودجه 480 هزار میلیاردی، بحران کمبود کالاهای اساسی، ناترازی در بخش انرژی، رشد اقتصادی صفر درصدی و تعطیلی بسیاری از واحد‌های تولیدی ‌اشاره کرد و گفت: دولت از فردای شروع به کار، با عزم جدی و تکیه بر باور عمیق «ما می‌توانیم»، به صورت شبانه‌روزی به‌دنبال حل مشکلات رفت و توانست در شش ماهه اول بر بسیاری از این مشکلات قایق آید.

دکتر رئیسی هم‌ترازی منابع و مصارف دولت در سال اول فعالیت را از جمله دستاوردهای بسیار مهم و کم‌نظیر دولت برشمرد و افزود: امروز با لطف الهی و مجاهدت دولتمردان رشد اقتصادی 4 درصدی محقق شده، بیش از 5 هزار کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل به مدار تولید بازگشته، نرخ بیکاری با رقم 8.2 به پایین‌ترین رقم خود در چند دهه گذشته رسیده، ناترازی در بخش برق با تمهیدات دولت کاهش یافته و موضوع مسکن به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم کشور که در سال‌های گذشته مورد کم‌توجهی قرار گرفته بود، در دستور کار دولت قرار دارد.

قدردانی آیت‌الله سبحانی

از خدمات و زحمات دولت و تشکر از اهتمام ویژه رئیس‌جمهور

نسبت به مسائل فرهنگی

آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید نیز در دیدار رئیس‌جمهور، ضمن تقدیر از خدمات و زحمات دولت و تشکر از اهتمام ویژه رئیس‌جمهور نسبت به مسائل فرهنگی و مقوله عفاف و حجاب، بر ضرورت صیانت از ارزش‌های دینی در بخش‌های مختلف جامعه به‌ویژه ادارات و مراکز و موسسات دولتی تاکید کرد.

کنترل تورم و ثبات بازار و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی از دیگر توصیه‌های آیت‌الله سبحانی به رئیس‌جمهور بود.

دکتر رئیسی: تلاش دولت در دو سال گذشته

اهتمام داشتن به دغدغه‌های علما و مراجع بوده است

دکتر رئیسی نیز در این دیدار دلسوزی برای مردم، دغدغه‌مندی نسبت به ارزش‌های دینی و انذار دادن مسئولان نسبت به مسائل اعتقادی و معیشت مردم را از جمله ویژگی‌های برجسته این مرجع عالیقدر برشمرد و اظهار داشت: تلاش دولت در دو سال گذشته همواره اهتمام داشتن به دغدغه‌های علما و مراجع گرانقدر تقلید بوده است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت هرگز معیشت مردم را به اخم و لبخند دیگران گره نزده و نخواهد زد، تصریح کرد: رشد اقتصادی 4 درصدی، رشد 6 درصدی تولید و رکوردشکنی تجارت خارجی 53 میلیارد دلاری با توسعه روابط با کشورهای منطقه از جمله اقدامات دولت در مسیر پیشرفت کشور بوده است.

تحقق رشد چشمگیر تولید و صادرات کشور در آینده نزدیک وضعیت را بهتر خواهد کرد

دکتر رئیسی پوشش بیمه‌ای رایگان دهک‌های پایین جامعه، رایگان شدن هزینه آب و برق مصرفی اقشار ضعیف و همچنین طرح دولت برای تثبیت قدرت خرید یارانه دریافتی دهک‌های پایین جامعه را از جمله اقدامات دولت برای حمایت از اقشار ضعیف دانست و افزود: تحقق رشد چشمگیر تولید و صادرات کشور در آینده نزدیک وضعیت را بهتر خواهد کرد.

رئیس‌جمهور شاخص‌های اقتصادی مثبت و روند کاهشی تورم را موید تحقق این اهداف دانست.

آیت‌الله مکارم شیرازی:

خدمات و فعالیت‌های شبانه‌روزی دولت برای رفع مشکلات کشور شایسته تقدیر است

دکتر رئیسی همچنین پیش از ظهر دوشنبه، با حضور در بیت آیت‌الله مکارم شیرازی، با این مرجع عالیقدر دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی، در این دیدار خدمات و فعالیت‌های شبانه‌روزی دولت برای رفع مشکلات کشور را شایسته تقدیر دانست و بر هدف‌گذاری اقدامات دولت برای ثبات بیشتر در بازار تاکید کرد.

وی در ادامه موضوع عفاف و حجاب و مسکن در جامعه را از دیگر انتظارات به حق مردم دانست.

تأکید بر تبیین دقیق و به‌هنگام دستاوردهای دولت

برای آگاهی مردم و ایجاد امید در جامعه

این مرجع عالیقدر در ادامه با بیان اینکه امید لازمه پیشرفت کشور است، تبیین دقیق، درست و به‌هنگام اقدامات و دستاوردهای دولت برای اطلاع و آگاهی مردم را ضروری دانست و تاکید کرد: مردم ما بارها اثبات کرده‌اند که به ارزش‌های اسلام و انقلاب پایبند هستند و شایسته این مردم است که همه دستگاه‌ها و مسئولان برای رفع خواسته‌هایشان تلاش کنند. رئیس‌جمهور نیز در این دیدار دغدغه‌مندی این مرجع عالیقدر نسبت به مسائل فکری و فرهنگی جامعه قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین معیشت مردم را ستود و با تاکید بر اینکه دولت با اتکا به همه داشته‌ها و ظرفیت‌های کشور به‌دنبال ایجاد امید در جامعه است، به مرور شرایط کشور در زمان آغاز به کار دولت پرداخت و گفت: در ابتدای شروع به کار، دولت کشور با مشکلات عدیده‌ای در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی درگیر بود، اما از همان ابتدا با توکل بر خدا و اعتماد به داشته‌ها کار را آغاز و مانند همیشه عنایات خدای متعال را مشاهده کردیم.

دکتر رئیسی: اگر مشکلات آغاز فعالیت دولت نبود

اثرات گشایش‌های‌ انجام‌شده

زودتر به سفره مردم می‌رسید

دکتر رئیسی در ادامه افزود: اگر دولت با کسری بودجه 480 هزار میلیاردی، کمبود شدید کالاهای اساسی، ناترازی در بخش گاز و برق، عقب‌ماندگی‌های شدید در زیر ساخت‌های کشور مواجه نبود، اثرات گشایش‌های انجام شده، خیلی زودتر به سفره‌های مردم می‌رسید، لکن دولت مجبور به رفع این نیازهای اساسی کشور بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت با اتخاذ رویکرد عزتمندانه در سیاست خارجی و دیپلماسی متوازن، به جای محدود کردن جامعه جهانی به چند کشور، توسعه روابط با همه کشورها را در دستور کار قرار داد، رشد تجارت تا 5 برابر با کشورهای همسایه، اسلامی و همسو، عضویت در سازمان همکاری‌های‌شانگهای و احیای بیش از 5 هزار کارخانه نیمه‌تعطیل و تعطیل را از دستاوردهای دولت در دو سال گذشته برشمرد. دکتر رئیسی همچنین رساندن نرخ بیکاری به پایین‌ترین رقم در چند دهه گذشته، حل مشکل آب و فاضلاب برخی استان‌ها و 3500 روستای کشور و کاهش چشمگیر ناترازی در بخش گاز و برق با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروگاه‌‌سازی در کشور را بخش دیگری از دستاوردهای دولت در طی این مدت عنوان کرد.

به دنبال اداره کم‌هزینه دولت

و تخصیص منابع مالی به پروژه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار هستیم

رئیس‌جمهور با تاکید بر سیاست اداره کم‌هزینه دولت، با هدف توزیع و تخصیص منابع مالی به پروژه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار کشور گفت: بحمدالله با رشد تولید به‌ویژه در بخش صنعت و کشاورزی، افق‌های روشنی در پیش‌روی اقتصاد کشور است.

دکتر رئیسی:

اراده دولت بر پیشرفت کشور به‌رغم تحریم‌هاست

و دشمن این پیام را دریافت کرده است

دکتر رئیسی بعد از ظهر دوشنبه نیز با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه و جمعی از علمای قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور در این جلسه هم‌ترازی منابع و مصارف در سال 1401 را با وجود هزینه‌هایی همچون اعتبارات لازم برای اجرای طرح 42 هزار میلیاردی رتبه‌بندی معلمان، از جمله اقدامات مهم دولت در سامان‌دهی و منضبط کردن اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: اراده ما بر توسعه و پیشرفت کشور به‌رغم تهدیدها و تحریم‌هاست و دشمن نیز این پیام را از مجموعه اقدامات دولت دریافت کرده است.

حملات کم‌سابقه دشمن به باورها و اعتقادات مردم

از ناامیدی برای توقف مسیر پیشرفت کشور حکایت دارد

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش، حملات کم سابقه دشمن به باورها و اعتقادات مردم را از نشانه‌های شکست و ناامیدی در متوقف ساختن مسیر پیشرفت کشور دانست و بر اهتمام دولت برای رفع دغدغه‌های فرهنگی تاکید کرد.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور تعدادی از حاضرین در این جلسه از جمله آیت‌الله اراکی، آیت‌الله نظری شاهرودی، آیت‌الله حسینی خراسانی، آیت‌الله غروی، آیت‌الله علیدوست، آیت‌الله شب زنده دار و حجت‌الاسلام والمسلمین آقا نظری شاهرودی به بیان نقطه‌نظرات، دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود درخصوص مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور پرداختند.

کانون اصلی پیگیری و اجرای راهبرد ایجاد ایمان و امید

در جامعه مسجد است

همچنین، دکتر رئیسی پیش از ظهر دوشنبه در اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد که در محل مسجد مقدس جمکران برگزار شد، این گردهمایی را مراسمی نورانی توصیف و تصریح کرد: معتقدین به مهدویت در عمل و رفتار در جهت گسترش بایدها و معروف‌ها و نهی از زشتی‌ها و پلشتی‌ها و از بین بردن ظلم‌ها، فسادها و ناهنجاری‌های اقتصادی و اجتماعی در جامعه بشری قدم برمی‌دارند.

وی در این مراسم که همزمان با پانزدهمین آیین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و نیز روز جهانی مسجد برگزار می‌شد، ادامه داد: امروز بسیاری تلاش می‌کنند از اصلاح‌گری امت اسلامی و معتقدین به مهدویت جلوگیری کنند، اما معتقدین به مهدی(عج) با تمام وجود در برابر ظلم، فساد، تبعیض، فقر، استکبار، خودخواهی، خودپرستی و خودمحوری‌ها ایستادگی می‌کنند.

رئیس‌جمهور افزود: اکثر شهدای ما از جمله شهید صدرزاده –که تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب‌های روایت زندگی او در این مراسم رونمایی شد-، تربیت یافتگان در بستر مساجد و هیئات بودند. یکی از کارکردهای مساجد تشکیل هسته‌های نظامی است و کارکردهای فرهنگی و سیاسی هم در هسته مقاومت قرار دارد.

دکتر رئیسی با ‌اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت توجه به مساجد، به عنوان کانون‌های عبادت و بندگی خدا، مسئولیت‌شناسی و مسئولیت‌پذیری، همگرایی، هم‌آهنگی، همدلی، همراهی و همکاری‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: مسئولیت این کانون بر عهده امام جماعت است و تمام افرادی که با مسجد ارتباط دارند، مسجد را به عنوان پناه و جایگاهی امیدآفرین و رافع مشکلات فردی، اجتماعی و اقتصادی می‌دانند و لذا این جایگاه و پایگاه انسان‌ساز باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

رئیس‌جمهور با ‌اشاره به جایگاه مساجد در دوران دفاع مقدس به عنوان کانون‌های انسان‌‌سازی تصریح کرد: مساجد در دوران دفاع مقدس جایگاهی بود که جوانان دلبسته به آن بودند و مبدا حرکت آنها و مرکز اعزام نیرو به جبهه‌ها بود و هنگامی که این جوانان از جبهه به خانه باز می‌گشتند نیز باز در مساجد گردهم می‌آمدند و آنجا را به کانون روشنگری تبدیل می‌کردند.

دکتر رئیسی در ادامه به نقش مساجد در جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مومنانه در دوران شیوع کرونا ‌اشاره و خاطرنشان کرد: همه شاهد بودند که در کشورهای غربی مدعی توسعه در دوران کرونا فروشگاه‌ها غارت شد، اما در کشور ما از این خبرها نبود، بلکه به برکت مساجد و به برکت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی همه برای کمک به یکدیگر بسیج شدند و مسجد را کانون این حرکت قرار دادند.

چهره‌ها آنانی نیستند

که می‌خواهند ما را به فرهنگ غربی

یا به سمت قدرت‌های سلطه‌گر گرایش دهند

رئیس‌جمهور امثال شهید صدرزاده را دست‌پروردگان مکتب مساجد و هیئات معرفی کرد و گفت: اینها چهره‌ها و الگوهایی هستند که نسل جوان امروز ما باید با آنها آشنا شوند؛ چهره‌ها آنانی نیستند که می‌خواهند ما را به فرهنگ غربی یا به سمت قدرت‌های سلطه‌گر گرایش دهند، چهره کسی است که انسان را به طرف خدا دعوت می‌کند، استقلال فکری و فرهنگی داشته و به ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن باور دارد.

افراد اهل مسجد، آماده خطر کردن و ایستادگی

برای اجرای عدالت هستند

وی با بیان اینکه مساجد و هیئات، مرکز امیدآفرینی و پشتوانه‌ای بسیار مهم برای جامعه هستند، اظهار داشت: افراد اهل مسجد افرادی هستند که آمادگی خطر کردن، مقاومت، ایستادگی برای اجرای عدالت، مبارزه با فساد و ظلم دارند و این پشتوانه عظیمی برای کشور است. هیئات و مساجد پشتواند امنیت ملی کشور هستند.

دکتر رئیسی رمز نکته کلیدی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در تعبیر «دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم» را همین پشتوانه کشور یعنی مساجد و هیئات دانست و تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال جنگ ترکیبی، در حوزه اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای است و تلاش می‌کند بر ادراک مردم اثرگذاری و دل‌های امیدوار را ناامید کرده و یأس را در جامعه حکمفرما کند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در این شرایط وظیفه ما در دولت و وظیفه همه کسانی که دغدغه انقلاب و نظام را دارند، این است که راهبرد مورد تاکید رهبری یعنی ایجاد ایمان و امید را دنبال کنند و هسته و کانون اصلی پیگیری و اجرای این راهبرد مساجد و هیئات هستند.

دکتر رئیسی پیام شهدا و از جمله شهید صدرزاده به جامعه امروز را عبودیت پروردگار، اطاعت از ولی‌فقیه زمان، مقاومت در راه دین، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، زندگی مومنانه و زیست عفیفانه دانست و خاطرنشان کرد: دشمن تلاش زیادی در خلاف این جهت دارد، اما به تجربه ثابت شده آنجا که عرصه مقاومت، ایستادگی و بصیرت است نتوانسته کاری از پیش ببرد و آنجا پیروزی جریان مقاومت و جبهه انقلاب اسلامی و حزب‌الله حتمی و قطعی است.

رئیس‌جمهور گفت: به خانواده معزز شهیدان اطمینان می‌دهم، جبهه انقلاب اسلامی، همچنان که در عرصه‌هایی نظیر عرصه جنگ ترکیبی و مبارزه با دشمنان، پیروزی‌های بسیاری کسب کرده است با وجود آنکه دشمن نمی‌خواهد کشور مستقل بوده، اقتصادش پا گرفته و امیدواری در دل مردم جای بگیرد، با مدد الهی، کمک امام عصر‌(ع)، راهنمایی‌ها و دعاهای رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و شما خانواده معزز و مکرم شهدا حتماً اقتصاد مقاومتی را پیش برده و در این عرصه هم پیروزی نصیب ملت ایران و جبهه مقاومت خواهد شد.

روشنفکران واقعی جامعه

امثال شهید صدرزاده‌ها هستند

دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: روشنفکران واقعی جامعه امثال شهید صدرزاده‌ها هستند که هم به شکل صحیح ‌اندیشیدند و هم صحیح عمل کردند، نه کسانی که با قلم و بیان‌شان جامعه را به فرهنگ غربی دعوت می‌کنند.

در ابتدای این مراسم، تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر دو کتاب «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» با موضوع روایت زندگی و زمانه شهید مدافع حرم «مصطفی صدرزاده» رونمایی شد و با حضور دکتر رئیسی از مولفان این دو کتاب و خانواده شهید تجلیل شد.

پیام تبریک رئیسی

به مناسبت قهرمانی تیم کشتی فرنگی جوانان

در رقابت‌های جهانی

خبر دیگر اینکه، رئیس‌جمهور در پیامی ایستادن مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان در سکوی نخست رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان جهان در اردن را به ملت بزرگ ایران تبریک گفت و از همه کشتی‌گیران، دست‌اندركاران و مربيان هر دو کشتی فرنگی و آزاد کشورمان در این دور از مسابقات صمیمانه قدردانی کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مقایسه عملکرد دولت‌های پس از انقلاب در رابطه با یکی از عوامل موثر تورم

دولت سیزدهم در ۳۰ ماه نخست فعالیت خود موفق‌ترین عملکرد را در کاهش رشد نقدینگی در بین دولت‌های پس از انقلاب داشته است.

روایت جعلی بانیان «دهه از دست رفته» از مدیریت ویرانگر دولت گذشته

حسن کلید و دوستان ،بانیان دهه از دست رفته اقتصاد ایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.