سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / نفرات برتر آزمون سراسری 1402 دانشگاه‌ها معرفی شدند

نفرات برتر آزمون سراسری 1402 دانشگاه‌ها معرفی شدند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن اعلام نفرات برتر آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ گفت: رتبه‌های داوطلبان این دوره از آزمون سراسری روز جمعه (۲۷ مرداد) و نتایج نهایی نیمه دوم مهرماه اعلام می‌شود.

عبدالرسول پورعباس روز چهارشنبه در نشست خبری در مورد رتبه‌های برتر این دوره از آزمون سراسری افزود: رتبه‌های برتر کنکور این دوره از پراکندگی خوب کشوری برخوردار هستند و از همه استان‌ها تقریبا در میان رتبه‌های برتر داریم.

پورعباس اظهار داشت: در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی مهرداد اولیایی از خرم‌آباد، علیرضا کرمی از اصفهان، فریما صانعی از کرمان، مانی رضازاده‌نیا از تهران، امید کتاب‌اللهی از سنندج رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند. همچنین در گروه آزمایشی هنر پویان جمیلی از تهران، فرزاد دهقان از یزد، فاطمه جعفری ندوشن از یزد، مبینا طلایی‌پور از اصفهان و هما دادگر از تهران رتبه‌های اول تا پنجم شدند.

وی ادامه داد: همچنین در گروه آزمایشی ریاضی و فنی علی رضایی از تهران، مسیحا باقری‌تنها از البرز، علی منصوریان از کرمانشاه، معین یوسفی‌نیا از تهران، امیرمحمد شربتی‌ناوان از طوالش گیلان، محمدعلی مسچی از تهران، آرش قوامی از تهران، پارسا نوروزی‌منش از تهران، محمد بنی‌احمدی از تهران و علی نوری از تبریز رتبه‌های اول تا دهم این گروه شدند.

رئیس سازمان سنجش بیان داشت: مهدی نیکوکار از اسفراین، علیرضا بابایی از تهران، ملیکا حاجی‌لو از تهران، علی‌اکبر افتخاری از اهواز، حنانه‌ سادات صالحی بایگی از مشهد، زهرا عارفی مسکونی از جیرفت، مرضیه حسنی از قزوین، امیرحسین حبیب‌زاده از تهران، سونیا مرادی از چاراویماق آذربایجان شرقی و احمد رضایی استخروئیه از کرمان رتبه‌های اول را دهم را در گروه آزمایشی علوم انسانی کسب کردند.

پورعباس یادآور شد: در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز پرهام مصطفوی از اصفهان، محمد قانع از یزد، آوا شهریاری از تهران، نیلگون سپاس از اسلام‌آباد غرب، آرمین امامی از اصفهان، امیرحسین مردی زرنقی از تبریز، فاطمه هدایتی از محلات، دیاکو فاروقی از سنندج، رضا یوسف‌وند از خرم‌آباد و سید محمد موسوی از شهرستان آباده استان فارس به ترتیب اول تا دهم شدند.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان 30 هزار نفر است

وی درباره سختی‌های برگزاری دو نوبت آزمون سراسری در سال ۱۴۰۲ گفت: مرحله اول اعلام نتایج شامل کارنامه داوطلبان شرکت‌کننده در نوبت دوم آزمون سراسری (تیرماه) حاوی نمرات خام دروس گروه‌های آزمایشی است، بیشترین نمره ‌کل آزمون اختصاصی (کنکور) مربوط به نوبت اول و دوم و نمره کل سابقه تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش است که با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، قابل مشاهده است.

معاون وزیر علوم افزود: کارنامه نهایی برای انتخاب رشته دارای نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته است که جمعه ۲۷ مرداد در سامانه جامع آزمون سراسری منتشر خواهد شد.

پورعباس ادامه داد: داوطلبانی که در دو گروه آزمایشی متفاوت در نوبت دی و تیر شرکت کرده‌اند تا سه‌شنبه ۲۴ مرداد وقت داشتند گروه موردنظر خود را برای رتبه‌دهی به سازمان سنجش اعلام کنند و داوطلبانی که اولویت خود را اعلام نکردند براساس گروه آزمایشی تیرماه اعمال می‌شود.

وی اظهار داشت: همزمان با اعلام رتبه‌ها، ظرفیت‌های پذیرش رشته‌های دانشگاهی در دفترچه راهنما منتشر می‌شود. سامانه انتخاب رشته مجازی نیز پیش‌بینی شده است که هفته آینده در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نیمه مهر اعلام و بعد از آن برنامه دانشگاه‌ها برای نام‌نویسی ورودی‌های جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

پورعباس با اشاره به ظرفیت پذیرش ۳۰ هزار نفری دانشگاه فرهنگیان افزود: ظرفیت پذیرش این دانشگاه امسال ۳۰ هزار نفر است که باید به آنها فرصت بدهیم، مراحل برگزاری آزمون را پایان دهند.

رتبه‌های برتری که در کلاس کنکور شرکت نکردند

با معرفی نفرات برتر کنکور، برخی از آنها اعلام کردند که در کلاس کنکور شرکت نکرده‌اند.

به گزارش تسنیم، «علیرضا کرمی» رتبه ۲ کنکور زبان‌های خارجی گفت: احساس آرامش و شادی نقش موثری در موفقیت دارد. آماده‌‌سازی من در این رشته یک پروسه بلندمدت و چندساله بوده که از بچگی آن را دنبال کرده‌ام و تبدیل به قسمتی از زندگیم شده است.

وی افزود: من در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم و پس از گذراندن دوره آموزش در کانون زبان نیز هیچ کلاس زبان دیگری نرفتم و خودم در این حوزه مطالعه کردم.

«صالحی‌بایگی» رتبه پنجم کنکور علوم انسانی هم اظهار داشت: نیمه اول سال گذشته بیشتر درس‌های کلاس دوازدهم را می‌خواندم اما از نیمه دوم یعنی بهمن‌ماه درس‌های دهم و یازدهم را نیز شروع به مطالعه کردم و دیگر هیچ کلاس کنکوری نرفتم.

وی ادامه داد: دوران دبیرستان در فرزانگان2 درس می‌خواندم و امروز از طریق یکی از دوستان صمیمی‌ام مطلع شدم که در کنکور رتبه ۵ آوردم. به هم سن و سال‌های خودم توصیه می‌کنم که در قدم اول برای کنکور توکل و در قدم دوم تلاش آن هم تلاش بدون در نظر گرفتن صحبت‌های اطرافیان و تبلیغات فضای مجازی و… داشته باشند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد

رفتار پلیس آمریکا

دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای معلمی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند

بورسیه آموزش و پرورش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.