سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / درس دیپلماسی به ظریف و عراقچی

درس دیپلماسی به ظریف و عراقچی

اکنون تیم مذاکره‌ کننده دولت سیزدهم به رهبری علی باقری، بدون هیاهو و جنجال رسانه‌ای نشان داد «در روابط بین‌الملل هم تضمین وجود دارد» و می‌توان «آمریکا را در پشت میز مذاکره تسلیم کرد».

وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه‌ای با تایید خبر تبادل زندانیان اعلام کرد: فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که برای چند سال به‌طور غیرقانونی در کره جنوبی توسط آمریکا توقیف شده بود، آغاز شد. ایران تضمین‌ لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود در این خصوص را دریافت کرده‌ است.

براساس توافق صورت گرفته زندانیان به محلی غیر از زندان منتقل شده‌اند اما تا زمانی‌ که پول‌های آزاد شده به حساب‌های مدنظر ایران واریز نشود، تبادل صورت نخواهد گرفت. تبادل زندانیان پس از حصول اطمینان ایران از در دسترس بودن منابع مالی آزاد شده در قطر انجام خواهد گرفت.

این تضمین درحالی دریافت شده است که مدتی پیش وزیر سابق امور خارجه ادعا کرده بود «در عالم بین‌الملل تضمینی وجود ندارد». ظریف در بخشی از نشست با گروهی از دانشجویان در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط بین‌المللی هیچ قراردادی با تضمین وجود دارد؟ پاسخ منفی می‌دهد و می‌گوید که «هر کس به شما گفت وجود دارد دروغ گفته!». 

البته این اظهارات از جانب او در شرایطی رقم خورد که او پیش‌تر امضای کری را نیز تضمین می‌دانست.

اکنون تیم مذاکره‌ کننده دولت سیزدهم به رهبری علی باقری، بدون هیاهو و جنجال رسانه‌ای نشان داد «در روابط بین‌الملل هم تضمین وجود دارد» و می‌توان «آمریکا را در پشت میز مذاکره تسلیم کرد».

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

هماهنگی دیپلماسی و میدان راز موفقیت عملیات «وعده صادق»

عملیات گسترده پهپادی و موشکی «وعده صادق» جلوه و تبلور هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه دیپلماسی و نهادهای عملیاتی و میدانی است.

«هماهنگی میدان و دیپلماسی» جلوه‌ افتخارآمیز عملیات نیروهای مسلح کشورمان بود

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور

یک دیدگاه

  1. مهم این است که بر همگان روشن شد، معیشت مردم وابسته به مذاکره و رفع تحریم نیست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.