سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / هدف گیری حریم امن زنان با شعار دروغ آزادی/ عصبانیت اصلاح طلبان از انتخاب بانوان +جزئیات

هدف گیری حریم امن زنان با شعار دروغ آزادی/ عصبانیت اصلاح طلبان از انتخاب بانوان +جزئیات

در همین نمونه مترو بانوان می توانند هم از واگن های عمومی استفاده کنند و هم از واگن ویژه بانوان که اتفاقا اغلب به همین واگن اختصاصی تمایل دارند اما ظاهرا این حریم امن باعث عصبانیت رسانه‌های جریان اصلاحات شده است.

اصلاح طلبان سعی کرده اند که با موج اتفاقات سال قبل که بحث تخریب حجاب محور آن بود همراه شوند تا بتوانند وضعیت عملکرد اسف‌بارشان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم و شورای شهر و مجلس وقت را از ذهن مردم دور سازند تا دوباره بتوانند به فضای سیاسی بازگردند.

این جناح سیاسی اما برای رسیدن به آرمان خود اگرچه وانمود می‌کند که حامی حقوق زنان است اما درواقع به خوبی نشان می‌دهد که چون همه چیز حول اهداف سیاسی جناحی در این جریان می چرخد، تحرکات این جریان نیز بر محور همین اهداف است و اینکه چه نتایجی در بر دارد اصلا برای اصلاح طلبانی که مطامع سیاسی خود را دنبال می‌کنند کوچکترین اهمیتی ندارد.

در همین رابطه، چندی پیش روزنامه اصلاح طلب «هم میهن» که از جمله مطبوعات مجموعه «غلامحسین کرباسچی» است به موضوع جداسازی واگن‌های اختصاصی خانم‌ها در قطارهای مترو به شدت حمله کرده بود، درحالی که واگن های اختصاصی بانوان از قدیم جداسازی شده بود تا بانوان بتوانند در فضای همهمه و شلوغی مترو با آرامش خیال از حق خود که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است، استفاده کنند.

در این گزارش روزنامه اصلاح طلب هم میهن که با تیتر «یک قدم تا دیوارکشی در خیابان‌ها» منتشر شده بود، بدون توجه به اینکه 20 سال است واگن های مخصوص بانوان جداسازی شده و حتی آنان این مطالبه را دارند که آقایان وارد حریم آنان در واگن های مترو نشوند تا آنان راحت تر سفر کنند و حریم امن آنان مخدوش نشود، اقدام مسئولان مترو برای یادآوری این جداسازی را مورد حمله قرار دادند. اصلاح طلبان که در اصل حمایت از حقوق زنان بهانه و دستاویزی برای رسیدن به مطامع و اهداف سیاسی‌شان است، در همین مطلب علیه حقوق و خواسته زنان عمل کردند و با قلب واقعه اینطور وانمود کردند که دولت و شهرداری جداسازی زنان و مردان در جامعه را دنبال می کند.

روزنامه سازندگی دیگر ارگان رسانه‌ای که کرباسچی آنرا دایر کرده است، نیز امروز در صفحه یک خود با تیتر «نقشه اقلیت» و با این تعبیر که اقلیتی خاص برای اکثریت در حال تصمیم گیری هستند و خیر عموم را در نظر نمی گیرند؛ با دشمن سازی رسانه‌ای علیه لایحه حجاب و عفاف تاخته است.

جالب است که این رسانه عکس خود برای این مطلب را «واگن ویژه بانوان» (خدمتی که خانم ها ازآن راضی هستند و آنرا مطالبه می کنند) انتخاب کرده است و با اینکه خود را حامی حقوق زنان معرفی می کند اما به خوبی با این گاف تصویری نشان می دهد که به طور کل نه تنها طرفدار ارتقای سطح زندگی  و رفاه بانوان در جامعه است بلکه به طور کاملا رادیکالیزه و با تندروی خاصی سعی دارد از مفاهیمی مانند آزادی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود استفاده کند بدون اینکه فکر کند با این روش ممکن است به مهمترین و اساسی ترین مساله بانوان یعنی «حریم امن» آنان لطمه وارد کند.

تناقض این جریان همین جاست. چرا که در همین نمونه مترو بانوان می توانند هم از واگن های عمومی استفاده کنند و هم از واگن ویژه بانوان که اتفاقا اغلب به همین واگن اختصاصی تمایل دارند اما ظاهرا این حریم امن باعث عصبانیت رسانه‌های جریان اصلاحات شده و البته که نشانگر آن است که در پس پرده شعار آزادی زنان، تعرض به انتخاب و امنیت سایرین قرار دارد.

در دل گزارش سازندگی که لایحه مجلس را تصمیم یک اقلیت برای اکثریت نامیده، مدعی شده است که اکثریت زنان حجاب مو را قبول ندارند!

اصلاح طلبان در بسیاری از مسائل با همین دست فرمان عمل می کنند و به جای در نظر گرفتن مفهوم اساسی منافع و خیر عمومی به دنبال مطالبات سیاسی خود هستند. این درحالی است که اگر به طور دقیق به همین سیاست تند و رادیکالی آنان نگاه کنید و جزئیات مهم و محوری را در نظر بگیریم به خوبی می بینم که عدم رعایت بسیاری از مواردی که اصلاح طلبان برای مطامع سیاسی آنرا هدف قرار داده‌اند، باعث ایجاد آسیب های جدی خصوصا برای بانوان می شود.

در همین رابطه نگاهی به اولویت‌هایی که اصلاح طلبان برای خانم ها آنرا پررنگ کرده‌اند تا با آن رقیب سنتی خود را هدف قرار دهند نگاه کنیم به خوبی می بینیم که عدم رعایت این موارد بیشتر از هر چیزی به خود جامعه ضربه می زند تا جناح مقابل. این موضوع نمونه بسیار خوبی است که نشان می دهد که اصلاح طلبان در چه حوزه ای گام برمی دارند؛ آیا به واقع طرفدار مردم و رفاه و منافع آنان هستند یا نه اهداف سیاسی خود را حتی با آنکه می دانند به جامعه ضربه وارد می کند را دنبال می کنند. موارد بیشتری را در این حوزه می توان مثال زد که موضوع حیاتی واردات واکسن کرونا یکی دیگر از این موارد است. در حالی که دولت روحانی ادعا داشت که اف ای تی اف مانع وارد کردن واکسن به کشور می شود و جان مردم را دستاویزی برای پیشبرد سیاست های خود کرده بود، به خوبی مشاهده شد که در دولت سیزدهم واکسن بدون هیچ مشکلی به کشور وارد شد و حالا حتی اعلام می شود که کشور از وضعیت خطر کرونا به واسطه همان اقدام واکسیناسیون عمومی عبور کرده است؛ این درحالی است که در همان شرایط هموطنان بسیاری جان خود را به پای این قمار سیاسی دولتی که اصلاح طلبان حامی او بودند، متاسفانه گذاشتند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ لذت یک رکوردشکنی ادبی و اشعاری

عاطفه جوشقانیان بانو شاعره

قدردانی بانوان فعال حوزه زنان، از اقدامات خزعلی در سازمان ملل

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.