سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ۸۰۰ بیمار خارجی برای درمان ناباروری وارد ایران شدند

۸۰۰ بیمار خارجی برای درمان ناباروری وارد ایران شدند

مدیر بخش بیماران خارجی پژوهشگاه رویان گفت: با وجود اینکه تعداد مراجعان خارجی به پژوهشگاه رویان در پیک کرونا کاهش محسوسی پیدا کرد؛ اما از سال گذشته تاکنون شاهد ورود ۸۰۰ بیمار خارجی از ۱۵ کشور به پژوهشگاه رویان هستیم.

دکتر لیلا دلیری مدیر بخش بیماران خارجی پژوهشگاه رویان در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» رادیو گفتگو اظهار کرد: در سال ۱۳۶۰ ایرانیانی که مشکل ناباروری داشتند برای درمان به خارج از کشور می‌رفتند و هزینه‌های زیادی را به مردم و دولت تحمیل می‌کردند.

وی افزود: همان زمان بود که مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی به این فکر افتادند که ایران نباید در حوزه رشته‌های ناباروری از دنیا عقب بماند؛ لذا با حرکت جهادی سرعت بیشتری به درمان ناباروری در ایران داد به‌طوری‌که در حال حاضر نه‌تن‌ها ایرانیان برای درمان به خارج از کشور نمی‌روند؛ بلکه بیماران خارجی زیادی برای دریافت خدمات درمانی به کشور ما سفر می‌کنند.

مدیر بخش بیماران خارجی پژوهشگاه رویان گفت: بیماران از کشور‌های عراق، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان و از کشور‌های اروپایی و آمریکایی نیز برای درمان ناباروری به ایران مراجعه می‌کنند.

دلیری خاطرنشان کرد: باوجوداینکه تعداد مراجعان خارجی به پژوهشگاه رویان در پیک کرونا کاهش محسوسی پیدا کرده بود؛ اما خوشبختانه از سال گذشته شاهد ورود ۸۰۰ بیمار خارجی از ۱۵ کشور به پژوهشگاه رویان هستیم.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه، میراث‌فرهنگی و بیمه‌ها همگام با پژوهشگاه رویان باید نقش خود را پررنگ‌تر ایفا کنند گفت: خوشبختانه وزارت بهداشت این بستر را فراهم کرده و از بیمه‌ها هم تقاضا داریم که بیماران خارجی را پوشش دهند؛ چون منجر به پررنگ‌تر شدن حضور بیماران خارجی در ایران خواهد شد.

مدیر بخش بیماران خارجی پژوهشگاه رویان افزود: در حال حاضر وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری نیز از این موضوع استقبال کرده و امیدواریم بخش هتلینگ و آژانس‌ها نیز کمک‌حال بیماران خارجی باشند.

دلیری با بیان اینکه پژوهشگاه رویان طی سه دهه اخیر کاملاً شناخته شده گفت: پزشکان از کشور‌های همسایه و منطقه همه ساله در برنامه‌های علمی که در ایران برگزار می‌شود شرکت می‌کنند و همچنین بیمارانی که از خدمات پژوهشگاه رویان نتیجه مثبت گرفتند به خانواده‌ها و دوستان خود اطلاع می‌دهند.

وی افزود: فعالیت‌ها، دستاوردها، خدمات و ظرفیت‌های پژوهشگاه رویان در حوزه درمان ناباروری در کنگره‌های بین‌المللی مختلف و فضای مجازی معرفی می‌شود.

مدیر بخش بیماران خارجی پژوهشگاه رویان یادآور شد: عمده خدماتی که به بیماران خارجی ارائه می‌شود در حوزه درمان ناباروری و سلول‌درمانی است و مدت اقامت بیماران خارجی در ایران هم بین یک ماه تا یک ماه و نیم است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 3100 مزدور خارجی برای اوکراین با روسیه می‌جنگند

آمریکا، کانادا، بریتانیا و گرجستان

اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.