سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تورم 60 درصدی در ابتدای دولت اکنون به زیر 40 درصد رسیده است

تورم 60 درصدی در ابتدای دولت اکنون به زیر 40 درصد رسیده است

سخنگوی دولت با بیان اینکه شاهد استمرار روند نزولی نرخ تورم هستیم، گفت: تورم حدود ۶۰ درصدی ابتدای کار دولت به زیر 40 درصد و نرخ رشد نقدینگی به حدود ۲۹ درصد رسیده است که تقریبا کاهش
۱۳ درصدی داشته است.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت روز گذشته در نشست خبری خود اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم در برخی از کشورهای اروپایی در راستای اسلام‌هراسی و توهین به مقدساتِ دو میلیارد مسلمان اقدامات شنیعی که خلاف اسناد مختلف حقوق بشری است اتفاق می‌افتد.

وی افزود: هر اقدامی که خشونت را ترویج دهد خلاف حقوق اولیه انسان‌هاست و معمولا هم پشت پرده این اتفاقات دست‌های رژیم‌های غاصب کودک‌کش دیده می‌شود؛ آنها سعی می‌کنند با این اقدامات اذهان را از جنایاتشان منحرف کنند که موفق نخواهند شد.

سخنگوی دولت با ‌اشاره به حضور پرشور مردم در عزاداری سرور و سالار شهیدان تصریح کرد: مردم ایران عشق بی‌پایانی به اهل بیت دارند.

بهادری در مورد اتصال دستگاه‌ها به سامانه جامع الکترونیک نیز گفت: بیش از ۹۵ درصد دستگاه‌ها به سامانه جامع الکترونیک متصل شدند مشکلی از حیث اجرایی کردن قانون رخ دهد.

شاهد استمرار روند نزولی نرخ رشد تورم در کشور هستیم

سخنگوی دولت در مورد برنامه‌های دولت برای تحقق شعار سال گفت: به نظر می‌رسد بهتر باشد برخی از نتایج اقدامات دولت گفته شود بر اساس آخرین گزارش‌ها استمرار روند نزولی نرخ رشد تورم در کشور را شاهد بودیم که تیرماه در مقایسه با ماه قبل کاهش داشته است و نرخ تورم‌ نقطه به نقطه به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

وی افزود: تورم حدود ۶۰ درصدی ابتدای کار دولت به زیر چهل درصد و نرخ رشد نقدینگی به حدود ۲۹ درصد رسیده است که تقریبا کاهش  ۱۳ درصدی داشته است البته نرخ تسهیلات بانکی کاهش نداشته است. نرخ آمار بیکاری در فصل بهار نسبت به سال گذشته کاهش داشت. این مسیر نشان از آن دارد که مشکلات موجود در حوزه تورم ‌بیکاری و رکودی که پیش از دولت وجود داشته در حال کاهش است.

اقدامات دولت برای حل ‌‌مشکل آب

سخنگوی دولت در مورد اقدامات دولت برای حل ‌‌مشکل آب تصریح کرد: بحران آبی محدود به کشور ما نیست و مسئله روز جهانی است. ابتدای فعالیت دولت ۳۰۰ نقطه دارای تنش آبی د اشتیم که برای رفع آن حدود ۲۴۰ طرح اولویت‌دار از سوی دولت مورد توجه قرار گرفت. موضع‌گیری‌های دولت در مورد آب هیرمند واضح بوده است و اقدامات در حال انجام است دولت در استیفای حقوق حقه مردم جدی است.

وی در مورد جزئیات صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه گفت: صادرات ما به ۱۵ کشور همسایه در سال اول توافق هسته‌ای ۲۲ میلیارد دلار بوده است و قبل از شروع فعالیت دولت ۲۰ میلیارد بوده است این در حالی است که در سال گذشته علی‌رغم مشکلاتی که وجود داشت حجم صادرات ما بیش از سی میلیارد دلار بود.

دولت اجازه نمی‌دهدهیچ تعرضی به حقوق بازنشستگان صورت بگیرد

بهادری جهرمی در مورد حقوق بازنشستگان نیز گفت: شخص رئیس‌جمهور به وضعیت معیشتی و حقوق بازنشستگان بسیار حساس است و در جلسه‌ای گفتند هزینه‌های یک فرد بازنشسته از یک کارمند شاغل بیشتر و علاوه‌بر خرج اولاد، خرج فرزندان را نیز به عهده ‌دارد.

وی تاکید کرد: دولت به هیچ وجه موافق کاهش حقوق بازنشسته‌ها نیست و اگر برداشتی اینچنین از لایحه برنامه هفتم توسعه شده صحیح نیست.

بهادری‌جهرمی یادآور شد: من اطمینان می‌دهم دولت اجازه نمی‌دهد هیچ‌گونه تعرضی به حقوق بازنشستگان عزیز ما صورت بگیرد. وی گفت: دولت به دنبال تأمین و پرداخت حقوق پایدار و متناسب بازنشستگان است؛ در عین حال تلاش خود را برای اصلاح وضعیت ناترازی صندوق‌های بازنشستگی به کار خواهیم بست تا شاهد تعادل منابع و مصارف در صندوق‌ها و ثبات و پایداری در نظام بیمه اجتماعی کشور و حل مشکلات کلان اقتصادی کشور از طریق خاموش کردن موتورهای خلق تورم و نقدینگی باشیم.

سخنگوی دولت در مورد قیمت‌گذاری خودرو اظهار داشت: هرچند مطابق صلاحیتی که مجلس شورای اسلامی به شورای رقابت داده این نهاد مستقل است اما ضروری است با هماهنگی و تعامل با نهادهایی که مسئول مهار تورم هستند اقدام شود یا تصمیمی اتخاذ گردد. این منافاتی با استقلال این نهاد ندارد اما انتظار دولت این است که این‌گونه تصمیمات یک‌جانبه و یکطرفه و بدون در نظر گرفتن شرایط کلی اقتصاد کشور و تحقق شعار سال برای مهار تورم نباید اخذ شود.

اقدام دولت برای محکومیت اقدامات اخیر در سوئد و دانمارک در اهانت به قرآن کریم

بهادری جهرمی درباره اقدامات اخیر در سوئد و دانمارک در اهانت به قرآن کریم تاکید کرد: وزارت امور خارجه در این قضیه به موقع وارد عمل شد و فعالانه عمل کرد.

وی افزود: از همان ابتدا ارتکاب این اقدام موهن در دانمارک و سوئد با اعلام موضع ریاست محترم جمهور و وزارت امور خارجه محکوم شد. سفرای هر دو کشور به وزارت خارجه احضار شدند. پذیرش سفیر جدید سوئد و اعزام سفیر به سوئد نیز متوقف شده است. همچنین به دستور رئیس‌جمهور کشورمان تا زمانی که دولت سوئد برای حفظ حرمت کتاب‌های آسمانی و قرآن اقدامی جدی انجام ندهد و با فردی که هتاکی کرده، برخورد جدی نکنند، همین تصمیم پابرجا خواهد بود.

جهرمی همچنین از پیگیری دولت برای تشکیل نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی خبر داد.

 خرید تضمینی گندم در سال جاری رشد ۲۷ درصدی داشته است

سخنگوی دولت اعلام کرد: با اعتماد کشاورزان عزیز و سیاست‌های دولت، تاکنون خرید گندم امسال رکورد سال گذشته را شکست و از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن فراتر رفت. ارزش گندم‌های خریداری شده از مرز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

وی افزود: دو استان بوشهر و یزد به عنوان استان‌هایی که با حدود ۶ برابر رشد خرید گندم نسبت به سال گذشته از افزایش کم‌سابقه‌ای در میزان خرید گندم برخوردار بوده‌اند. خرید گندم در کهگیلویه و بویراحمد، ۲.۵ برابر و در استان‌های البرز، فارس و اصفهان، بیش از ۲ برابر شده است. تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار کشاورز در سراسر کشور، گندم تولیدی خود را به مراکز خرید این محصول تحویل داده‌اند.

سخنگوی دولت در مورد قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی نیز گفت: مطابق صلاحیتی که به شورای رقابت داده شده است این شورا استقلال دارد دولت هم این مسئله را محترم می‌شمارد، نگاه دولت آن است که صلاحیت داشتن یک نهاد به آن معنا نیست که با سایر دستگاه‌ها نباید همکاری داشته باشد.

وی افزود: در بخش‌های دولتی هم برخی از صلاحیت‌های تصمیم گیری در نرخ‌گذاری‌های مختلف برعهده وزیران است اما با این وجود توافق شده است در راستای تحقق شعار سال با محوریت معاون اول رئیس‌جمهور و سایر دستگاه‌ها اقدامات لازم انجام شود. گاهی اوقات وزارتخانه‌ها یا دستگاه‌های زیرمجموعه وزارتخانه‌ها صلاحیت‌هایی برای قیمت‌گذاری دارند اما دولت اجازه نمی‌دهد اقدامات بخشی صورت گیرد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: در عین احترام به استقلالی که مجلس به شورای رقابت داده است نگاه دولت این است تصمیم‌گیری در مورد موضوعاتی که با حقوق عامه مرتبط و بر نرخ تورم موثر است باید با هماهنگی‌های لازم انجام شود.

جابه‌جایی مسئول برگزاری انتخابات شش ماه مانده به انتخابات محل تأمل است

سخنگوی دولت درباره مسائل مربوط به معاون سیاسی وزیر کشور نیز گفت: حرف وزیر کشور در این خصوص را باید البته از خود ایشان شنید. مسائل حاشیه‌ای و فرعی به‌ویژه ۶ ماه مانده به انتخابات به نظر می‌رسد نباید محور مباحث میان قوا قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی مردم مسائل معیشتی است و خوشبختانه همکاری خوبی میان دولت و مجلس برای تصمیم‌گیری و اداره کشور وجود دارد، افزود: تصمیم‌گیری درباره مسئول ستاد انتخابات وزارت کشور است و جابه‌جایی آن هم ۶ ماه قبل از برگزاری انتخابات طبیعتا محل تامل است؛ این را اصحاب رسانه اظهارنظر بکنند که مناسب می‌دانند یا نه.

به گزارش فارس‌، بهادری جهرمی در مورد تغییرات اعمال شده در مورد بازنشستگی که در برنامه هفتم توسعه دیده شده است، گفت: دولت سیزدهم رکوددار تسویه بدهی دولتی به صندوق‌ها بوده است؛ سال گذشته حدود ۱۰۰ همت تسویه‌حساب صندوق‌ها را داشتیم، همین نکته در سایر تصمیمات دولت هم بوده است، اصلاح نا‌ترازی‌ صندوق‌ها از اولویت‌های اساسی دولت سیزدهم بوده و خواهد بود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم

رئیس جمهور در جمع مردم غرب تهران در امام زاده حسن

۶۰۰ هزارمیلیارد تومان از بدهی‌های دولت قبل  در حوزه اوراق و تأمین اجتماعی تسویه شد

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.