سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / امروز دهه هشتادی‌ها اربعین و غدیر را برپا می‌دارند

امروز دهه هشتادی‌ها اربعین و غدیر را برپا می‌دارند

وزیر کشور  گفت: برخی می‌گویند دهه هشتادی‌ها از انقلاب جدا شده‌اند، درصورتی که همین دهه هشتادی‌ها آیین هایی چون غدیر و اربعین را با شکوه برپا می‌کنند.

دکتر احمد وحیدی روز سه شنبه در همایش «امیرالمومنین (ع) معیار زندگی، الگوی حکمرانی» که به همت مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور، با همکاری بنیاد بین المللی غدیر برگزار شد، افزود: انقلاب اسلامی ایران ادامه غدیر و نشان دهنده تداوم رسالت و حرکت سیاسی اسلام در طول قرن‌ها است.

وزیر کشور به جریان تحریف از صدر اسلام تاکنون اشاره کرد و گفت: تبلیغات غیر واقعی و نادرست به مفهوم امروز جریان رسانه‌ای انحرافی آنچان بر فضای ذهنی مردم جامعه حاکم شده بود که جامعه اسلامی را به جای دیگری برد و تلاش زیادی صورت گرفت که غدیر هم مغفول بماند.

وی تاکید کرد: این پرده‌های اوهام آنچنان سنگین می‌شود که به حادثه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش می‌انجامد و اکنون نیز باز همان تحریف‌ها و فریب و استفاده از عنصر جهل علیه انقلاب اسلامی ایران مانند جریان تقابل با غدیر ادامه دارد.

وزیر کشور با اعلام اینکه سه میلیون نفر در جشن ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران حضور داشتند، گفت: برخی می‌گویند دهه هشتادی‌ها از انقلاب جدا شده‌اند، درصورتی که همین دهه هشتادی‌ها آیین هایی، چون غدیر و اربعین را برپا می‌کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه اگر اهمیت غدیر از عاشورا بیشتر نباشد، کمتر هم نیست، اظهار داشت: گفتن از غدیر و نکات وجودی و فضایل امیرالمومنین حضرت علی (ع) اهمیت دارد، زیرا امکان ندارد جوان ما با معارف اهل بیت علیهم‌السلام آشنا باشد و منحرف شود.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر نیز در این مراسم گفت: محبت شیعه واقعی به امام علی (ع) آنچنان ریشه دار است که هیچگاه در هیچ شرایط سخت دست از علی (ع) برنمی دارد.

وی اضافه کرد: با وجود فشار جنگ، تحریم‌های اقتصادی و تبلیغاتی، دشمنان مگر توانستد مردم را از امامین انقلاب جدا کنند که بتوانند از امیرالمومنین حضرت علی (ع) جدا کنند؟

وی به بیان ویژگی‌های وجودی حضرت علی (ع) پرداخت و اظهار داشت: برگزاری مراسم و مجالس معرفتی، راهپیمایی‌ها، جشن‌ها و تزئین شهر‌ها در عید غدیر دلایلی دارد که نخستین دلیل آن، تکوین است؛ امیرالمؤمنین و امامان دریای معرفت، ایمان و علم هستند.

صدیقی حضرت علی (ع) را آیینه صفات خداوند دانست و تاکید کرد: محبت به امیرالمومنین فطرت، خلقت و سیرت ما و ارث پیامبران است. علی (ع) نه یک فرد، بلکه یک منظومه است که در آیه مباهله قرآن کریم نیز به ایشان و اهل بیت پیامبر (ص) اشاره شده است.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری اینکه در آیه مباهله نظام خانواده بیان شده است، از مردم خواست که به تبعیت از این آیه از قرآن کریم، حافظ خانواده خود باشند و اجازه ندهند گرگ‌ها نظام خانواده را بدرند.

صدیقی در این ارتباط به تلاش دشمنان در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: دشمن در حال هجمه به عفاف و حجاب و مقام والای زن است. این خانواده‌ها بودند که قدرت خلق کردند و قدرت‌های اتمی را به زانو درآوردند.

همایش «امیرالمومنین (ع) معیار زندگی، الگوی حکمرانی» با حضور شخصیت‌هایی از جمله آیت الله کاظم صدیقی دبیر بنیاد بین المللی غدیر، حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر و تنی چند از مقامات سابق و حاضر در وزارت کشور برگزار شد.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آهنگ / علی مولا، علی یار و علی یاور

زهر سویی صدای یا علی آمد؛ ندای لا فتی الّا علی آمد

دیدار شاعران با رهبری منشور راهبردی سالانه شعر کشور

طولانی‌ترین دیدار سالانه رهبر معظم انقلاب که به شاعران اختصاص دارد، منشور راهبردی سالیانه شعر و ادبیات کشور و نسخه نجات بخش فرهنگی است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.