سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / واقعیت جامعه ایرانی در جشن 10 کیلومتری غدیر شکست رسانه‌های ضدایرانی در القاء ناامیدی به مردم ایران

واقعیت جامعه ایرانی در جشن 10 کیلومتری غدیر شکست رسانه‌های ضدایرانی در القاء ناامیدی به مردم ایران

یکی از راهبردهای رسانه‌هاي بيگانه این است که سعي دارند اين‌گونه القا كنند كه جامعه ايراني، افسرده و ناامید است. اين درحالي است كه كارشناسان نظر ديگري دارند. در‌اين باره نظر آنها را جويا شديم.

مردم خودجوش به جشن غدير آمدند

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مردم ایران را بسیار بانشاط دانست و اخباری مبنی بر قرار گرفتن ایران در جمع کشورهای غمگین جهان را تکذیب کرد.

سید علی یزدی‌خواه در گفت وگو با کیهان گفت: اخباری مبنی بر این‌که ایرانی‌ها مردمی غمگین هستند و از نظر نشاط فردی یا اجتماعی در رده‌های پایین جهانی قرار دارند را به هیچ عنوان قبول ندارم.

وی ادامه داد: معتقدم مردم ما بسیار بانشاط هستند چراکه وقتی جشن عید غدیر در یک مسیر ۱۰کیلومتری برگزار می‌شود، مردم به صورت کاملا خودجوش، شادی می‌کنند و به صحنه می‌آیند تا در این مراسم حضوری پررنگ داشته باشند.

نماینده مردم تهران یادآورشد: در چنین مراسم مذهبی، مردم در حسینیه‌ها، بوستان‌ها و مساجد ابراز شادی می‌کنند. در خانه‌ها نیز شاهد برگزاری جشنهای خانوادگی فراوانی هستیم.

یزدی‌خواه گفت: این موضوع تنها به مراسم مذهبی و میلادها محدود نمی‌شود و شاهدیم که در مناسبت‌های ملی هم مردم خود آغازگر ابراز شادی و برگزاری مراسم جشن و سرور هستند. در چنین جامعه‌ای که با هر جرقه‌ای مردم ابراز شادی می‌کنند، چطور می‌توان ردپای غم و‌اندوه را دید و گفت این مردم غمگین هستند؟

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: همه این المان‌ها، نشان از روحیه بالا و شادی مردم دارد و معتقدم اخباری که تلاش دارد مردم ایران را ناشاد جلوه دهد، کاملا با جهت‌گیری‌های سیاسی بیان می‌شود و درست نیست.

نشان وحدت مردم

همچنين یک کارشناس دینی جشن‌های مردمی را نشان از وحدت مردم در کشور دانست و خواستار افزایش چنین جشن‌هایی در سطح کشور شد.

حجت‌الاسلام مصطفی مقدس‌زاده سخنران و کارشناس دینی درباره برگزاری محافل و جشن‌های مردمی در کشور و تاثیر آن بر روی اذهان مردم به خبرنگار کیهان گفت: برگزاری جشن‌های مردمی نشان از وحدت مردم کشور دارد. چرا که ما امسال شاهد آن بودیم که «جشن فرشته‌ها» نه‌تنها در پایتخت بلکه در سراسر کشور نیز برگزار شد؛ و در عید غدیر هم شاهد مهمانی 10 کیلومتری در همه استان‌ها و شهرستان‌ها بودیم.

این کارشناس و عضو ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب اسلامی، به راهپیمایی عظیم اربعین ‌اشاره کرد و اظهار داشت: اصل قصه تعظیم شعائر دینی است، چه ماه محرم و صفر و چه اعیاد بزرگ مثل غدیر، قربان، فطر و اعیاد شعبانیه.

وی با بیان اینکه تا امروز سازمان تبلیغات اسلامی و رسانه ملی موفق در امر فراگیری شادی و امید در جامعه بودند، ادامه داد: راهپیمایی‌های عید غدیر و اربعین حسینی هر دو جلوه‌ای از وحدت مردم است، اتفاقی که سازمان تبلیغات اسلامی در به اجرا درآوردن آن موفق بوده و رسانه ملی به خوبی توانسته آن را به نمایش بگذارد.

حجت‌الاسلام مقدس‌زاده ادامه داد: پویش‌های دهه‌ هشتادی‌ها، سرود «سلام فرمانده»، «جشن فرشته‌ها» و در رأس همه جشن‌های مردمی بهترین اتفاقی است که هم‌بستگی بین اقشار مختلف جامعه را به نمایش گذاشته است، اما ای‌کاش دیگر نهادهای دولتی و خصوصی هم مثل سازمان تبلیغات اسلامی پای کار بیایند و چراغ خاموش و به ‌دور از جوزدگی رسانه‌ای وارد عمل شوند.

این کارشناس دینی برگزاری مهمانی 10 کیلومتری غدیر را یکی از حسنه‌های سازمان تبلیغات اسلامی تلقی کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی در سطح جامعه زمانی جواب می‌دهد که کار برای خدا باشد، هرچند این نمونه کارها کافی نیست اما بسیار موثر است.

شادی‌های جمعی، زمینه‌ساز ایجاد جامعه بانشاط

یک عضو ديگر کمیسیون فرهنگی مجلس با ‌اشاره به این که شادی خواسته به‌حق مردم است گفت: برپایی جشن‌های مذهبی همچون میهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

زهره سادات لاجوردی درباره تاثیر برگزاری چنین جشن‌هایی در بانشاط‌تر شدن جامعه در گفت‌وگو با کیهان اظهار داشت: شادی‌های جمعی و جشن‌های گروهی می‌تواند موجب افزایش سلامت روانی مردم و ایجاد حس همدلی در جامعه شود؛ موضوعی که با برگزاری جشن غدیر شاهد آن هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ‌اشاره به مطالعات انجام‌شده در این زمینه، یادآور شد: نتیجه این مطالعه نشان می‌دهد که نشاط اجتماعی و شادی‌های همگانی در جامعه می‌تواند تاثیر بالا و بسزایی در رونق فرهنگی سیاسی و اجتماعی مردم داشته باشد.

وی افزود: بروز چنین شادی‌های جمعی، روحیه و انگیزه به کار را بیشتر می‌کند و می‌تواند سبب تقویت امید به آینده شود؛ افزایش امید هم سبب کاهش خشونت‌های اجتماعی و افزایش سلامت روانی مردم می‌شود.

لاجوردی ادامه داد: جشن‌های مذهبی و بزرگداشت اعیاد بزرگی مانند عید سعید غدیر، قربان و فطر، هرکدام فرصت بسیار خوبی هستند تا با برپایی جشن‌های همگانی به این مناسبت‌ها علاوه‌بر بزرگداشت شعائر دینی و آشنایی بیشتر نسل جوان و نوجوان با فلسفه بزرگداشت این اعیاد، روح نشاط و شادی را هم در جامعه پدید ‌آوریم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: میهمانی ۱۰ کیلومتری که به مناسبت عیدالله‌الاکبر عید غدیرخم برگزار شد، با استقبال بسیار خوب ازطرف عموم مردم مواجه شده است.

وی یادآور شد: این میهمانی‌ها توسط گروه‌های مردمی متشکل از هیئت‌های مذهبی، موکب‌ها گروه‌های جهادی موسسات فرهنگی برگزار می‌شود و همین مردمی بودن، نقش موثری در ایجاد همبستگی و همدلی مردم دارد.

یادمان نرود که پایه و ارکان جشن غدیر، برگرفته از روایاتی است که اطعام و پذیرایی در این روز را سفارش کرده است. به همین دلیل عموم مردم خود در برگزاری این میهمانی سهیم شده‌اند تا هدایا و نذورات‌شان به استفاده عموم برسد و شاهد موج شادی در جامعه باشیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بزرگترین اجتماع قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی،تهران

محفل قرآنی امام حسنی‌ها ،همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام

«گِرگِشو» جشن کودکان بوشهری برای امام حسن مجتبی علیه السلام

میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.