سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کتاب برگزیده / رمانی با موضوع محیط زیست ویژه نوجوانان در بازار نشر

رمانی با موضوع محیط زیست ویژه نوجوانان در بازار نشر

رمان «ابرهای سفید» نوشته مونا جوان، تازه‌ترین اثر منتشر شده از نشر کتابستان است که قصه محیط زیست را به روایت یک نوجوان بازگو می‌کند.

  انتشارات کتابستان معرفت رمان «ابرهای سفید» نوشته مونا جوان را با موضوع محیط زیست منتشر و روانه بازار نشر کرد.

 در معرفی این کتاب آمده است:  «داستان این رمان رئال است و در فضایی بکروروستایی اتفاق می‌افتد. قهرمانش دختر نوجوانی به نام مهرگل است. مهرگل مثل اکثر نوجوان‌ها دوست دارد دیده شود، اما برای این دیده شدن تلاش بیرونی‌ و ظاهری ندارد. او در دنیای ذهنی و زیبای خودش زندگی می‌کند. او سعی می‌کند حتی مادرش را که با او سردوخشن است دوست بدارد. برای تمام دردهای پیرامونش دلیلی منطقی به سبک کودکانه بیافریند. تنها همراه و همزبان او پدربزرگ مهربانش است که روزگاری جنگلبان بوده، است. پدربزرگ مهرگل بانی رویش‌ و تولد جنگل‌های منطقه است. از میان تمام آدم بزرگ‌ها هم تنها مهرگل است که می‌تواند لایق این باشد که جا پای پدربزرگش بگذارد.»

نویسنده در این رمان‌، داستان جنگل‌هایی را که به واسطه بی‌توجهی و زیاده‌خواهی انسان‌ها شروع به سوختن می‌کند‌، روایت می‌کند، اما این بار قرار نیست فقط جنگل‌ها نابود شوند. بلکه قرار است این آتش زندگی مردم آبادی را هم نابود کند. داستان اصلی رمان، زیر خاکستر همین آتش‌ها شکل می‌گیرد. قرار است نوجوانان این آبادی از سوختن این جنگل‌ها چون ققنوس دوباره متولد بشوند و داستان تازه‌ای را رقم بزنند.

 

 داستان مفهومی تربیتی با داستانی از جنگل و حفظ محیط‌ زیست دارد، اما این داستان در بستر روایتی متفاوت توسط راوی نوجوان روایت می‌شود. در این کتاب قرار است،‌ قصه محیط‌ زیست این‌بار از نگاه یک نوجوان ‌روایت شود.

انتشارات کتابستان معرفت این رمان را در 220 صفحه و با قیمت 122 هزار تومان منتشر کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کتاب سربلند میدان ..را بخوانید

سرگذشت و زندگی سردار شهید سیدمحمد حجازی

استقبال از کتابی که رهبر انقلاب خواندن آن را توصیه کردند

مجموعه ۱۵ جلدی "سرگذشت استعمار"

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.