سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / انقلاب اسلامی / بزودی لشگر شهدا / مقاومت در فضای مجازی سرداری که مردم بوسنی خود را مدیون او می‌دانند

مقاومت در فضای مجازی سرداری که مردم بوسنی خود را مدیون او می‌دانند

حاج رسول، تمام عمر بابرکتش را در خدمت به اسلام و انقلاب صرف کرد.
از آغاز پیروزی انقلاب و مبارزه با جریان نفاق و فتنه و تامین امنیت فرهنگی، سیاسی و نظامی شهر تا حضور بی‌درنگ در دفاع از حریم ایران اسلامی در نخستین روزهای هجوم وحشیانه ارتش رژیم بعث صدام در جبهه سرپل ذهاب و قراویز و بازی‌دراز در کارنامه حیات پربرکت ایشان می‌درخشد.
…نقش حاج رسول در تمام عملیات‌هایی که جهت بیرون راندن دشمن بعثی از خاک ایران صورت گرفت بسیار پر رنگ و ماندگار است.
…پس از آزادی شهرهای ‌اشغال‌شده، نقش ایشان به مراتب موثر‌تر شده و در قرارگاه عملیات برون مرزی، او «رسولِ» انقلاب می‌شود و در ایجاد جبهه‌ای متحد در بین مبارزان و مجاهدان عراقی در برابر دشمن، نقش بی‌همتایی را ایفا می‌کند.
شناسایی‌های برون مرزی، آموزش و سازماندهی مجاهدین عراقی برای ضربه زدن به صدام و دشمن بعثی آنچنان با برنامه‌ریزی ایشان موثر واقع می‌شود که صدام تقریبا تسلط سیاسی، نظامی خود بر کردستان عراق را از دست می‌دهد.
مجاهدت‌های حاج رسول در جبهه برون مرزی در این مقال نمی‌گنجد و تنها در این باب می‌توان کتاب‌ها نوشت.
دفاع مقدس که به پایان می‌رسد و حاج رسول از یاران و همرزمانش چون؛ شهید حاج حسن تاجوک، سردار شهید مصطفی طالبی و… جا مانده است، هرگز در کنج عافیت دنیا ننشسته و پس از هجوم وحشیانه صرب‌ها و استکبار جهانی به مردم مظلوم و مسلمان بوسنی و هرزگوین، راهی این دیار شده که شرح مجاهدت‌های ایشان در این جبهه مستند و ماندگار است.
…و در پایان، سردار شهید؛ حاج رسول حیدری، با عنوان «رسولِ انقلاب» در نوزدهم خرداد ۱۳۷۰ اولین سردار شهید جبهه مقاومت نام می‌گیرد.
… مسلمانان بوسنی احترام ویژه‌ای برای حاج رسول قائل هستند و خود را مدیون مجاهدات ایشان می‌دانند.
روز 19 خرداد ۱۴۰۲، یادواره شهید حاج رسول حیدری (مجید منتظری) با حضور حماسی و پرشور، همرزمان، ایثارگران و سایر اقشار مردم شهیدپرور شهرستان ملایر برگزار گردید. سخنران مراسم، سردار سپاه اسلام؛ محمدرضا نقدی بودند که به بازروایی گوشه‌هایی از خاطرات و مجاهدت‌های حاج رسول پرداخت.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بصیرت مادران محور مقاومت

ويدئو/دعای رزمنده های دفاع مقدس را طلب کنید

شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال

شهید مجید شخصی شتردار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.