سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ۲۵۰۰دانشجویی که به اروپا رفتند
مهاجرت دانشجویان
مهاجرت دانشجویان

۲۵۰۰دانشجویی که به اروپا رفتند

پس از فشارهای اقتصادی لیبرال های دولت هاشمی در دهه 70 شمسی، مردم برای اعتراض به سیاستهای لیبرالیسم خشن اقتصادی دولت وقت از کانال انتخابات دوم خرداد به خاتمی که تصور می کردند قطب مقابل هاشمی است پناه آوردند!!

اما بعدها معلوم شد که دوم خرداد میوه اصلی دولت هاشمی است و ملت رکب خوردند.

حمیدرضا جلائی پور از اعضای اصلی حزب مشارکت در کتاب «جامعه شناسی جنبش های اجتماعی»؛ حلقه اول جریان دوم خرداد را شاگردان دکتر سروش معرفی می کند که افرادی مانند اکبر گنجی در قالب انتشارات «صراط» و امثال شمس الواعظین در ماهنامه «کیان» اندیشه های سروش را در جامعه منتشر می‌کردند.

وی حلقه دوم را «مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری» در دوران هاشمی می داند که امثال حجاریان و عباس عبدی و…به اسم مطالعه برای «توسعه سیاسی»در قالب نشریاتی مانند «راهبرد»و«عصر ما» برای اصلاحات نظریه پردازی می کردند.

اما بخش جالبتر را جلائی پور اینگونه روایت می کند: «حلقه‌ی سوم این جنبش (دوم خرداد) را باید در آن ۲۵۰۰ دانشجویی که در دوران هاشمی رفسنجانی برای دوره‌ی دکتری به خارج از کشور، انگلستان، کانادا،استرالیا و فرانسه اعزام شده بودند جستجو کرد»

پ.ن: به عبارت دیگر جماعتی که با برخی ادعاهای مذهبی و مبارزاتی از بیت المال ریال و دلار گرفتند تا مثلا کار فکری کنند یا در فرنگ درس بخوانند و برگردند تا به تحقق اهداف انقلاب کمک کنند، عمدتا تبدیل شدند به حامیان غرب و عناصر اصلی انقلاب زدایی و دین زدایی از جامعه اسلامی! این چنین بود که دوم خرداد شکل گرفت

حمیدرضا ابراهیمی

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سالم ماندن پیکر ایت الله قزوینی ره بعد از ۲۰ سال در قم

ويدئو/ سالم ماندن پیکر ایت الله قزوینی ره بعد از ۲۰ سال در قم

آیا چون مهاجرت می کنی باید دینت را هم عوض کنی؟

ويدئو/ آیا چون مهاجرت می کنی باید دینت را هم عوض کنی؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.