سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون /  حجاب در ادیان الهی
حجاب
حجاب

 حجاب در ادیان الهی

 حجاب در ادیان الهی (اسلام، یهود، مسیحیت)

الف) در اسلام: در سوره های: نور؛ آیات ۳۰، ۳۱ و ۶۰ احزاب؛ آیات ۳۳ و ۵۹ بدان اشاره و تاکید شده است.

ب) در کتاب انجیل مسیحیان: زنان، خویشتن را بیارایند به لباس مُزیّن به حیا و پرهیز، نه به زلف ها و طلا و مروارید و رخت گران بها، بلکه چنان که زنانی را می شاید (شايسته است) که دعوای دینداری می کند به اعمال صالحه…( انجیل، رساله پولس به تیموناؤس، باب دوّم، فقره ۹ – ۱۵)

هر زنى كه سر برهنه دعا كند ، سر خود را رسوا مى سازد… و اگر زن نمى پوشد موى را ، پس ببُرَد و اگر زن را موى بريدن يا تراشيدنْ قبيح است ، پس بايد بپوشد ؛ زيرا كه… زن مى بايد عزّتى بر سر داشته باشد ، به جهت فرشتگان… و در دل خود ، انصاف دهيد . آيا شايسته است كه زن ، ناپوشيده نزد خدا دعا كند؟.

(انجيل، رساله اوّل پولس به قرنتيان ، باب ۱۱ ، فقره ۵ ـ ۱۵)

اى زنان، شوهران خود را اطاعت نماييد تا اگر بعضى نيز مطيع كلام نشوند، سيرت زنان ، ايشان را بدون كلام دريابد، چون كه سيرت طاهر و خداترس شما را ببينند و شما را زينت ظاهرى نباشد از بافتن موى و متحلّى شدن به طلا و پوشيدن لباس، بلكه انسانيت باطنى قلبى در لباس غير فاسدِ روح حليم و آرام كه نزد خدا گران بهاست، زيرا بدين گونه، زنان مقدسه در سابق نيز كه متوكّل به خدا بودند، خويشتن را زينت مى نمودند و شوهران خود را اطاعت مى كردند. مانند ساره كه ابراهيم را مطيع بود و او را آقا مى خواند و شما دختران او شده ايد. 

(انجیل ، رساله پطرس رسول، باب سوم، فقره ۱ ـ ۶ )

محمدعلی برزگر 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

برای مقابله با کشف حجاب نیازی به قانون جدید نیست

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت

تصویری از فیلم The Song of Bernadette (آوای برنادت راهب)

ادیان الهی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.