سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / واکنش تند جنبش نجباء به اعدام دو جوان شیعه در عربستان

واکنش تند جنبش نجباء به اعدام دو جوان شیعه در عربستان

وزارت کشور عربستان از اجرای حکم اعدام دو بحرینی خبر داد. جنبش نُجَباء عراق در واکنش به این اعدام‌ها گفت: «این خون‌ها پایان آل‌سعود را رقم می‌زند.» جنبش انصارالله یمن نیز واکنشی مشابه داشته است.
در پی تحولات اخیر در سیاست خارجی رژیم سعودی، برخی خیال می‌کردند که این رژیم تغییر ماهوی کرده است. به نظر می‌رسد نباید از رژیم سعودی، حداقل در کوتاه مدت، انتظار تغییرات بنیانی داشت. وزارت کشور سعودی اعلام کرد: «اجرای حکم اعدام به عنوان مجازات تعزیری برای دو مجرم (اتباع بحرینی) اجرا شد.» وزارت کشور عربستان مدعی شده است، این دو تن با هدف برهم زدن امنیت عربستان و بحرین به یک گروهک تروریستی پیوسته بودند و همچنین با تروریست‌ها در داخل عربستان ارتباط داشته و از آنها برای انجام اقدامات تروریستی و قاچاق مواد و کپسول‌های مورد استفاده در انفجار در عربستان حمایت می‌کردند.
مهندس «نصر الشمری»، سخنگوی گروه مقاومت اسلامی نُجَباءِ عراق، در واکنشی تند به این واقعه گفت: «رژیم سعودی در ادامه جنایت‌های روزافزون و وحشیانه خود، دو مجاهد را به نام‌های جعفر محمد سلطان و صادق مجید ثامر به شهادت رساند. این دو شهید هیچ‌ گناهی جز مطالبه آزادی و عدالت و کرامت و همچنین رهایی از ظلم نداشتند. آل‌سعود با هر قطره خونی که می‌ریزد فکر می‌کند سلطنت خود را حفظ می‌کند اما باید بداند که این خون‌ها، این رژیم را احاطه کرده و رفته‌رفته پایانش را رقم می‌زند.» جنبش انصارالله یمن نیز روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعدام این دو جوان بحرینی را محکوم و اعلام کرد: «اعدام این دو جوان جنایتی وحشیانه‌ است که به سوابق جنایی رژیم سعودی اضافه شد… همان‌طور که این جنایت وحشیانه را محکوم می‌کنیم، سعودی را نیز مسئول کامل این جنایت می‌دانیم و همچنین سکوت و همدستی رژیم دست نشانده بحرین در جنایت علیه شهروندان بحرینی را محکوم می‌کنیم، که نشان از میزان وابستگی این رژیم به رژیم سعودی علیه مردم عزیز و مسلمان بحرین دارد.» بر اساس این بیانیه، جنایات رژیم سعودی علیه شهروندان یمن، بحرین، مناطق شرقی و دیگر آزادگان در داخل و خارج کشور، این رژیم را به نابودی خواهد کشاند و خون شهدا، انقلاب را شعله‌ور خواهد کرد و به زودی‌گریبان ظالمان را خواهد گرفت.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تاکید بر ضرورت اخراج نظامیان آمریکایی از عراق

 شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق

کاریکاتور/ روز قدس و نابودی اسرائیل

مقاومت اسلامی زمینه ساز نابودی رژیم صهیونیستی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.