سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / گردش ۳۶۰ درجه

گردش ۳۶۰ درجه

دیالوگ ماندگار چند شب پیش با امیر ایرانی فرمانده نیروی دریایی روایت متفاوتی دارد.

 

ناوگروه نیروی دریایی برای اولین بار در تاریخ ایران ،۹۲ هزار کیلومتر به دور دنیا دریانوردی کرد.

 

هرچقدر که محافل سیاسی و رسانه ای منطقه و بین الملل این دستاورد بزرگ را پوشش دادند اما افکار عمومی داخل ایران از دامنه این دستاورد بزرگ نیروی دریایی بی خبرند و یا اینکه به راحتی از آن عبور می کنند و نمی دانند گردش ۳۶۰ درجه یعنی چه؟

 

اما قدرت های دریایی دنیا از جمله آمریکا و فرانسه آری…آن ها می دانند…و این سیگنال را در سیدنی استرالیا و پلی نزی فرانسه در شرق استرالیا دریافت کردند که همه چیز برای زدن آن ها مهیاست…

 

پهپاد های جاسوسی مزاحم که شبانه روز برفراز ناوگروه پرسه می زدند نتوانستند ابهامات آمریکایی ها درباره ناوگروه ۸۶ و ابعاد حضور عضو سوم این ناوگروه در این عملیات را برطرف کنند….

 

گردش جهانی ناو بندر مکران و ناوشکن هزار و دویست تنی دنا ابهامات زیادی را برای کارشناسان نظامی و سیاسی دنیا ایجاد کرده است

 

🔺سوخت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران چگونه تامین شد؟؟فرضیه سوخت هسته ای ناوشکن دنا به چه اندازه  قابل ارزیابی است؟

 

🔺ناوشکن دنا با وزن هزار و دویست تنی چگونه توانست امواج وحشی اقیانوس آرام و اطلس را تحمل کند؟درحالی که کارشناسان داخلی و خارجی تناژ مورد نیاز برای عبور از عرض این دو اقیانوس را بیش از صد هزار تن تخمین زدند ؟

 

🔺ناوشکن دنا چگونه توانست امواج ۱۲ متری در عمق اقیانوس که هزاران کیلومتر با مناطق پیرامونی فاصله داشتند را تحمل کند؟ انعطاف ۴۸ درجه ای ناوشکن تمام ایرانی دنا در برابر امواج وحشی اقیانوس که یک دستاورد نخبگانی ملی است چگونه ارزیابی می شود؟

 

🔺با وجود التهاب ایجاد شده در فضای داخلی کشور و اغتشاشات ،انگیزه مخالفت اکثریت قریب به اتفاق مقامات با حرکت نیروی دریایی برای گردش ۳۶۰ درجه چه بود؟

 

درحالیکه موافقت رهبری با تصمیم نداجا و امیر ایرانی برای شروع این عملیات آورده های بیشماری برای ایران به همراه داشت و به کلی محاسبات و تحلیل غربی ها از توانمندی های صنعتی ،نخبگانی و نیروی نظامی کشور را بهم ریخت؟؟

 

🔺نشانه ها و خوانش های زیادی از گردش ۳۶۰ درجه نیروی دریایی وجود دارد که انتظار بود و هست که این دستاورد تاریخی را در مقیاس و جایگاه خود به آن پرداخته شود.

دیپلماسی دریایی حلقه گمشده روابط بین الملل است که آنچه نیروی دریایی در گردش ۳۶۰ درجه انجام داد رایحه امید برای آغاز حکمرانی دریایی ایران در منطقه و فرامنطقه را به وزش درآورده است

در مورد سوخت این کشتی ها که به احتمال زیاد اتمی است ،  یک پیشرفت و دستاورد بزرگ حاصل شده است که صدای آن مانند بمب اتم محافل جهان را خواهد لرزاند فعلا دوستان سکوت کرده اند و دشمنان از وحشت چشم‌هایشان را بر این دستاورد شگفت بسته اند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تراز بالای تکنولوژی ایرانی در دنیا

ويدئو/

اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.