سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / انقلاب اسلامی / بزودی لشگر شهدا / سرلشکر صفوی: سردار حجازی نیروی مقاومت بسیج را به اوج قدرت و شکوفایی رساند

سرلشکر صفوی: سردار حجازی نیروی مقاومت بسیج را به اوج قدرت و شکوفایی رساند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: شهید حجازی کسی بود که نهال‌های مقاومت را به مدت 10 سال در سرزمین احساس و ایمان و باور ملت ایران کاشت و نیروی مقاومت بسیج را به عنوان نیروی تأمین‌کننده امنیت ملی و خدمت به مردم به اوج قدرت و شکوفایی رساند، آن هم در شرایط دوره‌ای که بسیار پیچیده و حساس بود.
مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار
سید محمد حجازی جانشین سابق فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سرلشکر سید یحیی صفوی مشاور و دستیار فرمانده کل قوا، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین، امیررضا خرم‌طوسی مشاور فرمانده کل ارتش، سردار محمد کاظمی رئیس ‌سازمان اطلاعات سپاه، سردار محمدحسین تولایی معاون هماهنگ‌کننده سازمان اطلاعات سپاه، سردار سید قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج، سردار حسین معروفی معاون هماهنگ‌کننده بسیج و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولان در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد.
به گزارش فارس، سرلشکر صفوی در این مراسم بیان داشت: در تاریخ پرفراز و نشیب معاصر ایران سه رخداد عظیم پیروزی انقلاب کبیر اسلامی، پیروزی دفاع مقدس و پیروزی مدافعین حرم همچون گوهری در سپهر جهانی می‌درخشد.
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه رهبری و فرماندهی این سه حادثه بزرگ را رهبرانی الهی، خردمند و شجاع عهده‌دار بودند، گفت: بدون رهبری حضرت امام خمینی(ره) آیا پیروزی انقلاب کبیر اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس دست یافتنی بود؟ و طی 34 سال گذشته پیروزی جبهه مقاومت بدون رهبری حضرت امام خامنه‌ای در مقابل جبهه استکبار آیا امکان داشت؟
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: در این پیروزی‌های بزرگ امامان برحق به نجات کشورها و ملت‌های لبنان، سوریه، عراق و یمن و جوانانی مومن، شجاع، صبور و خردمند و مجاهدان فی‌سبیل‌الله به یاری امامان حق آمدند تا پیروزی حاصل شد.
سرلشکر صفوی با بیان اینکه شهید حجازی در زمره افرادی است که نور حقیقت را دید و با صلابت از حقانیت اسلام دفاع کرد، گفت: سردار سیدمحمد حجازی از بزرگ مردانی بود که در سه مقطع پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پیروزی مدافعان حرم، نور حقیقت را در لابه‌لای ظلمت‌های متراکم فتنه‌های زمانه با بصیرت الهی دید و به کمک و یاری امام حق شتافت. به کمک سید علی و سید حسن نصرالله. مهم دیدن این نور حقیقت است و خودش توفیق الهی می‌خواهد.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: شهدای عزیز ما همچون سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی و دیگر سرداران بزرگ جبهه مقاومت مانند سیدمحمد حجازی برای اسلام و ایران عزیزمان عزت، اقتدار و امنیت آفریدند.
سرلشکر صفوی با اشاره به ویژگی‌های شهید حجازی در سه بخش تفکر، اخلاق و رفتار و عملکرد خاطرنشان کرد: سردار حجازی یک فرمانده صاحب فکر و اندیشه و اهل تدبیر و با برنامه بود که با یک نظم و هندسه فکری بسیار قوی عمل می‌کرد و به ارزش‌های اخلاقی بسیار پایبند بود.
وی افزود: شهید حجازی کسی بود که نهال‌های مقاومت را به مدت 10 سال در سرزمین احساس و ایمان و باور ملت ایران کاشت و نیروی مقاومت بسیج را به عنوان نیروی تأمین‌کننده امنیت ملی و خدمت به مردم به اوج قدرت و شکوفایی رساند، آن هم در شرایط دوره‌ای که بسیار پیچیده و حساس بود.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: افق‌های بلند جهاد شهید حجازی به مرزهای ایران ختم نشد، او به لبنان رفت و در آنجا به کمک سید مقاومت، سیدحسن نصرالله و حزب‌الله مقتدر شتافت و در آنجا نقشه قدرت حزب‌الله را برای شکست دادن قطعی صهیونیست‌ها تکمیل کرد.
سردار غلامرضا سلیمانی: درخشان‌ترین دوره بسیج
 در زمان سردار حجازی شکل گرفت
سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین نیز در این مراسم گفت: رهبر معظم انقلاب توصیفی درباره شخصیت این عزیز سفرکرده دارند که باید در همین چارچوب او را شناخت.
وی افزود: شهید حجازی در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی در اصفهان وارد عرصه مبارزه با طاغوت شد و با پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مؤسسین سپاه در استان اصفهان بود.
رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: او در ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی مهم‌ترین توجه و اهمیت را به تربیت کادرهای با ارزش و اثرگذار سپاه متمرکز کرد.
سردار سلیمانی ادامه داد: شهید سردار حجازی با تشکیل مراکز آموزشی نقش موثری در تربیت کادرهای سپاه که از استان‌های مختلف به استان اصفهان اعزام می‌شدند، ایفا کرد.
وی با اشاره به نقش سردار حجازی در دوران دفاع مقدس بیان کرد: سردار حجازی در دوران دفاع مقدس در سمت و مسئولیت‌های مختلفی که در یگان‌ها و قرارگاه‌ها برعهده گرفت، فردی حکیم، آرام، فرزانه و یک فرمانده برجسته در آن دوران بود.
رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفین افزود: پس از پایان دفاع مقدس با تدبیر رهبر معظم انقلاب و تشکیل نیروی مقاومت بسیج وارد یک عرصه جدیدی برای بسیج با معرفت و تکامل بسیج پس از دوران دفاع مقدس شد.
سردار سلیمانی گفت: دوران فرماندهی سردار حجازی در نیروی مقاومت بسیج را باید درخشان‌ترین دوره بسیج دانست که یک دوران بسیار به‌یادماندنی در ذهن همه بسیجیان است.
وی با اشاره به ویژگی‌های شهید سردار حجازی خاطرنشان کرد: سردار حجازی در مسئولیت‌های گوناگون به‌ویژه در آخرین مسئولیت خود به عنوان جانشین نیروی قدس سپاه در کنار سردار قاآنی عهده‌دار یک مسئولیت بزرگ شد.
رئیس‌ سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: شهید حجازی فرماندهی دلسوز، مهربان، حکیم و فکور بود که با دقت و تیزبینی با مسائل برخورد می‌کرد و برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا برای پاسداشت شهدا برای الگو گرفتن و پیمودن راه شهداست.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بصیرت مادران محور مقاومت

ويدئو/دعای رزمنده های دفاع مقدس را طلب کنید

شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال

شهید مجید شخصی شتردار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.