سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / گنجینه قرآن باید روشنی بخش مسیر ما تا رسیدن به ظهور باشد

گنجینه قرآن باید روشنی بخش مسیر ما تا رسیدن به ظهور باشد

قدیریان تاكید كرد كه گنجینه قرآن باید در مسیر ظهور، راه را برای ما نورانی كند تا با سرعت بیشتر و تلفات كمتر به غایتی دست یابیم كه خداوند می‌پسندد

قدیریان كه با برنامه تقاطع فرهنگ رادیو گفت وگو همراه بود در رابطه با نقاشی‌ هایی با محور مسائل دینی گفت: در بحث مفاهیم قرآنی فراتر از برداشت‌های زیبا و حس و حال شخصی با آیات خداوند رو به رو هستیم.

خداوند به سرعت اتفاقاتی را رقم می‌زند و مسیر زندگی بشر را به سمتی سوق می‌دهد كه به سوی ظهور خواهد رفت و از این رو ممكن است فضا پیچیده و سخت به نظر برسد و در چنین فضایی، قرآن از فضایی عرفانی فراتر می‌رود و بیش از پیش در زندگی احساس می‌شود و به یك بحث استراتژیك می‌رسد.

وی با اشاره به بحث نور در قرآن از منظر عرفانی كه در آخرین نمایشگاه نقاشی خود مطرح كرده است، گفت: در آن محفل نور به عنوان یك سلاح برای رویارویی با اتفاقات پیش رو در نظر گرفته شد كه بشر باید با آن مواجه شود.

قدیریان ادامه داد: ما الزام داریم كه به سمت قرآن حركت كنیم و این نیاز هر روز تشدید می‌شود و مسئله وقتی نگران كننده خواهد بود كه می‌بینیم در كنار بسیاری كارهای زیبا، لطیف و سرگرم كننده مذهبی كه از سوی مدیران مربوطه برنامه ریزی می‌شود، به سمت قرآن حركت نمی‌كنیم.

این نقاش از مهجور بودن قرآن سخن گفت و افزود: قرآن یك عنصر قدرتمند است كه به عنوان راهكاری دقیق در نظر گرفته می‌شود و چراغ راهی برای اتفاقات پیش رو خواهد بود؛ خاصه در سال گذشته كه چند ماه پر تنش را پیش رو داشتیم.

اگر می‌خواهیم از چنین اتفاقاتی مصون باشیم، باید بدانیم یكی از راه‌های علاج، همگرایی برای حركت به سمت معرفت قرآنی است چون قرآن همچنان در انتظار ماست تا این گنج‌های معرفتی را استخراج كنیم.

قدیریان تاكید كرد كه این گنجینه باید در مسیر ظهور، راه را برای ما نورانی كند تا با سرعت بیشتر و تلفات كمتر به غایتی دست یابیم كه خداوند می‌پسندد.

  آزاده خواجه نصیری
۱۴۰۲/۰۱/۲۰

کتاب مجموعه آثار نقاشی اثر عبدالحمید قدیریان | ایران کتاب

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عبدالحمید قدیریان: زبان هنر از دیپلماسی هم تاثیرگذارتر است

حضور ایران در شصتمین بینال ونیز

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.