سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخراج سفیر بی‌ادب آلمان از چاد!

اخراج سفیر بی‌ادب آلمان از چاد!

دولت چاد، سفیر آلمان را به دلیل «رفتار بی‌ادبانه» و «محترم نشماردن قواعد دیپلماتیک»، از این کشور آفریقایی اخراج کرد.
سخنگوی دولت چاد گفته به «جان کریستین گوردون کریک» سفیر آلمان در چاد ۴۸ ساعت برای ترک این کشور مهلت داده شده است. منابع رسانه‌ای غربی از قبیل رویترز و خبرگزاری فرانسه هم به نقل از دولت چاد نوشته‌اند که سفیر آلمان در این کشور به دلیل «رفتار بی‌ادبانه» و «عدم رعایت آداب و رسوم دیپلماتیک» اخراج شده است.

 در این رابطه به نقل از رویترز نوشته در بیانیه‌ «عزیز مهامت صالح» سخنگوی دولت چاد آمده: «دولت (چاد) از جان کریستین گوردون کریک، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری فدرال آلمان درخواست می‌کند که ظرف ۴۸ ساعت خاک چاد را ترک کند.»
بنا بر گزارش رسانه‌های غربی، مقام‌های چاد به جزئیات بیشتری درباره محتوای اتهام‌های وارده به سفیر آلمان ‌اشاره نکرده‌اند و فقط یک منبع در سفارت آلمان در چاد به خبرگزاری فرانسه این طور گفته که: «هنوز به ما رسما چیزی (درباره اخراج سفیر) اطلاع داده نشده است. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد ما در سطح سفارت مطلع خواهیم شد.» جان کریستین گوردون کریک از سال ۲۰۲۲ سفیر آلمان در چاد است.
او سابقه فعالیت به عنوان سفیر آلمان در دیگر کشورها از قبیل نیجر، آنگولا و فیلیپین را در کارنامه خود دارد.یک منبع دولتی در چاد که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری فرانسه گفت که مقام‌های این کشور آفریقایی از «دخالت بیش از ‌اندازه» سفیر آلمان در اداره کشور چاد و «اظهاراتش برای ایجاد تفرقه میان مردم چاد» انتقاد کرده و چند باری هم به او هشدار داده بودند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

۶۰۰ هزارمیلیارد تومان از بدهی‌های دولت قبل  در حوزه اوراق و تأمین اجتماعی تسویه شد

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت

 اظهارات تأمل‌برانگیز وزیر کشور آلمان درباره رونق قاچاق انسان در این کشور

نانسی فزر ، وزیر کشور آلمان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.