سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / برپایی سفره‌های نورانی افطاری ساده از جوار امام رئوف تا معابر شهرهای مختلف کشور

برپایی سفره‌های نورانی افطاری ساده از جوار امام رئوف تا معابر شهرهای مختلف کشور

این شب‌ها برپایی سنت حسنه سفره‌های ساده افطاری در گوشه گوشه کشور همچون سال‌های قبل رونق و جلوه‌ای خاص دارد.
در شب‌های ماه مبارک رمضان سنت حسنه افطاری دادن حال و هوای خاصی دارد و خیلی‌ها سعی دارند در حد توان در ثواب افطار روزه داران سهیم باشند.
چند سالی است که معابر و اماکن مختلف از جمله بقاع متبرکه و برخی خیابان‌ها در شهرهای مختلف شاهد پذیرایی از رهگذران روزه دار و زائران در لحظات نورانی افطاری است.
امسال نیز در شهرهای مختلف شاهد برپایی سفره‌های ساده افطاری یا فعالیت ایستگاه‌های پذیرایی در اماکن عمومی هستیم.
یکی از زیباترین صحنه‌های این میزبانی پرشکوه همچون همیشه در حرم ملکوتی امام رئوف حضرت ثامن‌الحجج(ع) در شبهای ماه رمضان شکل می‌گیرد و زائران و خادمان آن آستان مقدس با افطاری ساده و متبرک رضوی از روزه داران و زائران پذیرایی می‌کنند.
علاوه‌بر این، به گفته مدیر امور مجاورین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی، در ماه مبارک رمضان روزانه سه هزار وعده افطاری در حاشیه شهر مشهد توزیع می‌شود.
هادی غلامی افزود: در راستای ترویج فرهنگ افطاری ساده، پویش «بفرمایید افطار» با همکاری شهرداری در ۱۰۰ نقطه شهر مشهد در حال اجراست.
وی ادامه داد: در جریان این پویش هر کدام از شهروندان و مغازه‌داران در معابر و خیابان‌ها در حد بضاعت خود هنگام اذان مغرب با چای و خرما از روزه داران پذیرایی می‌کنند.
مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات ویژه این بنیاد در ماه مبارک رمضان، برپایی سفره‌های افطار با عنوان «مهمانی شهدا» است که به‌نام شهدای هر محله هر شب و با حضور خانواده شهدا و مردم در مساجد محله برپا می‌شود.
یکی دیگر از جلوه‌های سادگی مومنانه سفره‌های افطاری را این شبها می‌توان در شبستان مصلای بزرگ امام خمینی تهران مشاهده کرد. خانواده‌هایی که برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن در محل مصلی حاضر می‌شوند، هنگام افطار با گشودن سفره‌های ساده و بی‌آلایش و پر از معنویت افطاری، روزه خود را در کنار هم باز می‌کنند و پس از آن از غرفه‌های متنوع این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

الو… گوشی رو می دین امام رضا علیه السلام؟

ويدئو/ علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام

عطیه عزیزی حافظ نه ساله کل قران کریم به رهبر انقلاب که در ویژه برنامه افطاری شبکه ۳ سیما عنوان شد

هدیه عطیه عزیزی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.