سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / شهید فخری زاده از برجام تبری می‌جست

شهید فخری زاده از برجام تبری می‌جست

شهید محسن فخری زاده پدر صنعت هسته‌ای ایران، در طی فایل صوتی منتشرشده از ایشان و اظهارات نزدیکانشان، مخالف برجام و مذاکرات مستقیم با آمریکا بوده است. اما رسانه‌های اصلاح طلب همچنان مدعی هستند که شهید از حامیان و دست اندرکاران مذاکرات هسته‌ای بوده است.

: کانال تلگرامی منتسب به حسن روحانی رئیس جمهور سابق، به انتشار دوباره عکس‌هایی از شهید محسن فخری زاده و اعطای نشان درجه دو خدمت از سوی روحانی به این شهید پرداخته است و بار دیگر نیز مدعی شد که شهید فخری زاده از افتخارآفرینان و حامیان برجام و مذاکره با آمریکا بوده است. 

 ؛ شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای در تاریخ ۷ آذر ماه سال ۱۳۹۹ در منطقه آبسرد تهران توسط سازمان تروریستی موساد با همکاری آمریکا، با اسلحه ماهواره‌ای خود گردان ترور شد. شهید فخری زاده یکی از شخصیت‌های ایرانی بود که نام وی در فهرست ۵۰۰ نفره‌ی قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارن پالیسی منتشر می شود ذکر شده بود.

بعد از شهادت شهید فخری زاده، مسئولان دولت دوازدهم نظیر علی اکبر صالحی و سخنگوی سازمان انرژی هسته‌ای وقت با سانسور عنوان «دانشمند هسته ای بودن»، شهید فخری زاده را تنها رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و یکی از دانشمندان صنعت دفاعی ایران اعلام کردند. حتی محمدجواد ظریف نیز در بیانیه‌ای که به مناسبت شهادت محسن فخری زاده صادر کرد، از او به عنوان دانشمند برجسته و مدیر موفق یاد کرده و عنوان «دانشمند هسته‌ای» را به کار نبرد!

اما  دقایقی بعد از این سانسور هماهنگ دولتی‌های وقت، حمید رسایی نماینده سابق مجلس در این خصوص خبر داد که فشار دولت روحانی در سانسور هویت کامل و حقیقی این شهید نقش داشته است. چرا که این موضوع را (شهادت پدر هسته‌ای ایران) چالشی برای مذاکرات برجامی جدید که دولت روحانی در آن زمان بدنبال آن بود می‌دانست.

بیشتر بخوانید:

تلاش ناکام دولت دوازدهم برای انکار هویت هسته‌ای شهید فخری‌زاده

در یکی از فایل‌های صوتی که در یکی از برنامه‌های تلویزیونی و فضای مجازی پخش شد، شهید فخری‌زاده طی سخنانی بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی به موضوع مذمت مذاکره با آمریکا می‌پردازد و به صراحت می‌گوید: «آمریکا قابل سازش نیست و سازش با آنها معنا ندارد».

دانشمند شهید کشورمان می‌افزاید: «گرگ گرگ است و تا زمانی که بر اساس احترام متقابل نخواهد رفتار کند، نباید به پای میز مذاکره رفت».

 دانلود فیلم 

سردار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در صحبت‌هایی در مستند ماجرای نیمروز که در آذر ماه سال گذشته از برنامه ثریا شبکه یک سیما پخش شد به کسانی که شهید فخری زاده را حامی برجام معرفی کرده بودند انتقاد کرد و گفت: «حمایت ایشان از برجام وصله نچسبی بود که به ایشان نسبت دادند. ایشان مرتب از برجام تبری می‌جسب شاید ده بار خودم از ایشان شنیدم. خیلی برای ایشان مهم بود که ایشان را مدافع برجام معرفی نکنند».

بیشتر بخوانید:

شهید فخری زاده مخالف برجام بود

اما تحریف شهید و استفاده ابزاری از نام شهید فخری زاده برای پیشبرد اهداف خود توسط  جبهه اصلاحات و سایر هم قطارانشان ادامه پیدا کرد و همچنان نیز ادامه دارد. روزنامه ایران (منتشر شده در دولت روحانی) با انتشار تصویری از دریافت نشان شهید فخری‌زاده از حسن روحانی مدعی شده بود که ایشان حامی برجام بوده است!

حتی محمود واعظی، رئیس‌دفتر روحانی در روزنامه ایران آذر ماه ۱۳۹۹ نوشت: «ما شهید فخری‌زاده را سرمایه تمام ملت ایران می‌دانیم اما کسانی که جز از عینک منافع جناحی، توان مشاهده و تجزیه‌وتحلیل اتفاقات و موضوعات را ندارند، ظاهراً فراموش کرده‌اند که این شهید بزرگوار در سال‌های گذشته عضوی از دولت تدبیر و امید بوده است».

روزنامه آفتاب یزد در زیر تیتر یک صفحه اول روز ۱۲ آذر ماه سال ۱۳۹۹ خود نوشت: «انتشار تصاویری جدید حاکی از آن است که شهید فخری‌زاده جزو تیم کمک‌کننده به مذاکرات برجام بوده و این موضوع برخلاف برخی ادعاها نشان می‌دهد آن شهید مظلوم نیز مخالف دیپلماسی نبوده و اکنون نیز همزمان بایستی هم به فکر انتقام بود و هم درهای دیپلماسی را نبست»

بعد همه این تلاش‌های برای تحریف واقعیت، روز گذشته نیز کانال تلگرامی حسن روحانی به بازنشر عکس‌هایی از شهید محسن فخری زاده و حسن روحانی پرداخته و مدعی شد که شهید افتخارآفرینان و حامیان برجام بوده است.

پرواضح است که شهید فخری‌زاده که در دهه ۶۰ مسئول طراحی نقشه راه صنعت هسته‌ای کشور بوده اساساً با برجامی که بیش از ۹۰ درصد صنعت هسته‌ای کشور ایران را بر باد داد هیچ نسبتی ندارد. همچنین آن شهید بزرگوار نه جزو تیم مذاکره‌کننده و نه حامی مذاکرات بوده است! پدر صنعت هسته‌ای ایران مخالف مذاکره بوده و بینش و منش او با رویکرد و عملکرد حامیان برجام فرسنگ‌ها فاصله دارد و کسانیکه از نام بردن سمت هسته‌ای شهید بدلیل منافع خود هراسان بودند حق  اظهار دوستی با شهید بزرگوار را ندارند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

یادی از شهید لشکر فاطمیون

بزرگداشت شهدای لشکر فاطمیون در امامزاده بی بی سکینه ماهدشت

پدر شهید خرازی از شهید زاهدی می‌گوید

پدر سردار شهید خرازی درباره سرلشکر شهید زاهدی در جمع رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.