سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / عفو متهمان اخیر اتفاقی میمون و مبارك بود

عفو متهمان اخیر اتفاقی میمون و مبارك بود

مدیرمسئول كیهان عفو شمار قابل‌ توجهی از متهمان اغتشاشات اخیر را رخدادی میمون و مبارك دانست كه نشان‌دهنده اتمام پرونده ناآرامی‌ ها ست.

، حسین شریعتمداری در برنامه رویداد رادیو گفت‌وگو در خصوص عفو رهبری، تأكید كرد كه فریب‌خوردگان اغتشاشات اخیر پس از ابراز ندامت مورد عفو قرار گرفتند.

وی معتقد است این افراد در پی آب به دنبال سراب رفته و متنبه شدند و وقتی ابراز ندامت كردند مورد عفو قرار گرفتند.

نجات از هجمه دشمن

شریعتمداری ادامه داد: دستگاه قضایی این طیف را از زنجیره فریب دشمن هم آزاد كرد و این آزادی دوم اهمیت بیشتری دارد و ارزشمندتر است.

وی با بیان این كه این فریب‌خوردگان با واقعیت آشنا شده و علاوه بر پیوستن به خانواده خود متوجه واقعیت شدند، تأكید كرد كه این افراد پیش‌تر درگیر انگاره‌هایی از سوی دشمن شده بودند.

حساب قاتل از متهم جداست

شریعتمداری همچنین گفت: آن‌هایی كه دست‌های آلوده به خون دارند، مورد عفو قرار نمی‌گیرند و بایستی در مقابل جرایم خود مجازات شوند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا این اقدام را قابل‌تقدیر دانست؛ چون حساب فریب‌خوردگان از وابستگان به سازمان اغتشاش جداست.

موضع دستگاه قضا تغییر نكرده

وی با اشاره به سخنان اژه‌ای كه تأكید كرد دستگاه قضا تغییر موضع نداده است، تصریح كرد: این مسئله از سویی نشان‌دهنده اقتدار است؛ چون نظام از این كه عده‌ای را آزاد كند؛ هیچ نگرانی و دلواپسی ندارد و از دیگر سو نمایان گر شكست اغتشاشات است.

به گفته شریعتمداری اگر اغتشاشات ادامه می‌یافت، این عفو بافاصله صورت می‌گرفت و آن چه دشمن را نگران كرده، همین مسئله است؛ چون اگر آن‌ها دوست مردم بودند، چرا امروز از ندامت و خروج این افراد از زندان عصبانی است.

تكرار جرم، پشیمان‌كننده خواهد بود

مدیرمسئول كیهان اضافه كرد: این یك قاعده اسلامی است؛ در سوره توبه خداوند می‌فرماید اگر افرادی از مشركین پناه خواستند، به آن‌ها پناه بده تا كلام خدا را بشنود و آن‌ها را به نقطه امن برسان!

شریعتمداری در بخشی دیگر از سخنان خود به نگاه پدرانه رهبری اشاره كرد و افزود: این اتفاق میمون و مبارك است و ضمناً تأكید شده است كه اگر آزادشدگان مرتكب جرم مشابه شوند، برخورد بعدی پشیمان‌كننده خواهد بود.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چرا ماه رمضان “مبارک” نامیده شده؟

مجموعه سخن‌نگاشت ،مواعظ رمضانی

 ماه مبارک رمضان در انگلیس با طعم «اسلام‌هراسی»!

سه مسجد در لندن، مسجد پالمرز گرین، مسجدساوتگیت و مسجد عایشه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.