سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اعزام بیمارستان صحرایی و 6 تیم امدادی و درمانی هلال‌احمر ایران به ترکیه 

اعزام بیمارستان صحرایی و 6 تیم امدادی و درمانی هلال‌احمر ایران به ترکیه 

معاون بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران از اعزام 7 تیم امداد و نجات و درمانی به کشور ترکیه، خبر داد.

بهنام سعیدی   گفت: پس از وقوع زلزله ۷٫۸ ریشتری در کشور ترکیه، رئیس‌جمعیت هلال‌احمر کشورمان با ارسال پیامی ضمن تسلیت و اظهار همدردی، اعلام آمادگی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران را برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی، در راستای تحقق اهداف جمعیت، یعنی حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن تبعیض، کوشش در جهت برقراری دوستی و تسکین آلام بشری، اعلام کرد.

سعیدی با اشاره به اینکه ۶ تیم که هر تیم متشکل از پنج نفر است، در قالب تیم‌های جست‌وجو و نجات شهری، درمان اضطراری و مدیریت هماهنگی عملیات، برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله ترکیه به این کشور اعزام می‌شوند، افزود: یک تیم 15 نفره تشکیل بیمارستان صحرایی، همراه دارو و تجهیزات کامل و تیم مراقبت پایه بهداشت و درمان نیز به ترکیه اعزام می‌شود.

گفتنی است، به گفته این مقام مسئول، کار‌های اعزام تیم‌های امدادی و درمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، برای حضور در مناطق زلزله‌زده، با وزارت امور خارجه در حال انجام است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حل مشکلات شهری با تلاش جهادگران هلال احمر در تبریز

برادران جهادی هلال احمر تبریز واهالی کوی مهر سردرود در تبریز از تلاش جهادگران هلال احمر برای حل مشکلات شهری این منطقه قدردانی کرد.

ایرانی‌ها از طریق هلال‌احمر ۱۵۰میلیارد تومان به مردم غزه کمک نقدی کردند

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.