سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / شکست پروژه تحریم مهمترین رویداد فرهنگی کشور

شکست پروژه تحریم مهمترین رویداد فرهنگی کشور

جشنواره فیلم فجر به عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور هم‌چنان پرشور و با صلابت به کار خود ادامه می‌دهد و حمایت اهالی هنر و رسانه چراغ آن را روشن نگاه داشته است.

: دهه فجر همواره برای دوستداران سینما روزهای ویژه‌ای است. سال‌هاست که این ایام با برگزاری جشنواره فیلم فجر گره خورده است و آغاز بهار سینمای ایران در روزهایی که یادآور پیروزی انقلاب اسلامی است، شیرینی این ایام را دوچندان کرده است. روز گذشته چهل و یکمین دوره‌ی این رویداد با استقبال پر شور اهالی هنر و رسانه آغاز به کار کرد. در ادامه از حال و هوای پردیس سینمایی ملت در اولین روز این رویداد خواهید خواند. 

 چهارشنبه دوازدهم بهمن‌ماه است و برای شرکت در مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور راهی پردیس سینمایی ملت می‌شویم. جایی که قرار است میزبان اهالی رسانه در این دوره از جشنواره باشد. در روزهای گذشته هجمه‌هایی از سوی عده‌ای اندک اما پرهیاهو علیه این رویداد شکل گرفته و صحبت از تحریم و کناره‌گیری از این جشنواره، حاشیه‌هایی را به وجود آورده است. بیم آن می‌رود که نکند امسال با جشنواره‌ای کم رونق و با سالن‌های خالی روبه‌رو شویم. اما با رسیدن به پردیس ملت، همه نگرانی‌ها از بین می‌رود و مشاهده خیل عظیم اهالی هنر و رسانه دل‌گرم کننده است.

  

طبق جدول اکران فیلم‌ها، «استاد» اولین اثری است که در فجر امسال اکران خواهد شد. شتابزده به سالنی که قرار است فیلم در آن اکران شود می‌رویم، سالن مملو از جمعیت است و عکاسان مرتبا در حال ثبت تصاویر‌اند. با نگاه به جمعیت، بیش از هر چیز این نکته به نظر می‌آید که چقدر واقعیت جامعه با چیزی که در فضای مجازی سعی در القای آن وجود دارد متفاوت است. مرد و زن با هر پوشش و اعتقادی در کنار هم چشم به آغاز جشنواره دوخته‌اند.

 

به سختی جایی برای نشستن پیدا می‌کنیم. پیش از اکران فیلم، «مجتبی امینی» دبیر این دوره از جشنواره روی سن می‌آید و چند کلمه‌ای با اهالی رسانه صحبت می‌کند. او با اشاره به این که جشنواره امسال نیز مانند سال‌های پیش آئین افتتاحیه ندارد میگوید: «در این دوره چیدمان فیلم‌ها در بخش سودای سیمرغ با حضور ۲۴ فیلم از اقلیم‌های مختلف کشور است و این آثار توسط هنرمندان در شرایط سخت تولید شده‌اند.» از صحبت‌هایش بوی همدلی می‌آید و خیرخواهی برای سینما و سینماگران. اهالی رسانه را میزبانان جشنواره خطاب می‌کند و در پایان می‌گوید: «کمک کنیم تا روح جدیدی به سینما دمیده شود و صنعت سینمای ایران در سال آینده پر رونق شود تا چرخه سینما هم به مرحله شکوفایی برگردد».

پس از صحبت‌های دبیر جشنواره، اکران فیلم «استاد» آغاز می‌شود. فیلم حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد و اندکی پس از پایان آن، نشست خبری فیلم آغاز می‌شود. «بهروز افخمی» تهیه کننده اثر به همراه «سید عماد حسینی» کارگردان فیلم و «هدیه حسینی‌نژاد» بازیگر نوظهور این این فیلم، در برابر خبرنگاران می‌نشینند و برای پاسخگویی به سوالات آماده می‌شوند. «محمدرضا مقدسیان» این جلسه را اداره می‌کند و یکی یکی برگه سوالات را میخواند. از زیادی سوالات و وقت کم گله می‌کند و تقاضا می‌کند دیگر سوال جدیدی به او داده نشود. بهروز افخمی به مانند همیشه، خندان است و شوخ‌طبع! و با سبک خاص خودش و رک‌گویی منحصر به فردش پاسخ سوالات را می‌دهد. 

در میانه جلسه «سجاد بابایی» دیگر بازیگر فیلم به نشست اضافه می‌شود. می‌گوید دیر متوجه اکران فیلم شده اما هر طور شده خود را به نشت خبری رسانده است. او بازیگر جوان و با استعدادی است که با درخشش در سریال خسوف به شهرت رسید. احساس وظیفه او برای حضور در جشنواره آن هم در روزهایی که صحبت از تحریم است و قهر، نشان از شجاعت و عقلانیت او دارد و باعث مسرت است. 

با پایان نشت خبری، برای اکران دومین فیلم آماده میشویم. «شماره ۱۰» اثری در ژانر دفاع مقدس و با موضوع فرار یک اسیر ایرانی از زندانی در عراق. با حرکت به سوی سالن اکران فیلم، با صفی طولانی برای ورود به سالن روبه‌رو می‌شویم. سالن پر می‌شود و به ناچار به یک سالن دیگر می‌رویم. 

پس از پایان فیلم نشست خبری آن با حضور عوامل فیلم آغاز می‌گردد. بر خلاف «استاد» نشست خبری این فیلم با حضور تعداد بیشتری از عوامل برگزار می‌گردد. «حمید زرگرنژاد» کارگردان اثر از سختی ساخت این فیلم می‌گوید که اثری پر‌هزینه با پرداکشنی عظیم است. 

پس از پایان نشست خبری فیلم «شماره ۱۰» اولین روز جشنواره به پایان می‌رسد. روزی شلوغ و پرهیاهو که بیش از هر چیز تلاش عده‌ای در تحریم این رویداد را به کلی هدر داد. جشنواره فیلم فجر به عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور هم‌چنان پرشور و با صلابت به کار خود ادامه می‌دهد و حمایت اهالی هنر و رسانه چراغ آن را روشن نگاه داشته است. 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

هیل نشریه کنگره آمریکا: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

کنگره آمریکا

ترس رژیم صهیونیستی از افشای ابعاد شکست شب گذشته

رژیم صهیونیستی به رسانه‌های این رژیم اجازه انتشار تصاویر حمله موشکی و پهپادی ایران را نمی‌دهد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.