سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / گزارش موسسه آموزشی «آکادمیک تراست» از وضعیت آخرالزمانی مدارس انگلیس

گزارش موسسه آموزشی «آکادمیک تراست» از وضعیت آخرالزمانی مدارس انگلیس

بحران مالی حاصل از مشارکت اروپایی‌ها در جنگ اوکراین سبب شده بسیاری از دانش‌آموزان در انگلیس، برای ادامه تحصیل وابسته به کمک‌های معلمانشان باشند. این کمک‌ها شامل تهیه غذا، پوشاک،

لوازم‌التحریر، مشاوره روحی و حتی شستن لباس‌های کثیف دانش‌آموزان می‌شود. مدیر موسسه «آکادمیک تراست» این وضعیت را «آخرالزمانی» توصیف کرده است.

با اینکه همه کشورهای اروپایی به دلیل ورود به جنگ اوکراین در بحران اقتصادی به سر می‌برند و تورم به شکل افسارگسیخته‌ای در قاره سبز افزایش یافته، اما طبق ارزیابی جدید صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد انگلیس از هر نظر در بدترین وضعیت نسبت به سایر قدرت‌های اقتصادی جهان قرار دارد. طی روزها و هفته‌های اخیر نیز این کشور شاهد گسترده‌ترین اعتصاب‌ها در اعتراض به شرایط بحرانی کنونی بوده است. صندوق بین‌المللی پول گفته اقتصاد انگلیس در سال جدید میلادی نیز کوچک‌تر خواهد شد. طبق برآورد این صندوق، اقتصاد انگلیس بر خلاف ادعای دولت این کشور در سال ۲۰۲۳ میلادی ۰.۶ درصد منقبض می‌شود. صندوق بین‌المللی پول این را هم گفته که پیش‌بینی خود را بر اساس قیمت بالای انرژی، افزایش هزینه‌های وام مسکن و افزایش مالیات و همچنین کمبود مداوم کارگر در انگلیس انجام داده است. این سازمان بین‌المللی همچنین پیش‌بینی کرده که انگلیس تنها کشوری خواهد بود که اقتصاد آن در سال آینده (۲۰۲۴) به نسبت تمام اقتصادهای پیشرفته و نوظهور، حتی از روسیه که تحت تحریم است، کوچک‌تر می‌شود. ایرنا در همین رابطه به نقل از شبکه سلطنتی «بی‌بی‌سی» نوشته: کوچک‌تر شدن اقتصاد بدان معناست که شرکت‌ها پول کمتری به دست می‌آورند و تعداد افراد بیکار افزایش می‌یابند. «پیر-اولیویه گورینشاس» اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول در همین رابطه گفته که پیش‌بینی امسال نشان‌دهنده «وابستگی زیاد» انگلیس به گاز طبیعی مایع گران قیمت است که هزینه‌های زندگی را افزایش داده است. در این بین مقامات انگلیس اصرار دارند که پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول همیشه درست نبوده است. «ریچارد هولدون» معاون وزیر حمل‌ونقل انگلیس به شبکه خبری اسکای گفته که آمارهای این نهاد بین‌المللی در سال‌های اخیر اشتباه از آب درآمده و طبق پیش‌بینی او اقتصاد انگلیس عملکرد بهتری را ثبت خواهد کرد! با این وجود سازمان همکاری اقتصادی و توسعه پیش‌بینی کرده که کمک هزینه مالی دولت انگلیس برای مقابله با افزایش قیمت انرژی باعث افزایش تورم، بالارفتن نرخ بهره ‌بین‌بانکی و در نتیجه افزایش بدهی می‌شود. تارنمای «پولیتیکو» نیز به روایت چالش بزرگ پیش روی «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس همزمان با آمادگی مردم این کشور برای برپایی اعتصابات بی‌سابقه پرداخته و نوشته است: «کارگران بخش دولتی در اعتصاب هستند، هزینه زندگی افزایش یافته و دولت با مشکلات جدی مواجه است.»

وضعیت آخر الزمانی مدارس در انگلیس

بحران اقتصادی که تمام انگلیس را درنوردیده، بیشتر از همه نهادها گویا، نظام آموزشی این کشور را تحت تاثیر ویرانگر خود قرار داده است. بحران مالی سبب شده، اخبار زیادی درباره فروپاشی ساختار جامعه انگلیس منتشر شود. انتشار هر روزه اخباری مانند فوت یک پیرزن تنها در آشپزخانه‌ منزلش، به دلیل تاخیر ۸ ساعته آمبولانس، انسان را شوکه می‌کند. به همین ترتیب، اخبار مربوط به وضعیت ناامیدکننده مدارس، وضعیت معلم‌ها و وضعیت افرادی که در مدارس کار می‌کنند، بسیار زیاد و ناراحت‌کننده شده است. بر اساس گزارش‌ها بسیاری از دانش‌آموزان در مدارس انگلیس، برای ادامه تحصیل وابسته به کمک‌های معلمانشان هستند.

به گزارش ایرنا اوضاع اقتصادی سیستم آموزشی انگلیس اعم از مدارس و دانشگاه‌ها به‌اندازه‌ای بحرانی است که «سایمن بیمیش» مدیر اجرایی موسسه آموزشی «آکادمیک تراست» آن را وضعیتی «آخرالزمانی» توصیف کرده است. به دلیل سیاست‌های ریاضت اقتصادی در انگلیس و پس از یک دهه کاهش بودجه مدارس، دولت این کشور متعهد شد بودجه مدارس را به میزان سال ۲۰۱۰ برگردانند اما گزارش «موسسه مطالعات مالی» انگلیس این‌گونه نتیجه‌گیری کرده که دولت به دلیل هزینه‌های دیگر، نمی‌تواند وعده‌هایش را در مورد مدارس محقق سازد. بر اساس این گزارش «جولیا‌هارندن» مسئول مالی «انجمن مدیران مدرسه» با استناد به گزارش «موسسه مطالعات مالی» می‌گوید، بودجه مدارس در سال تحصیلی ۲۰۲۴، به ازای هر دانش‌آموز چیزی حدود ۱۰ درصد کمتر از سال ۲۰۱۱ خواهد بود؛ البته وضعیت برای دانش‌آموزان بالای ۱۶ سال سخت‌تر است، به گونه‌ای که بودجه هر دانش‌آموز ۲۳ درصد کاهش خواهد یافت. بر اساس این گزارش بحران اقتصادی در انگلیس سبب‌شده بخشی از بار مشکلات اقتصادی و روانی دانش‌آموزان بر دوش معلم‌ها بیفتد. معلمانی که با گذشت زمان بیشتر از قبل احساس می‌کنند چاره‌ای جز کمک به دانش‌آموزان‌شان ندارند. این کمک‌ها شامل تهیه غذا، لباس و یا لوازم التحریر می‌شود که برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان ضروری است. هزینه برق و گاز برای مدارس حدود ۳ برابر افزایش یافته است. بر این اساس معلمان و کارکنان مدرسه مسئولیتی را برعهده گرفته‌اند که خانواده‌ها، جامعه و دولت نمی‌توانند یا نمی‌خواهند از عهده انجام آن بربیایند. در نظرسنجی انجام شده، ۴۱ درصد معلمان مورد بررسی گفته‌اند اقدام به خرید لوازم مدرسه برای دانش‌آموزان کرده‌اند و ۲۶ درصد نیز برای دانش‌آموزانی که چیزی برای خوردن نداشتند، غذا تهیه کرده بودند. حدود ۲۶ درصد نیز گفته بودند آنها، خانواده‌های نیازمند را به مرکز خدمات حمایتی محلی برای تهیه مسکن معرفی‌ کرده بودند و همچنین ۱۳ درصد از معلمان اعلام کردند لباس‌های دانش‌آموزان را می‌شورند یا تمیز می‌کنند.نیاز دانش‌آموزان فقط به مسائل مالی محدود نمی‌شود. چیزی نزدیک به ۶۹ درصد معلمان گفته‌اند با دانش‌آموزان‌شان درباره مسائل روانی صحبت می‌کنند و به طور کلی، ۷۱ درصد از معلمان معتقدند در زمینه مسائل غیرآموزشی بیشتر از پنج سال گذشته، از دانش‌آموزان حمایت می‌کنند.بر اساس یک نظرسنجی انجام شده توسط اتحادیه معلمان انگلیس، از هر ۱۰ معلم، ۶ نفر گزارش کرده‌اند که در تابستان ۲۰۲۲ کودکان بیشتری نسبت به سال ۲۰۲۱ گرسنه به مدرسه آمدند و سه چهارم آنها گفته‌اند شاهد افزایش تعداد کودکان با مشکلات رفتاری بوده‌ و ۶۵ درصد نیز اعلام کرده‌اند تعداد بیشتری از دانش‌آموزان در مراجعه به مدرسه، فاقد تجهیزات مناسب هستند.نظرسنجی موسسه «یوگاو» نیز نشان می‌دهد حدود یک چهارم والدین دانش‌آموزان در یک ماه‌های اخیر غذای خود را کاهش داده‌ و از هر ۱۰ والدین یک نفر گفته گاهی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، غذای سرد خود را گرم نمی‌کنند.«جانی اوتلی» مدیر اجرایی موسسه آموزشی «ائتلاف هفت مدرسه» می‌گوید ۲۰ درصد دانش‌آموزان در مراکز توزیع صبحانه مدارس تحت مدیریتش حضور دارند. آمار امسال نشان می‌دهد کودکان فقیر در انگلیس به ۴.۳ میلیون نفر رسیده که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶ این رقم به ۳۳ درصد برسد.خانواده‌ها به شکل فزاینده‌ای بین گرم‌کردن خانه و غذاخوردن باید یکی را انتخاب کنند و بسیاری از والدین وعده‌های غذایی خود را برای تغذیه فرزندانشان حذف می‌کنند.

اعتصاب و تظاهرات سراسری در فرانسه

اوضاع اقتصادی فرانسه نیز مثل انگلیس بحرانی است و روزی نیست که شهرهای فرانسه شاهد اعتصاب و تظاهرات در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی نباشد. دیروز نیز فرانسویان معترض به اصلاح قانون و افزایش سن بازنشستگی به دعوت اتحادیه‌ها در کنار اعتصاب‌های گسترده، تجمعات بزرگ اعتراض‌آمیز را در سراسر این کشور به راه‌انداختند. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز در تظاهرات سراسری دیروز در شماری از شهرهای فرانسه بین معترضین و پلیس درگیری پیش آمد. در شهر‌های بزرگ فرانسه همچنین به دنبال اعتصاب سراسری حمل‌ونقل عمومی مختل شد و زنجیره تأمین سوخت نیز با مشکل جدی مواجه شد. به گزارش ایرنا، پس از اعتراض گسترده مردمی ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) که موفقیت اتحادیه‌های کار و کارگری در صف‌آرایی مردم در برابر تصمیم دولت امانوئل ماکرون قلمداد شد و برخی این اعتراضات را بزرگ‌ترین چالش او در دومین دوره ریاست جمهوری‌اش خواندند؛ این دومین اعتراض گسترده سراسری در فرانسه در اعتراض به طرح بازنشستگی ماکرون بود با این حال ماکرون و اعضای کابینه‌اش قصد کوتاه آمدن از این طرح به گفته آنها «عادلانه و منصفانه» را ندارند و طرح اصلاحات دوشنبه هفته جاری به به مجلس ملی ارائه شد. رئیس‌جمهوری فرانسه دوشنبه شب در آستانه دومین تجمع بزرگ مردمی و اعتصابات سراسری همچنان بر تصمیم خود پای فشرد و گفت: «اصلاح قانون بازنشستگی در تناسب با سایر کشورهای اروپایی و نیز برای نجات نظام فرانسه اجتناب‌ناپذیر است.»رسانه‌های فرانسه خبر می‌دهند که پس از هفت ساعت بحث در کمیته امور اجتماعی مجلس ملی، اولین ماده این طرح اصلاحی به تصویب رسیده است.برای تظاهرات دیروز (سه‌شنبه) ۱۱ هزار نیروی پلیس بسیج شده‌ بودند. پیش از این اتحادیه‌های کارگری پیش‌بینی کرده بودند که همانند اعراضات قبلی، یک تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این اعتراضات شرکت کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دولت قبل پیگیر سند ۲۰۳۰ بود، مسیر این دولت سند تحول است/ نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ جذب ۱۵ هزار معلم پرورشی پس از ۱۵ سال

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش   حجت الاسلام محمدحسین پورثانی

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

نریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.