سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / حمایت‌های ترامپ از «بن سلمان»، قاتل خاشقجی صدای سناتورهای آمریکایی را درآورد

حمایت‌های ترامپ از «بن سلمان»، قاتل خاشقجی صدای سناتورهای آمریکایی را درآورد

طفره رفتن مقام‌های دولت آمریکا از ارائه اطلاعات جدید درباره ترور «خاشقجی» از سوی بن سلمان، ولیعهد سعودی در جریان یک نشست غیرعلنی، اعتراض نماینده‌های مجلس سنای آمریکا را به همراه داشت.

ظاهرا هیچ چیزی نمی‌تواند نظر دولت دونالد ترامپ را در مورد نوع برخورد با پرونده قتل جمال خاشقجی تغییر دهد. در حالی که ترامپ بارها با مجازات سعودی به دلیل این قتل مخالفت کرده شبکه الجزیره روز دوشنبه در گزارشی مستند اعلام کرد که جسد خاشقجی در کوره منزل سرکنسول عربستان در اسلامبول سوزانده شده است. در واقع احتمال می‌رفت این گزارش مستند باعث تغییراتی در پرونده خاشقجی شود اما گویا دولت آمریکا منافع و دلارهای سعودی را مهم‌تر از هر مولفه و معیار اخلاقی دیگری می‌داند.

به گزارش فارس، گروهی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا بعد از شرکت در یک جلسه غیرعلنی با حضور مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای بررسی موضوع قتل «جمال خاشقجی»، به انتقاد از دولت آمریکا پرداختند. به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، سناتورها از اینکه دولت ترامپ در این جلسه هیچ اطلاعات جدیدی درباره قتل جمال خاشقجی ارائه نکرده و ظاهراً قصدی برای مسئول شناختن حکومت سعودی در ارتباط با این پرونده ندارد، ابراز ناخرسندی کردند.«مارکو روبیو»، نماینده مجلس سنای آمریکا بعد از خروج از این جلسه گفت که هیچ اطلاعات جدیدی از آن به دست نیاورده است: «سنا بایستی خودش درباره تحریم حکومت عربستان تصمیم بگیرد.» نمایندگان کنگره آمریکا می‌گویند «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان شخصا دستور ترور خاشقجی را صادر کرده است. «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) هم شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد این قتل به دستور ولیعهد سعودی انجام شده است.

«کریس مورفی»، نماینده ایالت «کانکتیکت» هم بعد از خروج از جلسه با مقام‌های دولت ترامپ گفت که در این جلسه «هیچ اطلاعات جدیدی» ارائه نشده است. او از اینکه در میان مقام‌های شرکت‌کننده در جلسه هیچ فردی از دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا حاضر نبوده حتی ابراز تأسف کند، آن را «تعمدی» توصیف کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

لبه تکنولوژی دنیا

وعده صادق

تصویری از فیلم The Song of Bernadette (آوای برنادت راهب)

ادیان الهی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.