سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / فقرا و مستمری بگیران قربانیان اصلی بحران اقتصادی در انگلیس

فقرا و مستمری بگیران قربانیان اصلی بحران اقتصادی در انگلیس

از لندن، انگلیس در حالی وارد سال جدید میلادی شده که بر اساس شاخص‌های اقتصادی در بدترین شرایط اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم قرار گرفته است.
ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در نخستین سخنرانی در سال جدید میلادی اذعان کرد که می‌داند هزینه‌های زندگی بسیار زیاد شده است، زمان انتظار بیماران برای درمان بسیاری طولانی است و بدهی‌ها به اوج رسیده و تورم هم کاملا آزار دهنده شده است، اما می‌پذیرند که همه یا بخشی از چالش‌ها به کووید و جنگ اوکراین مربوط است.
داده‌های آماری در انگلیس نشان می‌دهد هزینه‌های زندگی در این کشور به بالاترین میزان درحدود نیم قرن اخیر رسیده است. در این میان خانوار‌های کم درآمد، سالخوردگان و مستمری بگیران در شرایط بغرنج تری گرفته و بار‌ها در اعتراض به بی توجهی‌های دولت به نانوانی آنان در تامین هزینه‌های ضروری زندگی به خیابان‌ها آمدند.
یک خانم مسن انگلیسی که در اعتراض به شرایط جاری به تظاهرات خیابانی آمده می‌گوید: کشور ما از مشکلات متعدد رنج می‌برد بخاطر اینکه دولت ما همه خدمات لازم برای یک زندگی معمولی ما را قطع یا کم کرده است.
وی می‌افزاید: در همین لندن شمار زیادی از افراد بی خانمان شدند برای اینکه دیگه نمی‌توانند اجاره خانه پرداخت کنند.
بنیاد جوزف راونتری اخیرا اعلام کرد ۱۴.۵ میلیون نفر از جمعیت حدود ۶۸ میلیون نفری انگلیس در فقر به سر می‌برند. صف مردم گرسنه برابر سازمان‌های خیریه به منظور دریافت وعده غذایی نیز روز به روز طولانی‌تر می‌شود.
تاز خان از مسوولان یک خیریه درلندن که غذای رایگان به نیازمندان می‌دهد گفت: اکنون زنان و مردان شاغل، برای دریافت کمک‌های غذایی به ما مراجعه می‌کنند. بازنشستگان و افراد شاغل تاکنون به این کمک‌ها نیازمند نبودند، اما اکنون آنان نیز محتاج شده اند و کمک غذایی می‌خواهند.
نهاد‌های ناظر می‌گویند بیش از دو میلیون و صد هزار بازنشسته انگلیسی هم اکنون در فقر به سر می‌برند.
اندیشکده‌های انگلیسی اعلام کردند پارسال ۱۶ درصد زنان و ۲۰ درصد مردان بازنشسته در این کشور در فقر بودند که در صورت تداوم شرایط اقتصادی جاری شمار آنان امسال به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

اظهارات:
۱ – ریشی سوناک – نخست وزیر انگلیس
۲ – شهروند انگلیسی بازنشسته
۳ – تز خان – مسئول یک خیریه در لندن

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.