سرخط خبرها
خانه / صراط عشق /  اعتراف‌های تکان‌دهنده پسر شاه انگلیس از دعواهای خانوادگی تا آدم‌کشی در افغانستان

 اعتراف‌های تکان‌دهنده پسر شاه انگلیس از دعواهای خانوادگی تا آدم‌کشی در افغانستان

«هَری» موسوم به «دوک ساسکس» پسر کوچک «چارلز سوم»، شاه کنونی انگلیس که چندی است از حلقه سلطنت خارج شده و به همراه زن آمریکایی و چند رگه خود با انجام مصاحبه و انتشار مستندهایی درتلاش برای بی‌آبرو کردن خانواده سلطنتی انگلیس است، به ضرب و شتم خود توسط برادر بزرگ‌ترش و نیز به کشتن حدأقل ۲۵ نفر در جریان جنگ افغانستان اذعان و اعتراف کرد.

گاردین روز چهارشنبه گزارش داد که نسخه‌ای از خاطرات هری با عنوان «یدکی» (Spare) را به دست آورده است که قرار است در ۱۰ ژانویه (20 دی) منتشر شود. شاهزاده «هری» در این کتاب گفته است که برادر بزرگ‌ترش و وارث تاج و تخت، شاهزاده «ویلیام»، او را در جریان مشاجره سال ۲۰۱۹ بر سر همسرش «مگان مارکل»، مورد ضرب و شتم قرار داده است. هری نوشته است: «او یقه‌ام را گرفت و گردنبندم را پاره کرد و مرا به زمین کوبید. روی ظرف غذای سگ فرود آمدم که شکست و تکه‌های آن در پشت من فرو رفت. لحظه‌ای دراز کشیدم، مات و مبهوت، سپس از جایم بلند شدم و به او گفتم که برو بیرون.» آن‌طور که ایسنا نوشته، هری همچنین نوشته است، ویلیام بعداً بازگشت، «به نظر پشیمان می‌رسید و عذرخواهی کرد». هری نوشته است، اختلاف با ویلیام به دلیل نارضایتی خانواده سلطنتی از مگان به وجود آمد. هری می‌گوید ویلیام مگان را «سخت»، «بی‌ادب» و «اعصاب خرد کن» خطاب می‌کند که به گفته او شبیه «روایت مطبوعاتی» درباره مگان است. هری اظهارات متعددی مبنی بر بدرفتاری با او و همسرش توسط کاخ و کارکنان آن داشته است و خودی‌های کاخ را به افشای داستان‌های منفی در مطبوعات متهم کرده است.

هری، ۳۸ ساله در این کتاب خود که قرار است هفته آینده انتشار یابد همچنین گفته است که در جریان دومین دور حضور خود در جنگ افغانستان موجب قتل حدأقل ۲۵ نفر شده است. هری دو بار، بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ میلادی به عنوان نیروی زمینی و پس از آن طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ به عنوان خلبان در بالگردهای تهاجمی «آپاچی» در جنگ افغانستان حضور یافت. به گزارش ایرنا، هری در دوره دوم حضور خود در جنگ افغانستان ۶ پرواز با بالگرد تهاجمی داشته که به گفته خود وی این عملیات منجر به گرفتن جان انسان‌ها شده است. پسر کوچکِ «چارلز سوم» می‌گوید که از کشتار خود در افغانستان نه پیشمان است و نه به آن افتخار می‌کند، بلکه وی این قتل‌ها را به عنوان از میان برداشتن مهره‌های شطرنج از صفحه نبرد توصیف می‌کند. هری در این کتاب به صراحت نوشته است: «شمار افراد (که در افغانستان به قتل رسانده‌ام) ۲۵ است، این تعداد آن چیزی نیست که باعث احساس رضایت و یا شرمساری‌ام شود.»

گفتنی است، کاخ‌های شاه چارلز و شاهزاده ویلیام تاکنون از اظهار نظر در مورد این گزارش‌ها خودداری کرده‌اند. پسران شاه چارلز، پس از مرگ مادرشان «دایانا» در یک تصادف اتومبیل در پاریس در سال ۱۹۹۷ بسیار نزدیک بودند، اما در سال‌های اخیر و از زمانی که هری با مگان، هنرپیشه آمریکایی، در سال ۲۰۱۸ ازدواج کرد، دچار اختلاف شدند. هری و مگان از دو سال پیش که از وظایف سلطنتی کناره‌گیری کردند و به کالیفرنیا نقل مکان کردند، انتقادات شدیدی را از سلطنت بریتانیا مطرح کردند، اتهاماتی که خانواده اغلب آنها را رد کرده است.

همچنین در مورد عنوان کتاب هری باید گفت که، «یدکی» برگرفته از نقل قولی است که در محافل اشرافی بریتانیا در مورد نیاز به وارث و یدک ذکر شده است. به گزارش گاردین، هری ادعا می‌کند که پدرش، پادشاه چارلز، در روزی که مادرش پرنسس دایانا او را [به عنوان پسر دوم خانوداه] به دنیا آورده، گفته است: «عالی شد! حالا تو به من یک وارث و یک یدک دادی؛ کار من تمام شد.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دعای ابطحی برای شاه روی منبر ماه رمضان!!!

ويدئو/ مرگ برشاه خائن

تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان

مجازات عاملان حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در استان هرات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.