سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / سکوت غرب مقابل خشونت فرانسه در سرکوب معترضان پاریس

سکوت غرب مقابل خشونت فرانسه در سرکوب معترضان پاریس

در حالی که تصاویر متعددی از سرکوب شدید معترضان به جنایت تروریستی روز جمعه شهر پاریس منتشر شده، مقامات غربی همچنان ترجیح می‌دهند علیه این خشونت‌ها موضعی نگیرند.

روز جمعه یک پیرمرد بازنشسته و 69 فرانسوی -که مقامات فرانسه او را نژادپرست می‌خوانند- با حمله مسلحانه به یک مرکز فرهنگی کُردها در مرکز پاریس 3 تن را کشت و 6 تن را نیز زخمی کرد. ساعاتی پس از دستگیری ضارب، تعدادی از کُردهای ساکن پاریس در محل حادثه تجمع کردند و طبق گزارش پلیس، میز رستوران‌ها و سطل‌های زباله را به خیابان ریختند و پلیس پاریس نیز برای متفرق کردن جمعیت به استفاده از گاز اشک‌آور روی آورد و با معترضین درگیر شد و آنها را به شدت سرکوب کرد. بعد از ظهر شنبه نیز درگیری شدیدی میان معترضان به قتل کردهای مقیم فرانسه و نیروهای امنیتی این کشور در شهر پاریس صورت گرفت. در این دور از درگیری‌ها، معترضان اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و خودروها کرده و با سنگ‌پراکنی اقدام به تخریب اموال عمومی کردند. درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و معترضان دیروز ادامه داشت.

این در حالی است که در موارد مشابه در ایران، سران و مقامات فرانسوی و البته اروپایی سریع موضع گرفته و سرکوب اغتشاشگران و تروریست‌ها را محکوم می‌کنند، این بار هم طبق معمول نسبت به استفاده پلیس فرانسه از خشونت نسبت به معترضان سکوت پیشه کرده و بعضا از پلیس حمایت کردند.

همین تناقض رفتاری باعث شد «بن نورتون» خبرنگار آمریکایی در توئیتی درباره سکوت در برابر جنایت‌های پلیس آمریکا و فرانسه بنویسد: «ویدئوهای زیادی از پلیس‌های آمریکا وجود دارد که به تظاهرکنندگان تیراندازی می‌کنند؛ آنها را کتک‌زده و با ماشین‌ به آنها می‌زنند. در فرانسه نیز تفاوت چندانی ندارد، جایی که حتی عفو بین‌الملل اعتراف می‌کند ماکرون، ریاضت اقتصادی را مورد خشونت قرار می‌دهد.» دولت ماکرون پیش از این نیز در برابر سرکوب شدید معترضان جلیقه زرد سکوت کرده بود.

خبر دیگر از حوادث پاریس این که مقام‌های فرانسه، عامل ۶۹ ساله‌ این حادثه را از زندان به یک مرکز بیماران روانی منتقل کردند. بنا بر گزارش شبکه الجزیره، دادستان‌های فرانسه روز شنبه اعلام کرده‌اند این پیر مرد به دلایل مرتبط با سلامت روان از زندان به مرکز بیماران روانی منتقل شده است!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا

دانشگاه ییل، بوستون، اوهایو، براون، پرینستون، کالیفرنیا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.