سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / با دیدن تصاویر دیدار بشار اسد و حضرت‌آقا اشک ریختم

با دیدن تصاویر دیدار بشار اسد و حضرت‌آقا اشک ریختم

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در واکنش به دیدار رئیس‌جمهور سوریه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: با دیدن تصویر رهبر انقلاب و بشار اسد اشک از چشمانم جاری شد.

سید حسن نصرالله سه شنبه شب در ملاقات با هیئت‌هایی از زنان جنبش حزب الله به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) گفت، با دیدن تصاویر ملاقات حضرت آقا و بشار اسد اشک ریختم.

بشار اسد روز دوشنبه در اولین سفر خود به ایران بعد از آغاز بحران در کشورش در سال ۲۰۱۱، با رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تهران ملاقات کرد. این دیدار که به سرعت در سرخط اخبار تحولات منطقه غرب آسیا در محافل سیاسی و رسانه‌ای جهان قرار گرفت، نشان داد که سیاست‌های منطقه‌ای ایران، پیروزی جریان مقاومت و ناکامی آمریکا در بحران آفرینی در مقاومت، پیروزی سوریه را در پی داشته است.

به گزارش ایرنا، دبیرکل حزب الله در این مراسم در خصوص تلاش‌ها برای تحریم حزب‌الله لبنان اظهار داشت، «علت اصلی این فشارها، فقیر کردن، گرسنه نگه داشتن و محاصره مالی برای فشار بر مقاومت است.»

وی با تاکید بر ضرورت داشتن اراده‌ای محکم در مواجهه با چالش‌ها گفت: «هدف، تضعیف ما برای سیطره بر ماست.»

در همین رابطه شبکه خبری «النشره» لبنان نیز با اشاره به سفر بسیار مهم «اسد» به تهران اعلام کرد، این سفر ضربه‌ای دردناک به ائتلاف «آمریکایی، صهیونیستی، عربی» و جشن پیروزی مقاومت بود.

النشره افزود: «این سفر اولین سفر بشار اسد به تهران بعد از آغاز جنگ سوریه است و در راستای جشن گرفتن پیروزی مقاومت انجام شد زیرا ائتلاف تروریستی تلاش کرد تا نظام سوریه را ساقط کند و سوریه را به کشوری تابع واشنگتن تبدیل کند و پس از آن جمهوری اسلامی ایران را محاصره و به انزوا بکشند. بنابراین، این سفر می‌تواند تعبیری واضح و روشن برای پیروزی ائتلاف سوری، ایرانی باشد که از ۴۰ سال پیش و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران به وجود آمده است.»  دیدار بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهور اسلامی ایران همچنین در مرکز توجه رسانه‌های روسی هم قرار گرفته است و اکثر رسانه‌های این کشور آن را نشانگر «قدرت و نفوذ منطقه‌ای ایران و شکست سیاست‌های آمریکا» ارزیابی کردند.

به گزارش ایرنا، شبکه روسی «کراسنایا وسنا» در گزارشی با عنوان «رهبر عالی ایران به رئیس‌جمهور سوریه درباره اقدامات متقابل آمریکا هشدار داد» نوشت: «رهبر عالی ایران در دیدار رئیس‌جمهور سوریه از وی خواست برای اقدامات متقابل آمریکا در پاسخ به باخت این کشور در منطقه آماده باشد.»

خبرگزاری «تاس» هم با انعکاس دیدار بشار اسد با مقامات عالی ایران نوشت: «ایران حمایت از سوریه را افتخاری برای خود می‌داند و پایداری و استقامت ملت و دولت سوریه را علت شکست آمریکا و دست نشانده‌های این کشور در منطقه می‌خواند. روزنامه روسی «اوراسیا دیلی» نیز نوشت: «رئیس‌جمهور سوریه پس از نزدیک به هشت سال راهی تهران شد. در هشت سال اخیر بشار اسد فقط یک سفر خارجی آن هم به روسیه داشته تا با ولادیمیر پوتین دیگر متحد خود دیدار و گفت وگو کند. بسیاری از تحلیلگران روس سفر رئیس‌جمهوری سوریه به ایران را نشان دهنده قدرت منطقه‌ای ایران و حساب ویژه‌ای که دولت سوریه روی ایران باز می‌کند می‌دانند چرا که ایران نشان داده است در هشت سال گذشته توانسته در مقابل تلاش‌های آمریکا برای اجرای اصول خود، با همراهی روسیه بشار اسد را در قدرت نگه دارد.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قرائت قاری نوجوان

ويدئو/ مرتضی خدامی

معجزه ، دعای پدر و مادر

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.