سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / جایگاه صلوات بر حضرت محمد و آل محمد علیهم السلام

جایگاه صلوات بر حضرت محمد و آل محمد علیهم السلام

اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

قال الصادق علیه السلام:

هر عصر پنجشنبه خداوند ملائکه ای را به سمت زمین نازل می کند که در دفاتری از نقره با قلمهایی از طلا ، صلوات های شما را می نویسند تا غروب جمعه.

إذَا كَانَ يَوْمُ الْخَمِيسِ عِنْدَ الْعَصْرِ أَهْبَطَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَلَائِكَةً مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ مَعَهَا صَحَائِفُ مِنْ فِضَّةٍ بِأَيْدِيهِمْ أَقْلَامٌ مِنْ ذَهَبٍ تَكْتُبُ الصَّلَاةَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ إِلَى عِنْدِ غُرُوبِ الشَّمْسِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ.

بحارالانوار ج 86 ص 362

یک صلوات معادل با بیست هزار سال عبادت:

وقتی پیامبر گرامی در سفر معراج بودند ملکی به خدمت حضرت آمد و عرض کرد:

یا رسول الله (صلی الله علیه و آله) من دو رکعت نماز به جا آورده ام که بیست هزار سال طول کشیده است، پنج هزار سال در قیام، پنج هزار سال در رکوع، پنج هزار سال در سجده و پنج هزار سال در تشهد بوده ام.
حال ثواب این نماز را هدیه می کنم به امت شما.
حضرت رسول (صلوات الله علیه) فرمودند:

امت من احتیاج به نماز تو ندارند، بدان که به عزت خدا قسم هر کس از گنهکاران امت من یک بار صلوات بفرستند ثواب آن از بیست هزار سال طاعت تو بیشتر است.

 امالی شیخ صدوق، جلد ٣ صفحه ۴٢٩

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرموده اند :

هر کس یک بار بر من صلوات بفرستد ملک موکل بر زمین صد بار صلوات می فرستد و وقتی که ملائکه آسمان آن را بشنوند دویست بار صلوات می فرستند،
هنگامی که ملائکه آسمان سوم بشنوند هزار بار و ملائکه آسمان چهارم پنج هزار بار و ملائکه آسمان ششم شش هزار بار و ملائکه آسمان هفتم که بشنوند هفت هزار بار صلوات می فرستند.

آنگاه خداوند می فرماید: ای ملائکه او را به من واگذارید زیرا رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را به عظمت یاد نموده و ثواب او با من است.

لمعات الانوار صفحه ۴۱

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کارتون/ زندانی به نام غزه

معراج کودکان

پیامبران با معرفت به نور ازلی حضرت زهرا سلام الله علیها. به فضیلت و معرفت دست یافتند

حضرت زهرا مادر مهربان امت سلام الله علیها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.