سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / جنگ اوکراین چه بلایی سر اروپا آورده است؟

جنگ اوکراین چه بلایی سر اروپا آورده است؟

بریتانیای کبیر ناتوان از تأمین خیار و گوجه!

در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی زیر سایه جنگ اوکراین با شدیدترین بحران اقتصادی مواجه هستند و برخی حتی بین غذا و دارو یا پرداخت قبوض انرژی مجبور به انتخاب شده‌اند پایگاه انگلیسی دیلی‌میل در گزارشی با اشاره به کمبود تولید خیار، فلفل و گوجه‌فرنگی در «بریتانیا» نوشته، «مردم این کشور بعد از تخم مرغ باید با سالاد هم خداحافظی کنند.»

بحران اقتصادی در کشورهای اروپایی تحت تاثیر جنگ اوکراین روز به روز شدیدتر می‌شود و به گفته کارشناسان طی سال آینده نیز تورم و رکود اقتصادی همراه کشورهای اروپایی خواهد بود. بلایی که این جنگ بر سر کشورهای اروپایی آورده این روزها از لابه لای گزارش‌های رسانه‌های غربی به خوبی قابل فهم است. مراجعه به بانک‌های غذا در بسیاری از کشورهای اروپایی افزایش پیدا کرده است. مردم می‌گویند بین پرداخت قبوض برق و گاز خود و تامین غذا یا دارو مجبور به انتخاب شده‌اند. به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی آنها حتی مجبور به خرید چوب برای گرم کردن خانه‌های خود شده‌اند. روزی نیست که کشورهای اروپایی شاهد اعتراض و اعتصاب نباشد.

بر اساس گزارش‌ها در میان کشورهای اروپایی انگلیس از جمله آنهایی است که وضعیتی به مراتب بدتر دارد. بحران اقتصادی و افزایش بهای مواد غذایی در این کشور به حدی رسیده که رسانه‌های آن بنابر تازه‌ترین تحقیقات به عمل آمده گزارش نوشته‌اند حدود ۳۰ درصد از والدین برای تامین مخارج کودکان و زندگی، اقدام به حذف وعده غذایی خود کرده‌ و متکی به بانک غذا شده‌اند. در همین رابطه کاریکاتوری نیز در رسانه‌های این کشور منتشر شده که در دو طرف یک میز غذا خوری پدر و پسری نشسته‌اند و پسر کوچک به پدرش می‌گوید: «بابا، من کِی به‌اندازه کافی بزرگ میشم که مثل تو به شام نیاز نداشته باشم؟!» که نشان دهند این است که والدین غذا نمی‌خورند تا بچه‌ها غذای کافی داشته باشند!
مردم انگلیس چندین ماه است که با تورم دورقمی و قیمت‌های نجومی برق و گاز دست و پنجه نرم می‌کنند؛ اما امروز انگلیسی‌ها به نوشته دیلی میل حتی در تأمین نیازهای پیش‌پاافتاده خود مثل سالاد با مشکل مواجه شده‌اند…

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.