سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / کشور های ناقض حقوق ملت ایران، مدعی دفاع از حقوق بشر

کشور های ناقض حقوق ملت ایران، مدعی دفاع از حقوق بشر

راهنمای دانلود

از دهلی نو، معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز علاوه بر مصاحبه با چهار خبرگزاری و شبکه تلویزیونی مهم، با همتای هندی خود دیدار و در جمع اندیشکده‌ای گفتگو کرد
آقای علی باقری صبح امروز با خبرنگاران چهار خبرگزاری و شبکه تلویزیونی پرمخاطب هند گفتگو کرد.
خبرگزاری ANI بعنوان بزرگترین خبرگزاری جنوب آسیا و شبکه‌های تلویزیونی ان دی تی وی، زی و ویون رسانه‌هایی بودند که با معاون وزارت امور خارجه کشورمان مصاحبه کردند.
آقای باقری در این گفتگو‌ها جمهوری اسلامی ایران و هندوستان را دو رکن مهم چندجانبه گرایی در جهان نامید و تاکید کرد: در شرایط بین‌المللی کنونی لازم است با هم درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی رایزنی‌های داشته باشیم تا با مساعی و نگاه مشترک در قالب چند جانبه گرایی در برابر یکجانبه گرایی بایستیم.
وی با اشاره به تاریخچه روابط اقتصادی بین ایران و هند دو کشور را همکار و مکمل اقتصاد‌های یکدیگر توصیف کرد و اظهار داشت: ایران با اتکا به منابع غنی انرژی می‌تواند نقش مهمی در تضمین تامین انرژی هند داشته باشد همانطور که هند با داشتن منابع غنی غذایی و کشاورزی در تامین نیاز‌های غذایی ایران تضمین کننده باشد.
معاون وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی با بیان اینکه اشتراکات بین دو کشور می‌تواند زمینه‌های همکاری اقتصادی دو طرف و حتی کشور‌های دیگر را فراهم کند گفت: همکاری‌های ایران و هند با توجه به توانمندی‌های موجود می‌تواند به توسعه و پیشرفت دیگر کشور‌ها از جمله افغانستان نیز کمک کند تا به ارتقاء امنیت مردم افغانستان نیز منجر شود.
آقای باقری در ادامه تاکید کرد: ایران آمادگی لازم برای تامین نیاز‌های انرژی کشور‌های مختلف جهان از جمله هند را داشته و دارد.
آقای باقری تحریم سه کشور بزرگ تولیدکننده نفت یعنی ایران، روسیه و ونزوئلا را عامل بسیار مهم امنیت زدایی و بی ثباتی بازار انرژی جهان توصیف کرد و گفت: دولت‌ها و کشور‌های مختلف جهان باید در برابر سیاست‌های غلط و منفعت طلبانه آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی ایستادگی کنند تا بتوان به امنیت و ثبات در بازار انرژی دست یافت.
معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی درباره بندر چابهار به ارتقای همکاری‌ها برای سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه چابهار اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه در مقاطع اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته است، اما همچنان نیازمند تشدید تلاش‌ها از سوی هر دو کشور برای به سرانجام رسیدن آن هستیم.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره حوادث اخیر در داخل کشور تاکید کرد: خانم مهسا امینی کشته نشده بلکه فوت کرده است، فضاسازی کشور‌های غربی درباره تحولات ایران یک فضا سازی غیر واقعی و در خیلی از موارد دروغین است.
وی به ادعای غربی‌ها در دفاع از حقوق ملت ایران اشاره کرد و افزود کشور‌هایی که بیشترین ناقض حقوق ملت ایران بودند حالا مدعی دفاع از حقوق بشر در ایران شدند.
آقای باقری درباره نقش و جایگاه زنان و دختران پس از انقلاب اسلامی تاکید کرد: زنان ایرانی پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته اند، آن‌ها هم اکنون در پست‌های سیاسی، قضایی، مدیریتی و هیئت علمی دانشگاه‌ها حضور چشمگیر دارند و حتی بخش زیادی از دانشگاهیان ما دختران هستند که این‌ها همه نشانه نقش آفرینی زنان و دختران در ایران است و از جامعه آزاد و امن برای آنان حکایت می‌کند

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آغاز ریاست ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل

انتخاب ایران به ریاست این مجمع عصبانیت آمریکا را به‌همراه داشت.

جزئیات بیشتر از تلاش ناکام علیه هیئت اعزامی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران

دکتر زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.