سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / انگلیس و برده‌داری نوین

انگلیس و برده‌داری نوین

شبکه برده داری که اروپاییان از قرن پانزدهم بنیانگذار آن بودند امروزه نیز نه تنها از بین نرفته بلکه به شیوه‌ای نوین ازجمله در اروپا و آمریکا ادامه یافته است.

گزارش‌های رسمی منتشر شده نشان می‌دهد برخلاف تصور شمار زیادی از مردم، شبکه برده داری که اروپاییان از قرن پانزدهم بنیانگذار آن بودند امروزه نیز نه تنها از بین نرفته بلکه به شیوه‌ای نوین از جمله در اروپا و آمریکا ادامه یافته است.

کریستین گای (Christian Guy)، مدیرعامل موسسه مردم نهاد ضد برده داری موسسه عدالت و مراقبت (Justice and Care) در انگلیس در این باره گفت: برده داری، موضوعی نیست که به موزه‌های ما و مجسمه‌های برده داران در این کشور و یا کتاب‌های تاریخی مربوط باشد. اکنون ممکن است بردگان را سوار بر کشتی‌ها یا با غل و زنجیر و پابند نبینیم، اما ظلم در حق بردگان و خشونت علیه آنان در انگلیس، کاملا آشکار است. در پاره‌ای از موارد، اکنون وضعیت بردگان بدتر شده است. برده داری نوین، مشکلی امروزی است و برای مبارزه با آن، باید اقدام کرد.

براساس گزارش مرکز عدالت اجتماعی (Centre for Social Justice) و نیز موسسه عدالت و مراقبت (Justice and Care) در انگلیس، هم اکنون دستکم یکصد هزار برده در انگلیس به سر می‌برند که قربانی انواع بهره کشی از جمله بهره کشی جنسی اند.

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن با اشاره به نقض حقوق زنان در کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس در این باره گفت: چند ماه پیش یک پلیس انگلیس به یک خانم تجاوز کرد و سپس او را به قتل رساند.

مسعود شجره افزود: اداره پلیس به نوعی از پلیس قاتل حمایت کرد و خشم مردم را برانگیخت و انان دست به تظاهرات زدند.

وی گفت: آن قتل سبب شد با فشار افکار عمومی یک گزارش کامل درباره وضعیت امنیت و پلیس انجام شود نتیجه این گزارش نشان داده پلیس به صورت سازمان یافته در حفاظت و امنیت زنان کوتاهی کرده است.

جنگها، تحریم‌ها وانواع فشار‌ها بر مردم نقاط مختلف جهان به فعالیت شبکه‌های برده داری نوین دامن زده است. شبکه‌ای که با بهره کشی از قربانیان و انجام کار در مزارع، مشاغل سخت با حقوق بسیار ناچیز سالانه میلیارد‌ها دلار سود در جیب گردانندگان این شبکه‌ها به ویژه در اروپا و امریکا سرازیر می‌کند.

کارولین یانگ (Caroline Young)، معاون مبارزه با برده داری در آژانس ملی مبارزه با جرم در انگلیس در این باره می‌گوید: براساس براورد‌ها در سال ۲۰۱۴، از ۹۷ کشور جهان برده وارد انگلیس می‌شود که نشانگر ابعاد برده داری در این کشور است. ”
آنا از یک خانواده فقیر در غرب رومانی، به انگلیس اورده شده است. او را از ۱۶ سالگی به تن فروشی و فحشا در هتل‌های انگلیس وادار کرده اند.

آنا در این باره می‌گوید: پولی برای من نمی‌ماند، تقریبا همه پولی را که به من می‌دادند ان‌هایی که مرا به اینجا اوردند از من می‌گرفتند. ان‌ها می‌گفتند تو برده مایی و این پول هم متعلق به ماست. من از ترس کتک‌ها و تهدید‌های جانی جرات ندارم کاری بر خلاف میل انان انجام دهم.

براساس گزارش‌های رسمی منتشر شده هم اکنون دستکم ۴۰ میلیون نفر در کشور‌های مختلف جهان از جمله انگلیس به ویژه زنان قربانی برده داری نوین شده اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حساب فرانسه، آلمان و انگلیس سر جای خودش است

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران

طرح انگلیس برای تفرقه میان حزب الله و ارتش لبنان

انگلیس خبیث، استقرار برج های مراقبتی در مرز لبنان با سرزمین های اشغالی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.