سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / 20 عکس شگفت‌انگیز حیات وحش جهان در هفته گذشته

20 عکس شگفت‌انگیز حیات وحش جهان در هفته گذشته

عکاسی حیات وحش(Wildlife photography)، شاخه‌ای از عکاسی است که در آن از جانوران اهلی و وحشی زنده و در محیط طبیعی آن‌ها عکسبرداری می‌شود. عکاسی در این سبک، نیاز به دانش بالا و تجربهٔ فراوان در زمینهٔ عکاسی و آشنایی با رفتار حیوانات گوناگون دارد. عکاسان باید توان اثبات طبیعی بودن تصاویر را داشته باشند.

در عکاسی از حیات وحش، عکاس به دنبال به تصویر کشیدن جانوران جالب به همراه حرکاتی مانند غذا خوردن یا جنگیدن آن‌ها است. اگر چه عکاسی از حیات وحش یا شکار برای دنیای عکاسی تکراری است با این وجود هنوز هستند عکاسانی که لحظاتی بسیار خاص و دیدنی را شکار می‌کنند و بیننده را مجذوب عکس‌ها و سوژه‌های خود می‌کنند.

در گزارش زیر به معرفی 20 عکس برتر حیات وحش جهان در هفته گذشته می‌پردازیم. خرچنگ‌های مهاجر، پلنگ نجات یافته و میمون در حال حمل توله سگ ازجمله بهترین تصاویر حیات وحش این مجموعه محسوب می‌شوند:

جوانا راک

تصویر اصلی: خرچنگ‌های قرمز به عنوان بخشی از مهاجرت سالانه خود از خیابانی در جزیره کریسمس، استرالیا عبور می‌کنند
عکس: پارک‌های استرالیا/رویترز
جمعه 18 نوامبر 2022 ساعت 08:00 GMT

پلنگی که در یک منطقه مسکونی در منطقه پاتارکوچی در گواهاتی، هند در یک چاه خشک سقوط کرده و گرفتار شده بود حالا توسط محیط‌بانان جنگلی نجات یافته، و درون قفس در حال انتقال به منطقه خود است.

تارسیر نوعی میمون شبگرد هندی در یک منطقه حفاظت شده در جزیره بانگکا بلیتونگ، اندونزی به شاخه درختی چسبیده است. بر اساس فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست، این حیوان در رده گونه‌های در معرض خطر انقراض قرار دارد و از آن مهم‌تر اینکه خطر انقراض این گونه کم تعداد در طبیعت بالاست و باید تحت محافظت و در منطقه محافظت شده همچون منطقه مذکور باشند.
عکس: رشا جوهری/نورفوتو/ شاتر استاک

گوزن شمالی در جنگل شمالی، بالای دایره قطب شمال، در لاپلند فنلاند. جنگل شمالی که از نظر نقش حیاتی در تضمین آینده سیاره پس از آمازون در رتبه دوم قرار دارد، قطب شمال را در بر گرفته است و به اندازه جنگل‌های بارانی آمریکای جنوبی در معرض خطر تغییرات آب و هوایی قرار دارد. حلقه سبز عمیق و سرسبز که در سراسر کانادا، اسکاندیناوی، روسیه و آلاسکا کشیده شده است به دلیل آتش سوزی جنگل‌ها، ذوب شدن یخ‌های دائمی، تشدید هجوم حشرات و گرم شدن دما ضعیف شده است.
عکس: اولیویه مورین/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایمِیج

آهوهای پرسه زن در مه در مزارع کشاورزان در نور اول صبح. آب و هوای فصلی، دانسدن، آکسفوردشایر، انگلستان
عکس: جفری سواین/رکس/شاتراستاک

یک لاک پشت لورا (Lepidochelys olivacea) پس از رها شدن در ساحل پونتاشام، حدود 100 کیلومتری جنوب شهر پاناما، به سمت دریا می‌رود. لاک پشت لورا به دلیل فروش قاچاق تخم‌هایش، آلودگی سواحل و اثرات تغییرات آب و هوایی جهانی که تولید مثل این گونه را کاهش داده، تهدید می‌شود.
عکس: لوئیس آکوستا/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایمِیج

یک مار در پارک ملی یاسونی در اعماق جنگل‌های آمازون اکوادور، یکی از متنوع‌ترین مقاصد زیستی روی این سیاره محسوب می‌شود.
عکس: استیونز توماس/آباکا/رکس/شاتراستاک

دسته‌های عظیم پرندگان بر فراز تالاب طبیعی در منطقه حفاظت شده ملی دلتای رودخانه زرد شاندونگ در دونگینگ چین پرواز می‌کنند.
عکس: وی سی جی/ گتی ایمِیج

پلیکان‌های سفید بزرگ و قره‌غازهای بزرگ در دره امک هفر در نزدیکی شهر نتانیای مرکزی در مسیر مهاجرت سالانه خود به آفریقا هستند.
عکس: گیل کوهن ماگن/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایمِیج

یک میمون در حال حمل یک توله سگ در پارکی در داکا، بنگلادش دیده می‌شود. میمون همچنین توله سگ را روی پاهای خود حمل کرد و در حال پریدن از شاخه‌های درخت دیده شد.
عکس: خبرگزاری آنادولو/گتی ایمِیج

یک شاه‌جغد اوراسیایی که به تازگی پس از مراقبت در باغ وحش و پارک طبیعی آنتالیای ترکیه، در طبیعت رها شده است.
عکس: خبرگزاری آنادولو/گتی ایمِیج

کودکان ماسایی در کنار گورخری ایستاده‌اند که ساکنان محلی می‌گویند به دلیل خشکسالی مرده‌ و گاوهای خود را در روستای ایلانگروانی، نزدیک دریاچه ماگادی، در کنیا به چرا می‌برند. بخش‌هایی از کنیا در دو سال گذشته چهار فصل متوالی را باکمبود شدید بارندگی تجربه کرده‌اند که اثرات بدی برای مردم و حیوانات از جمله دام‌ها داشته است.
عکس: برایان اینگانگا/آسوشیتدپرس

لک‌لک‌ بزرگ هندی آفریقایی، پرنده‌ای در حال انقراض، در مزرعه‌ای در آسام، هند، به دنبال غذا می‌گردند.
عکس: انور هازاریکا/ نورفوتو/رکس/شاتراستاک

سگ‌های ولگرد در خیابانی در لیوبومیریوکا، در جنوب اوکراین، در اطراف غذای به جا مانده از سربازان اوکراینی پرسه می‌زنند.
عکس: برنات آرمانگو/آسوشیتدپرس

یک گونه سوسمار در مرکز مطالعات حفاظت حیات وحش در روز رهاسازی لاک پشت‌های پارلاما در سواحل مونتریکو در بخش سانتا روزا، گواتمالا سیتی، گواتمالا دیده می‌شود.
عکس: خبرگزاری آنادولو/گتی ایمِیج

خرچنگ‌های قرمز به عنوان بخشی از مهاجرت سالانه خود از خیابانی در جزیره کریسمس استرالیا عبور می‌کنند.
عکس: پارک استرالیا/رویترز

یک کرگدن تک شاخ هندی و نوزادش در پناهگاه حیات وحش پوبیتورا در ناحیه موریگان در ایالت آسام در شمال شرقی هند می‌چرند.
عکس: شینهووآ/رکس/شاتراستاک

گونه‌ای مرغابی وحشی (Anas platyrhynchos) بر فراز نیزارهای بولاکباسی و کاراسو واقع در نزدیکی کوه آرارات در ایغدیر ترکیه پرواز می‌کنند. مرغابی‌های وحشی که فصل تابستان را در نیمکره شمالی سپری کردند و با فرا رسیدن فصل زمستان به جنوب کوچ کردند، به تالاب‌های ایغدیر آمدند.
عکس: خبرگزاری آنادولو/گتی ایمِیج

یک فوک از صخره‌ای در امتداد ساحل جزیره بوناونچر در خلیج سنت لارنس در سواحل کِبِک، شبه جزیره گاسپه کانادا دیده می‌شود. فوک‌ها در صخره‌ها و ساحل رفت و آمد می‌کنند و دیدن نهنگ‌ها یک منظره رایج است.
عکس: کارولین کستر/آسوشیتدپرس

یک لاک‌پشت سنجابی از جاده نزدیک موشک ماه‌پیمای نسل بعدی ناسا در کیپ کاناورال، فلوریدا، ایالات متحده عبور می‌کند.
عکس: استیو نسیوس/ رویترز

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.