سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / عصاره گیاه شنگار؛ ماده موثر برای درمان احتمالی سرطان معده

عصاره گیاه شنگار؛ ماده موثر برای درمان احتمالی سرطان معده

نتایج یک پژوهش که با همکاری محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و دانشگاه علم و فرهنگ انجام شد، نشان داد عصاره گیاه شنگار (Alkanna bracteosa) می‌تواند به عنوان یک نامزد مؤثر برای درمان احتمالی سرطان معده به کار گرفته شود.

سرطان معدهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی، دکتر عبدالرضا دانشور آملی عضو هیئت علمی مرکز در این باره گفت: سرطان معده به عنوان سومین سرطان کشنده در میان سایر انواع سرطان‌ها طبقه بندی شده است. ژن HER۲ از خانواده گیرنده‌های عامل‌های رشد اپیدرمی است.

وی افزود: تغییرات HER۲ شامل جهش و بیان زیاد در انواع تومور‌ها یافت می‌شود به نظر می‌رسد کاهش بیان ژن HER۲ می‌تواند از رشد تومور جلوگیری کند. پروتئین شوک حرارتی HSP۹۰ نیز نقش اساسی در پایداری و عملکرد پروتئین‌ها با بیان بالا که باعث بدخیمی می‌شوند دارد.

عضو هیئت علمی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ادامه داد: با بررسی میزان زنده مانی سلول، سطح بیان ژن و آپوپتوز سلول‌ها ناشی از تأثیر عصاره الکلی گیاه شنگار بر روی سلول‌های AGS با روش‌های MTT Real Time PCR و فلوسایتومتری مشخص شد که عصاره الکلی Alkanna bracteosa یک نامزد مؤثر برای درمان احتمالی سرطان معده خواهد بود.

نتایج این پژوهش در مجله Advances in Traditional Medicine به چاپ رسیده است.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.