سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / خبرنگار از بولتون درباره جنایات جنگی آمریکا پرسید، دستگیر و اخراج شد!

خبرنگار از بولتون درباره جنایات جنگی آمریکا پرسید، دستگیر و اخراج شد!

خبرنگار آمریکایی پس از پرسیدن یک سؤال از جان بولتون در جریان کنفرانس‌اندیشکده «بنیاد ابتکار سیاستگذاری»، به جای دریافت پاسخ با یورش نیروهای امنیتی حاضر رو‌به‌رو و پس از دستگیر شدن از نشست بیرون‌انداخته شد!
«تایلر‌هانسن» خبرنگار آمریکایی اهل ایالت تگزاس آمریکا در یک نشست تحلیلی و هم‌اندیشی با حضور جان‌بولتون مشاور ارشد دونالد ترامپ حاضر شد و در حالی که انتظار داشت تا بتواند وارد فضای گفت‌وگو با این سیاستمدار کهنه‌کار اما نه چندان خوش‌نام شود، با واکنش تند نیروهای امنیتی رو‌به‌رو شد.
داستان از این قرار است که‌هانسن روز جمعه در جریان نشست‌اندیشکده «بنیاد ابتکار سیاستگذاری»، سعی کرد تا ادعاها و رویکردهای مقامات دولت بوش در جریان جنگ 2003 آمریکا علیه عراق و افغانستان را به چالش بکشاند و ثابت کند که مقامات کاخ سفید در آن جریان دروغ بزرگی گفتند.
تایلر‌هانسن خبرنگار آمریکایی در نشست این‌اندیشکده گفت: «آقای بولتون شما چطور از ما انتظار دارید که به شما اعتماد کنیم وقتی شما درباره سلاح کشتارجمعی در عراق دروغ گفتید؟ شما اساسا علیه مردم عراق نسل کشی کردید». این خبرنگار در ادامه گفت: «جنابعالی جنایات جنگی (آمریکا) در افغانستان را لاپوشانی کردید. شما چرا دستگیری جولیان آسانژ را جشن گرفتید؟ چرا شما فکر می‌کنید این کارها قابل قبول است؟ آیا جشن گرفتن جنایات جنگی قابل قبول است؟»
تنها چند ثانیه از پایان اظهارات این خبرنگار گذشته بود که نیروهای امنیتی به سمت او آمدند و پس از دستبند زدن به دستانش او را به زور از جلسه بیرون کردند. جان بولتون اما به‌جای پاسخ به چالش‌های اساسی این خبرنگار سعی کرد تا با اظهارات بی‌ربط حواس‌ها را پرت کند و با تمسخر، ادعاهای‌هانسن را زیر سؤال ببرد. جان بولتون گفت که او باید ممنون آزادی بیانی باشد که از آن استفاده می‌کند، «این مثالی دیگر از کارآمدی متمم اول (قانون اساسی آمریکا) است»!
گفتنی است، جان بولتون به‌عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل در دولت جورج بوش فعالیت داشت. او بارها مدعی وجود تسلیحات کشتارجمعی در عراق شد و به همین بهانه واهی جنگ مرگبار علیه مردم عراق را آغاز کرد. بولتون همان چهره‌ای است که به‌واسطه دریافت پول‌های نجومی از سران سعودی و صهیونیستی در نشست‌های گروهک تروریستی منافقین شرکت می‌کند. اظهار نظر او در جمع منافقین شکست‌خورده که گفت چند ماه دیگر، تعطیلات کریسمس را در ایران جشن خواهیم گرفت هنوز هم ایرانی‌ها را به خنده می‌آورد! این دسته از سیاستمداران آمریکایی که حتی تحمل نقد از هموطنان خود را ندارند بسیار واضح است که با حضور در سایر کشورها چه بلایی بر سر آنها خواهند آورد!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اذعان پامپئو به جراحت جدی آمریکایی‌ها بعد از حمله ایران به عین‌الاسد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور

ترامپ: آمریکا مثل یک فرد سرطانی در حال احتضار است

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.