سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / نازنین بنیادی؛ از کلیپ رقاصی تا رهبری اپوزیسیون!

نازنین بنیادی؛ از کلیپ رقاصی تا رهبری اپوزیسیون!

 نشست ویژه غیر رسمی شورای امنیت سازمان ملل در روز ۱۱ آبان ماه که تحت هدایت ویژه امریکا در نیویورک برگزار شد.
  از نازنین بنیادی به عنوان سخنگوی مدافع مردم ایران رونمایی کرد که نگاهی کوتاه به سبک و سیاق زندگی او نشان می‌دهد که این هنرپیشه دوتابعیتی کمترین سررشته‌ای از فعالیت سیاسی و حقوق بشری ندارد اما اینک به امید شماره یک واهی دولتمردان امریکایی در هدایت آشوب‌های خیابان‌های ایران تبدیل شده است.
بنیادی که متولد دوم خرداد ۱۳۵۹ در تهران است، زمان اقامتش در ایران به یک ماه هم نرسید و خانواده او در بیستمین روز پس از تولدش به لندن مهاجرت کرد و تا ۱۹ سالگی در لندن زندگی و سپس به لس‌آنجلس مهاجرت کرد. وی پس از گذراندن یک دوره تحصیلات دانشگاهی بی‌حاصل در رشته زیست‌شناسی، به فعالیت‌های زرد هنری روی آورد که مهم‌ترین دستاوردش تا سال 2006 شرکت در کلیپ‌های آوازخوانی خواننده‌های ایرانی مقیم لس‌آنجلس به عنوان یک رقاص بود. پس از آن آشنایی‌اش با «تام کروز»، هنرپیشه معروف امریکایی، نامش را بر سر زبان‌ها انداخت. وی با این بازیگر مشهور رابطه‌ای با معرفی واسطه و به صورت مخفیانه را آغاز می‌کند که در نهایت به شکست می‌انجامد و این رابطه را افشا می‌کند. همین امر نقش مهمی در مطرح شدن نامش در رسانه‌ها داشت و سبب‌ساز گرفتن نقش‌هایی هنری شد که او پیش‌تر در گرفتن آنها شکست خورده بود. او بعد از این دوره در چندین سریال امریکایی به ایفای نقش پرداخت و از رهاورد مطرح شدن نامش به این فکر افتاد که می‌تواند تنها به صرف اینکه در ایران متولد شده، نقش یک چهره فعال حقوق بشری مدافع ملت ایران را بر عهده بگیرد. این فعالیت با دفاع تمام عیار او از تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه ایران آغاز شد و به حمایت از اغتشاشات خشونت‌بار در خیابان‌های ایران رسید. این در حالی بود که او عملاً رنج مردم ایران و زنان و کودکان ایرانی در سخت‌ترین شرایط تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه امریکا را نادیده گرفت و آن را برای هدف سودجویانه اپوزیسیون خارج‌نشین ضروری توصیف کرد.
 سرمایه‌گذاری جدید پس از رسوایی
در این میان سرخوردگی دولتمردان امریکایی از افشای پشت پرده فعالان رسانه‌ای فراری همچون مسیح علی‌نژاد که رسوایی خبرفروشی‌هایش در رسانه‌های فارسی زبان او را به مهره سوخته‌ای تبدیل کرده بود، سبب شد سیاست تبلیغاتی و رسانه‌ای واشنگتن متوجه یک سلبریتی دیگر یعنی نازنین بنیادی شود. امریکایی‌ها پس از افتضاحی که در حمایت از کسانی چون علی‌نژاد از سر گذراندند، کوشیدند روی افراد جدیدی با معیارهای جدیدتری سرمایه‌گذاری کنند. اقدامی که به وضوح به سیاست آنها در مهندسی آشوب‌های ایران کمک می‌کرد.
 دیدار «کامالاهریس»، معاون رئیس جمهور امریکا، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه امریکا و برخی از مقامات کاخ سفید در روز 22 مهرماه با بنیادی و دیگر فعالان ضد زن ایرانی تلاشی جدی برای به نمایش گذاشتن چهره این ایرانی دوتابعیتی به عنوان دلسوز و سخنگوی مردم ایران بود. در این دیدار پنج نفر حضور داشته‌اند که سه نفر از آنها نازنین بنیادی، رویا حکاکیان و شری حسینی به شمار می‌رفتند که خواهان حمایت امریکا، اغتشاش و تحریم‌علیه ایران شدند. این نشست هم‌اندیشی که «رابرت مالی»، نماینده ویژه امریکا در امور ایران نیز یکی از آنها به شمار می‌رفت، نشان داد که مقام‌های این کشور اینک در پیگیری هدف موهوم فروپاشی نظام جمهوری اسلامی به افرادی چون بنیادی دل خوش کرده و حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. در همین نشست بود که رویا حکاکیان، گزارشگر یهودی امریکایی‌الاصل راه نجات مردم را در حمله امریکا به ایران جست‌و‌جو کرده و آن را با عراق و حمله یانکی‌ها به این کشور مقایسه می‌کند. در ادامه مانور تبلیغاتی علیه ایران، نازنین بنیادی چهارشنبه هفته گذشته در نشست غیررسمی در سازمان ملل موسوم به «آریا فرمولا» حضور یافت و در حالی که به نظر می‌رسید خود باور کرده بود از زبان مردم ایران سخن می‌گوید، در اظهاراتی مداخله‌جویانه جمهوری اسلامی را اصلاح‌ناپذیر خواند و گفت که «وقت آن است که از کمک به جمهوری اسلامی خودداری کنیم». او در حالی چنین ادعاهایی را مطرح کرد که افکار عمومی ایرانیان و کاربران فارسی‌زبان توئیتر به حمایت‌هایش از تحریم‌های ضد ایرانی اشاره کردند و او را نماینده ایران و زنان ایران ندانستند که به جای آنها سخن بگوید. فحوای واکنش افکار عمومی ایرانیان و فعالان در شبکه‌های اجتماعی به این گزاره اشاره داشت که یک ایرانی با حمایت و همراهی بزرگ‌ترین دشمن مردم ایران در طول تاریخ در جلسه سازمان ملل شرکت کرده و مدعی حقوق زنان و مردم ایران است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سخنان شهید حاج قاسم سلیمانی درباره قیام امام حسین(ع) + کلیپ

به‌گفته شهید حاج‌قاسم سلیمانی، قربانی شدن مهم است اما مهمتر از خود قربانی آن چیزی است که انسان برای آن قربانی می‌شود.

ایران متحد ماند؛ اپوزیسیون تجزیه شد

مصی علینژاد، حامد اسماعیلیون، رضا پهلوی، عبدالله مهتدی و نازنین بنیادی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.