سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / گزارش جدید سازمان ملل از فاجعه بزرگ معیشتی در یمن

گزارش جدید سازمان ملل از فاجعه بزرگ معیشتی در یمن

بيش از هشت سال جنگ ائتلاف نظامي سعودي عليه مردم يمن باعث شده تا سازمان ملل برای چند دهمین بار نسبت به فاجعه بزرگ معيشتي در اين كشور هشدار دهد.
بحران انساني در يمن موضوع جديدي نيست و بيش از هشت سال جنگ تحميلي ائتلاف سعودي باعث شده تا يمني‌ها با موج گرانی کالاها، سوخت و کمبود کمک‌های خارجی رو‌به‌رو شوند. اين مشكلات به نوبه خود، امنیت غذایی مردم يمن را با بحران رو‌به‌رو كرده و میلیون‌ها خانواده يمني را در وضعیت فاجعه‌بار معیشتی قرارد داده است.
به تازگي نيز سازمان ملل متحد پیش‌بینی کرده تعداد افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه در یمن تا پایان سال جاری 2022 میلادی به 23.4 میلیون نفر برسد و شمار افراد درگیر با عدم امنیت غذایی شدید به 19 میلیون نفر افزایش یابد، این در حالی است که برنامه جهانی غذا در ماه اوت گذشته تاکید کرده بود كه یمن شاهد بدترین سطح وخامت نبود امنیت غذایی از چهار سال پیش قرار دارد.
«فهمی المخلافی»، تحلیلگر امور اقتصادی یمن درباره بحران معيشتي در اين كشور به العربی الجدید گفته: «فروپاشی امنیت غذایی و تعمیق بحران اقتصادی یمن امری طبیعی است چرا که افزایش قیمت نفت و جنگ روسیه و اوکراین خواه یا ناخواه بر اقتصاد همه کشورها تاثیر گذاشته و یمن نیز به دلیل شرایط بحرانی و جنگ و درگیری تاثیر بیشتری از آن پذیرفته است.» المخلافی اظهار داشت: «58 درصد خانواده در مناطق تحت سلطه دولت مستعفی و 51 درصد در مناطق تحت سلطه انصارالله قادر به تامین حداقل‌های نیازهای غذایی خود نیستند.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خواننده «آمریکا آمریکا مرگ به نیرنگ تو» درگذشت/ نغمه‌خوان انقلاب فردا در تبریز تشییع می‌شود

مرحوم استاد اسفندیار قره باغی

ماجرای پاسخ مردم به بنی‌صدر در مستند “مدرسه عشق”+ فیلم

تشکیل سازمان بسیج مستضعفین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.