سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / 15 سال زندان برای پزشک زن در عربستان به جرم لایک کردن یک پُست!

15 سال زندان برای پزشک زن در عربستان به جرم لایک کردن یک پُست!

رژیم سعودی یک زن پزشک تونسی را به جرم تأییدِ (لایک) فیلمی از طرفداران جنبش حزب‌الله لبنان در توئیتر به 15سال حبس محکوم کرده است.
رژیم سعودی همچنان به نقض آشکار حقوق بشر ادامه می‌دهد و همپیمانان غربی‌اش منفعت را در سکوت می‌بینند. صدور احکام عجیب چند دهه‌ای تنها برای نوشتن سطر انتقاد ساده و فعالیت‌های بی‌خطر در شبکه‌های اجتماعی یکی از شاخصه‌های رژیم‌های استبدادی چون سعودی است.
رسانه‌ها اخیراً فاش کردند که دادگاهی در عربستان «مهدیه المرزوقی» پزشک تونسی را به اتهام «توهین به نظام سعودی» محکوم به ۱۵ سال زندان کرد؛ جرم این پزشک پسندکردن (لایک کردن) فیلمی از تجمعات طرفداران حزب‌الله در پایتخت تونس و در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام شده است!
برادر این پزشک تونسی می‌گوید خواهر ۵۱ ساله او که از سال ۲۰۰۸ در عربستان زندگی و کار می‌کند، در سال ۲۰۲۰ توسط مقامات سعودی دستگیر شده بود؛ این اتفاق پس از پسندکردن ویدئوی منتشر شده در توئیتر از تظاهرات طرفداران حزب‌الله توسط وی در مقابل یک محوطه شهرداری در پایتخت تونس اتفاق افتاد.
برادر این پزشک در ادامه افزوده، بازجویی‌ها از او یک سال تمام طول کشید و سپس به دو سال و ۸ ماه زندان و حبس تعلیقی به مدت یک سال محکوم شد. قبل از اینکه در حکم اولیه با درخواست وکیل منصوب شده توسط مقامات سعودی تجدیدنظر شود، او به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود.
همچنین این شهروند تونسی از «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس و دیپلمات‌های کشورش خواسته تا با مقامات سعودی برای آزادی خواهرش وارد گفت‌وگو شوند؛ اما باید توجه داشت که دولت سعید خود یک حکومت استبدادی و متحد «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی است.
طی چند سال اخیر مقامات سعودی معمولاً فعالان شبکه‌های اجتماعی را در صورت اظهار نظر در فضای مجازی دستگیر می‌کنند و مجازات‌های سختی را برای توئیتری‌ها در نظر می‌گیرند. چندی پیش در خبرها آمد که شهروند آمریکایی-عربستانی به نام «سعد ابراهیم الماضی» به دلیل توئیت‌های انتقادی علیه رژیم سعودی، به زندان محکوم شده و اکنون در حال گذراندن حکم خود است. پسر فرد دستگیرشده می‌گوید که پدر
۷۲ ساله‌اش در ۳ اکتبر به ۱۶ سال حبس و ۱۶ ممنوعیت سفر پس از پایان مدت محکومیتش محکوم شده است!
فروش مشروبات الکلی در فرودگاه‌ها آزاد!
خبر دیگر از عربستان که بی‌ارتباط با خبر قبلی نیست و تعریف معوج رژیم سعودی از آزادی را نمایان می‌کند، این‌که این رژیم در حال بررسی آزاد کردن فروش مشروبات الکلی در محوطه‌های معاف از مالیات (فری شاپ) فرودگاه‌های منتخب است. این طرح‌ها شامل فروش محدود الکل در ابتدا برای مسافران ترانزیتی بین‌المللی در فرودگاه‌های خاص خواهد بود. به گزارش ایسنا، منابع مطلع نیز اعلام کردند، هنوز تصمیمی قطعی در این باره گرفته نشده اما روند رایزنی با سهامداران اصلی در این بخش در حال انجام است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد.

سردار رشید و فداکار اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار محمدهادی حاج‌رحیمی،

کاریکاتور/ صهیونیست پست‌تر از کفتار و درندگان وحشی

فریاد از جنایت در غزه؛

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.