سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / ان‌پی‌آر: ده‌ها میلیون آمریکایی شب‌ها سر گرسنه بر بالین می‌گذارند

ان‌پی‌آر: ده‌ها میلیون آمریکایی شب‌ها سر گرسنه بر بالین می‌گذارند

رادیو ملی دولتی آمریکا(ان پی آر) میزبان خانواده هشت نفره‌ای شده که به زحمت غذایی برای خوردن گیر می‌آورند، این مرکز طی گزارشی در تارنمای خود تاکید می‌کند که ده‌ها میلیون آمریکایی شب‌ها گرسنه می‌خوابند.

تارنمای خبری و تحلیلی ان‌پی آر آمریکا به سراغ خانواده‌ای رفته که این روزها در حومه شهر واشنگتن به سختی فراوان عادت کرده و برای تامین مایحتاج زندگی خود حسابی به دردسر افتاده است. «هیتر توماس» نمی‌تواند همه مکافاتی که خانواده هشت نفره‌اش را به زیر خط فقر کشاند به‌یاد بیاورد و آنها را بشمارد. توماس و همسرش در مدت زمان کوتاهی هم شغل خودشان را از دست دادند، هم بستگان نزدیک خود را از دست دادند و هم بیماری آنها را به سیاه‌چاله قیمت‌های گزاف پزشکی و در نهایت بدهی‌های هنگفت‌انداخت. توماس آن زمان را به تلخی یاد می‌کند و می‌گوید: «گرفتاری‌های ما خیلی سریع از یک قطره به یک سیل تبدیل شد. و ما خیلی زود همه چیز را از دست دادیم». هیتر توماس درباره دوران تلخ خود این‌گونه توضیح داد: «دسترسی به غذا واقعا برایمان مشکل شده بود. سلامتی شوهرم هم به خطر افتاده بود. مواقعی بود که ما نمی‌توانستیم حتی درست غذا بخوریم. و یکی از شرایط سلامتی او بسیار بدتر می‌شد. ما حتی برای استفاده از پوشک، جیره‌بندی می‌کردیم. واقعا بد بود».

توماس می‌گوید که دوشادوش همسرش از جوانی کار کرده و بخشی از جامعه تحصیل‌کرده آمریکاست. این بانوی آمریکایی می‌گوید: «هم من و هم شوهرم تحصیلات دانشگاهی داریم. شوهرم یک بازنشسته نظامی است. و ما همیشه از دوران نوجوانی کار کرده‌ایم. من بیش از 30 سال در زمینه خدمات انسانی کار کرده‌ام».

خانواده توماس یکی از همان یک میلیون و دویست هزار نفری هستند که در مقطعی از سال گذشته در منطقه واشنگتن دی سی برای گذاشتن غذا روی میزهایشان تلاش چندان موفقی نداشتند. این تعداد یک سوم جمعیت یکی از شهرهای کشوری به‌ظاهر ثروتمند را تشکیل می‌دهد. به گفته وزارت کشاورزی آمریکا، بیش از 33 میلیون نفر در سراسر آمریکا، از جمله پنج میلیون کودک در ناامنی غذایی هستند. هیچ قشری هم از گرسنگی در آمریکا مصون نیست؛ مناطق روستایی و خانواده‌های دارای فرزندان و جوامع رنگین پوست به طور نامتناسبی تحت تاثیر این معضل قرار گرفته‌اند.

هر چند که دولت آمریکا طی ماه‌ها اخیر به فکر اقدامی برای کاهش شمار گرسنگان این کشور بوده، اما کنگره‌ای که این روزها اتفاق نظر ندارد و در آستانه انتخابات قرار گرفته، تصمیمات دولتی را در واقع بی‌تاثیر کرده است.

«رادا موتیا» سرپرست مجموعه‌ای انسان دوستانه در آمریکاست که سعی می‌کند تا معضل گرسنگی وعدم دسترسی عادلانه و متناسب مردم این کشور به مواد غذایی را تا جای ممکن کاهش دهد. این گروه موسوم به «CAFB» در سال گذشته میلادی موفق شد تا 64 میلیون بسته غذایی بین مردم نیازمند در آمریکا توزیع کند. موتیا در گفت‌وگو با ان‌پی‌آر و در کنکاش برای پاسخ به معضل امنیت غذایی در آمریکا می‌گوید: «نژادپرستی سیستمی، عدم دسترسی به آموزش، فقدان راهنمایی، عدم دسترسی به بانک‌ها و کمک‌های مالی، ابزارهای ثروتمند‌سازی، عدم دسترسی به مسکن ارزان قیمت و همه این موارد ریشه ناامنی غذایی هستند». تمام موارد اشاره شده، اتفاقا همان شاخص‌هایی هستند که در آخرین گزارش سازمان ملل هم به آن اشاره شد. عدم دسترسی متناسب به آب سالم و دستمزد یکسان و از سویی دیگر دموکراسی نه چندان کارگر و موثر، مولفه‌هایی است که به‌واسطه آن آمریکا دیگر یک کشور پیشرفته بحساب نمی‌آید و دیگر باید آن را یک کشور در حال توسعه نامید. سازمان ملل می‌گوید که آمریکا در مقایسه با کشورهای جهان، در برخی از شاخص‌ها همچون یک کشوری در آمریکای لاتین و یا درجه دوم اروپایی است!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بازداشت ۶۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به نسل کشی در غزه

پلیس آمریکا صدها دانشجوی معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرده

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.