سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / 130 میلیون بشکه نفت یمن از سوی ائتلاف سعودی طی 4 سال به سرقت رفت

130 میلیون بشکه نفت یمن از سوی ائتلاف سعودی طی 4 سال به سرقت رفت

آمارهاي رسمي حكايت از آن دارد كه ائتلاف سعودي-صهیونیستی تا كنون ده‌ها ميليون‌ دلار از طريق غارت نفت يمن به جیب زده است.
جنگ يمن در حالي هشتمين سال خود را مي گذراند
كه به تازگي انتشار آماري جديد از حجم بسيار زياد غارت نفت اين كشور توسط متجاوزان سعودي حكايت دارد. «احمد دارس» وزیر نفت و معادن دولت نجات ملی یمن در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المسیره درباره غارت نفت يمن توسط ائتلاف متجاوز سعودي گفته: «حجم نفت غارت شده یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی از سال ۲۰۱۸ تا ماه ژوئیه ۲۰۲۲، حدود ۱۳۰ میلیون و ۴۱ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت به ارزش تقریبی ۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۴۱۵ دلار بوده است.»
مشخص است كه عمده غارت نفت يمن از سوي ائتلاف متجاوز سعودي به مشترياني تحويل داده شده كه در غرب قرار دارند. در واقع مشتريان سعودي‌ها براي خريد منابع نفتي، شركت‌هاي خصوصي غربي هستند و اين موضوع را وزیر نفت یمن هم تایيد كرده و گفته است: ائتلاف متجاوز سعودی توافقات غیرقانونی و زد و بند‌هایی را با شرکت‌های خارجی در آلمان و توتال فرانسه در زمینه خرید و فروش نفت داشته است و ما برای این شرکت‌ها یادادشت اعتراض‌آمیز فرستاده ایم و آنها باید پول نفت يمن را فقط به بانك مركزي يمن واريز كنند.
بخش نفت در یمن از یک اهمیت راهبردی برخوردار است. يمن یک سرزمین بکر برای فعالیت شرکت‌های بین‌المللی نفت و گاز است و پیش از جنگ سال ۲۰۱۴ شرکت‌هایی چون توتال فرانسه، «هانت» آمریکا، «ام او وی» اتریش، «نیکسن» کانادا و «سینوپک» چین و مؤسسه نفت ملی کره در آن فعالیت می‌کردند. اكنون نيز سعودي‌ها و اماراتي‌ها كنترل نفت يمن را به‌دست گرفته و در حال غارت اين منابع هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

در برخی مناطق ۱۲ روز ذخیره گندم داشتیم/ فروش نفت در ابتدای کار دولت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه بود

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان 400 میلیون دلار برای مدیریت اغتشاشات هزینه کردند، گفت: در اغتشاشات 50 هزار نفر را از سراسر دنیا جمع کردند و با تمام امکانات به تهران فرستادند.

ظرفیت پالایشی کشور بدون برجام و FATF

فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان در اوج تحریم‌های اقتصادی با طراحی، ساخت و نصب بزرگ‌ترین واحد تقطیر در منطقه غرب آسیا و ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز، فردا با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.