سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / افزایش 200 درصدی خشونت مسلحانه در مدارس آمریکا طی یک سال گذشته

افزایش 200 درصدی خشونت مسلحانه در مدارس آمریکا طی یک سال گذشته

نتایج یک گزارش جدید از افزایش چشمگیر خشونت‌های مسلحانه در مدارس آمریکا خبر می‌دهد. طوری که در این گزارش آمده «خشونت‌های مسلحانه در مدارس آمریکا تنها طی یک سال گذشته بیش از 3 برابر شده است.»
«آمریکا در مدار خشونت و کشتار قرار دارد.» این را منابع و رسانه‌های همین کشور می‌گویند. این منابع حتی از احتمال وقوع یک جنگ داخلی در این کشور خبر داده‌اند. مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان نیز موید این اخبار و گزارش‌هاست. در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است. بر اساس اعلام آرشیو خشونت مسلحانه، در یک سال گذشته، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا بیش از ۱۹ هزار کشته و بیش از ۳۷ هزار مجروح بر جای گذاشته است. همچنین در ۵ سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر در آمریکا جان خود را در تیراندازی‌ها از دست داده و ۱۸۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند. در این میان وضع مدارس این کشور استثنایی به نظر می‌رسد چرا که طبق گزارش‌های جدید خشونت‌های مسلحانه در مدارس این کشور تنها طی یک سال 200 درصد رشد داشته است. فارس در این رابطه به نقل از یک گروه غیرانتفاعی به نام «Everytown For Gun Safety» گزارش داده تعداد حوادث مربوط به شلیک با اسلحه نسبت به سال گذشته تحصیلی بیش از سه برابر افزایش یافته است. این گروه که در راستای کاهش خشونت مسلحانه فعالیت می‌کند در این گزارش تصریح کرده بین یک اوت ۲۰۲۱ تا ۳۱ می‌۲۰۲۲میلادی(10 مرداد 1400 تا 10 خرداد 1401) حدود ۱۹۳ «حادثه مربوط به شلیک با اسلحه» در مدارس پیش‌دبستانی و مقطع ابتدایی و متوسطه به وقوع پیوسته است. بر اساس این گزارش تعداد حوادث این چنینی که در سال تحصیلی ۲۱-۲۰۲۰ گزارش شده بود ۶۲ مورد بوده است. بالاترین رکورد مربوط به این آمار مربوط به سال تحصیلی ۱۹-۲۰۱۸ بود که در آن ۷۵ مورد ثبت شد.این گروه غیرانتفاعی از سال ۲۰۱۳ به این سو در حال رصد خشونت مسلحانه در مدارس است.این گزارش تصریح کرده حوادثی که در سال گذشته به وقوع پیوسته به کشته شدن ۵۹ نفر بر اثر تیراندازی و زخمی شدن ۱۳۸ نفر دیگر منجر شد. در این گزارش، «حادثه مربوط به شلیک اسلحه» به عنوان رویدادی تعریف شده که در آن «یک اسلحه در داخل محوطه یا حیاط مدرسه یا به سمت آن شلیک شده است.»
خشونت سیاسی
همزمان با افزایش خشونت مسلحانه در مدارس آمریکا روزنامه گاردین نیز در گزارشی از افزایش خشونت سیاسی در آمریکا خبر داده است: «حمله پلیس فدرال آمریکا به اقامتگاه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و  اتهامات علیه نهادهای امنیتی این کشور نشان می‌دهد خشونت سیاسی در آمریکا افزایش یافته است؛ موضوعی که در افزایش تمایل آمریکایی به خرید اسلحه تجلی یافته است.» به گزارش ایرنا، گاردین مطلب خود را با استناد به مشاهدات یک پزشک اورژانس در کالیفرنیا که همچنین موسس مرکز تحقیقات خشونت با سلاح گرم است آغاز کرده و نوشته: «گارن وینتموت موسس مرکز تحقیقات خشونت با سلاح گرم تا پیش از این هشدارهای مربوط به جنگ داخلی در آمریکا را «سخنانی احمقانه» قلمداد می‌کرد. اما او اکنون با دیدن ارقام فروش اسلحه می‌گوید عجله برای خرید تسلیحات به صورت موجی و اغلب حول و حوش انتخابات ریاست جمهوری صورت می‌گرفت و دوباره کاهش می‌یافت.» بر اساس این گزارش نظرسنجی مرکز تحقیقات خشونت با سلاح گرم کالیفرنیا که ماه گذشته منتشر شد، نشان داد که نیمی از آمریکایی‌ها انتظار دارند در چند سال آینده جنگ داخلی در آمریکا آغاز شود. از هر پنج نفر یک نفر معتقد بود که خشونت سیاسی در برخی شرایط موجه است. علاوه‌بر این، در حالی که تقریباً همه شرکت‌کنندگان
گفته‌اند که «برای آمریکا مهم یک دموکراسی باقی بماند»، حدود ۴۰درصد گفته‌اند داشتن یک رهبر قوی مهم‌تر است. به نوشته گاردین «آمریکا دارای سابقه طولانی خشونت سیاسی و کشتار است، از جمله کمپین‌های بمب گذاری توسط سازمان‌های چپ رادیکال در دهه ۱۹۷۰ و حملات اخیر از راست افراطی توسط گروه‌های مخالف سقط جنین و ناسیونالیست‌های سفید پوست. مرگبارترین حمله تروریستی داخلی کشور، بمب گذاری سال ۱۹۹۵ در ساختمان فدرال در اوکلاهاما سیتی بود که منجر به کشته شدن ۱۶۸ نفر شد، و اعضای یک شبه نظامی ضد دولتی آن را  انجام دادند.اما اکنون بزرگ‌ترین تهدید برای ثبات سیاسی از درون ساختار قدرت ناشی می‌شود، از جمله از سوی سیاستمداران جمهوری خواه که سیستم انتخاباتی را واژگون می‌کنند و اعتماد به دموکراسی را بیشتر از بین می‌برند.»

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.