سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / جدال سنگین عربستان و امارات در جنوب یمن برای سرقت نفت

جدال سنگین عربستان و امارات در جنوب یمن برای سرقت نفت

هفت سال پيش كه رهبران سعودي و امارات ائتلافي را تشكيل دادند كه به قول خودشان كار يمن را طي چند هفته يكسره كنند، هيچ‌گاه اين تصور را نداشتند كه نه تنها به هيچ نتيجه‌اي نخواهند رسيد، بلكه بدتر از آن نيروهايشان رو‌به‌روي هم قرار گيرند و «جنگ عليه يمن» به «درگيري نظامي ابوظبي و رياض در جنوب يمن» تبدیل شود.

روز جمعه نيز درگیری‌ها بین شبه نظامیان طرفدار امارات از يك طرف و از طرف ديگر گروه‌هاي مورد حمایت عربستان در حومه استان «شبوه» در نزدیکی میادین نفتی و مناطق بین این استان و «حضرموت» ادامه يافت و حتي اين درگيري‌ها تلفاتي هم از ميان دو طرف برجاي گذاشت.
طي چند ماه گذشته عمده درگيري‌هايي كه ميان نيروهاي وابسته به عربستان عليه نيروهاي وابسته به امارات صورت گرفته، در استان‌ها و مناطق نفت‌خيز يمن بوده و به نظر مي‌رسد كه دو طرف تلاش دارند تا از تسلط ديگري بر ميادين نفتي يمن جلوگيري كنند. در واقع امارات متحده عربی و عربستان، هركدام به صورت جداگانه و حریص‌‌گونه‌ای در پی سرقت منابع طبیعی و بهره‌برداری از مزیت‌های اقتصادی و ژئواکونومیک یمن هستند و از آنجا که اين منابع تا‌كنون بكر و دست نخورده باقی مانده، دو كشور نيز حتي تا سرحد يك جنگ تمام‌عيار عليه يكديگر در جنوب يمن پيش رفته‌اند.
بر اساس بررسی دقیق زمین‌شناسی شرکت آمريكايي «یو. إس. جی. إس» مخازن دریایی نفت یمن بسیار وسیع است و این مسئله نشان می‌دهد ذخایر بکر یمن یکی از مهم‌ترين ذخایر مشترک در بین کل کشورهای خلیج‌فارس است و شايد این مسئله یکی از اسرار و رازهای شروع جنگ علیه یمن باشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ مزه خر!

عرب های صهیون امیر امارات و شاه بحرین

خطر مرگ از گرسنگی، 8 میلیون کودک یمنی را تهدید می‌کند

سازمان حامی کودکان اعلام کرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.